seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

چگونه شاخ زیست شناسی را بشکنیم

سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۳۹ ب.ظ

امروز میخوام چند تا روش بهتون معرفی کنم تا با هم دیگه شاخ زیست شناسی رو بشکونیم پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید . امیدوارم با عمل به این روش ها و اجرای دقیق آنها نتیجه عالی از زیست بگیرید .


*۱* همیشه قبل از اینکه در کلاس درس حاضر شوید مطالب درسی را پیش خوانی کنید این اولین گام و اولین شرط برای پیشرفتی عالی در درس زیست است . پیش خوانی یعنی این که یک مطلب را به گونه ای بخوانید که کلیات موضوع را فرا گرفته و بتوانید خلاصه ای چند خطی از هر صفحه ارائه کنید.


*۲* به شکل ها ، جداول و نمودار ها و…..توجه کنید و نکات آن هارا بیاموزید قید های موجود در کتاب را یاد بگیرید و برآنها مسلط شوید کتابهای متفاوتی در بازار موجود است که فقط به بسط اشکال و نمودار های کتاب درسی می پردازد یا کتابهایی که قیود موجود در کتاب را به طور جدا گانه در خود جای داده اند اما اگر خودتان زمانی را صرف دریافت نکات اشکال و جداول و…یا نوشتن قیود مهم موجود در کتاب بکنید نتیجه ای بسیـــار مطلوب تر خواهید گرفت


*۳* این درس را روزانه مطالعه و «مرور» کنید ،بله ،مرور کردن اصل فوق العاده مهم در یادگیری و تثبیت درس زیست شناسی است بعد از هر بار مطالعه و مرور تسلط بیشتری برای حل تست های مختلف خواهید داشت .

*۴* سعی کنید در هر مبحث زیست شناسی به تسلط کافی دست یابید به یاد داشته باشید تسلط در هر درس یک گام جلوتر از یادگیری است پس اول هر مبحث را به خوبی یاد بگیرید و سپس سوالات «تشریحی » حل کنید و سر انجام به حل تست ها ی مختلف بپردازید .


*۵*حل سوالات تشریحی یکی از موضوعاتی است که معمولا دانش آموزان از آن بیزار هستند و در روند مطالعه آن را فاکتور میگیرند در صورتی که اگر بعد از مطالعه هر مبحث به تعداد کافی تمرین تشریحی «متنوع » حل کنند مجبور خواهند شد درس را به زبان خود جمله بندی کنند و اشکالات ریز خود را بـهـتـر می فهمند و علاوه بر اینکه  مبحث در ذعن آن ها تثبیت میشود در حل تست نیز موفق تر خواهد بود .


*۶*لازم نیست از هر مبحث تعداد بسیار زیادی تست حل کنید کافی است از هر مبحث تعداد محدودی تست متنوع و نکته دار حل کنید و نکات آنها را با دقت یادداشت کرده و یاد بگیرید حل تست های متنوع تسلط شما را افزایش می دهد نه حل تست زیاد پس بهتر است تست های مشابه را جدا کنید و آن ها را دسته بندی کنید سپس در هر مرتبه تست زنی ۱ یا ۲ تست از هر دسته حل کنید .


*۷* برای زیست شناسی خلاصه نویسی کنید درست است که همه ی مطالب مهم هستند اما شما مطالب مهم تر و اصلی تر را خلاصه کنید به طوری که با هر بار مرور بتوانید اساس درس را به خوبی فرا بگیرید .


*۸*دفترچه ای با عنوان «دفترچه نکات » تهیه کنید و نکات مهم تست ها و نکات ظریفی را که ممکن است فراموش کنید در آن بنویسید چرا که با نوشتن دانش به زنجیر کشیده میشود .


*۹* تست های نکته دار و مهم را علامت دار کنید و حتی با توجه به این که گفته میشود در زیست شناسی نباید تست تکراری حل کنید اما با ید تست های مهم و آن هایی را که اشتباه حل کرده اید چندین و چند بار مرور کنید تا ملکه ذهن شما بشوند .


نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">