seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

هنر امتحان و آزمون دادن

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۵۴ ق.ظ

شما هم جزو آندسته از دانش آموزانی هستید که اعتقادشان بر این است که  برای درس خواندن وقت کافی می گذارند اما نتیجه مطلوب را هنگام آزمون نمیگیرند. در این مقاله به نکات مهمی می پردازیم که در آزمون تشریحی باید به آن دقت کنید:


1-    حتما هنگام مطالعه سعی کنید نکات مهم را در یک کاغذ بنویسید.

وقتی شما بری بارسوم یا بیش تر یک منبع مطالعاتی را می خوانید بازده یادگیری تان بسیار پائین می آید.مثلا وقتی برای بار چندم قبل از امتحان با عجله صفحات کاغذ را ورق می زنید ان چنان کار مفیدی انجام نمی دهید.زیرا بخشی از مغز فعالیت می کند که در پزشکی به ان حافظه تصویری می گویند .تا به حال تجربه این اتفاق را داشته اید که سر جلسه امتحان یک کلمه یا یک رابطه را فراموش کرده باشید اما کاملا یادتان می آید که این واژه مثلا سمت راست کتاب با پایین صفحه است .این کلمات یا روابط را شما در بار چندم از یک منبع ثابت مطالعه کرده اید.برای جلوگیری از این اتفاق باید شکل منبع برای مرور عوض شود.مثلا بار اول یا دوم را از کتاب درسی بخوانید و برای مرور از خلاصه نویسی هایا کتاب کمک درسی استفاده کنید.

2-    مراحل نوشتن پاسخ یک پرسش استدلالی را یاد بگیرید.

بسیاری از دانش آموزان به صورت شفاهی می توانند یک مسئله را حل کنند و یا یک رابطه را اثبات نمایند.اما هنگام آزمون ترتیب نوشتن استدلال را به درستی انجام نمی دهند.حتما از یک کتاب کمک آموزشی مراحل اثبات یک قضیه  و یا رابطه را یاد بگیرید.فرض ها چطور نوشته می شوند، حکم مسئله چطور نوشته می شود، به چه روابطی برای اثبات نیاز است و از شما پذیرفته می شود و چه روابطی در صورت استفاده باید اثبات شود.


3-    در امتحانات تشریحی تمیز و مرتب بنویسید و زیر مطالب مهم خط بکشید.

در این مورد تمرین کنید حتی اگر با زبان وادبیات خودتان می نویسید.اما سعی کنید از ادبیات کتاب درسی هم استفاده کنیئ.بسیاری از دانش آموزان با حفظ کردن کتاب مشکل دارند و علاقمند هستند باد ادبیات خودشان بنویسند.اما تجربه نشان می دهد کسانی که متن هایشان به کتاب شبیه تر است در امتحانات نمره کامل تری دریافت می کنند. در هر صورت برای کنکور مجبور به حفظ کلمات کلیدی هستید.در کنکور دو سال قبل در درس دین و زندگی پرسشی مطرح شده بود که گزینه هایش هم معنا بودند و طراح دقیقا واژه کتاب را مدنظر داشت.

4-    حتی اگر نمی توانید مسئله ای را حل کنید روابط و مفاهیمی که با آن مسئله مرتبط می دانید را بنویسید.


5-    حساسیت بی مورد زمان را تلف می کند و اغلب اضطراب آور است.

پس در آزمون هنگام رسم شکل ها و یا نوشتن متن ها دقت کنید اما حساسیا بی مورد نداشته باشید که مرتب نوشته ها را خط بزنید و یا یک شکل را چندین بار رسم کنید.


6-    حل نمونه پرسش های سال های قبل کمک زیادی به شما می کند.

اغلب بخش قابل توجهای از پرسش های پایان سال مشترک است. اگر با دقت پرسش های سال های قبل را حل کنید مطمئن باشید حداقل با 14 نمره از پرسش های آزمون آشنا هستید.


7-    کلید آزمون و نحوه نمره دهی را ببینید.

این کار باعث می شود شیوه نوشتن تان اصلاح شود.


8-    روز قبل آزمون حتما یک برگه امتحانی شبیه یک آزمون واقعی به آن پاسخ دهید.

در این کار ایراد هایتان را دقیقا مشخص کنید.در صورتی که این کار را چندین بار انجام دهید، نتایج فوق العادهای می گیرید.


9-    بعد از امتحان به دنبال جواب های صحیح نباشید.

اگر متوجه بی دقتی هایتان نشوید از نظر روحی روی آزمون های بعدی تان اثر نامطلوب خواهد گذاشت.پس بعد از آزمون با دوستانتان روی آزمون بحث نکنید و به دنبال کلید آزمون هم نباشید، فقط به آزمون بعدی فکر کنید.همین!


امیدواریم در آزمون های امسال موفق باشید.

  • احسان افشارمنش

شیوه مطالعه

مهارت تست زنی

نظرات (۱)

میدونی با سیستم یا گوشی معمولی میتونی بیتکوین ماین
کنی راحت روزی 1 دلار میده
لینک دانلودش اینجاست
https://cryptotabbrowser.com/3071294

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">