seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

فقط پایه نهم بخوانند!

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۴۰ ق.ظ


پیش از شروع مطلب اگر دلتون خواست مطالب به روز و جدید رو در اینستاگرام دنبال کنید روی عکس زیر کلیک کنید:    


دوستان من قبل از اینکه مطلب رو بخونید لطفا توجه کنید که وقتی شما کامنت می‌گذارید چه طور می خواهید پاسخ خودتون رو میون این همه پرسش و پاسخ دریافت کنید؟ تازه بعضیاتون میایید خصوصی هم پیام می‌فرستید بدون ایمیل. شما رو کجای دلم بذارم :) عزیزان اگه می خواهید فوری پاسخ بگیرید دوتا حالت داره که فوری پاسختون رو بدم:

 یکی اینکه بیایید اینستاگرامم:  +++++کلیک کن++++++



دانش آموز گرامی با توجه به شرایط پیش آمده و لزوم رعایت نکات بهداشتی و قوانین قرنطینه، خواندن با دقت این مطلب که بارها و بارها به روز شده می تواند بخش بزرگی از نیاز شما به اطلاعات در مورد هدایت تحصیلی را تامین نماید. از طریق کانال های ارتباطی هم که بالای همین مطلب دیده می شوند با ما در تماس باشید...

وقتی کودک بودیم و بزرگترها از ما می پرسیدند دوست دارید در آینده چه کاره شوید ، هر کدام جوابی برای گفتن داشتیم . یکی می گفت دکتر ، دیگری مهندس ، یکی نقاش و دیگری برق کار . در این بین کسانی هم بودند که دوست نداشتند درس بخوانند و می گفتند دوست دارم فروشنده(منظورشان همان شغل آزاد بود ) شوم . این تفاوت ها از کجا نشات می گیرد و چرا ما آدم ها هر کدام به یک شغل یا حرفه علاقه داریم ؟

استعداد و توانایی افراد و به دنبال آن علاقه به یک شغل ، ضامن موفقیت و رضایت شغلی در آینده خواهد بود . آنچه مهم است پیدا کردن مسیر درست علاقه ، استعداد و پیشرفت در همان مسیر است . امسال سال سوم راهنمایی بودید و سال دیگر ؛ سال اول دبیرستان . سال اول یکی از سال های سرنوشت ساز تحصیلی شماست . اولین مرحله ای که دست به انتخاب بزرگی می زنید و آینده تحصیلی خود را مشخص می کنید . 
این مقاله به شما کمک می کند با شاخه ها و رشته های نظام آموزش متوسطه آشنایی پیدا کنید و با دقت و توجه در سال اول دبیرستان بهترین انتخاب را از آن خود کنید .
دوره متوسطه سه شاخه نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش دارد . جدول زیر نشان می دهد که هر شاخه از چه رشته هایی تشکیل شده است :
شاخه نظری (رشته ریاضی و فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی علوم و معارف اسلامی) شاخه فنی و حرفه ای(رشته زمینه صنعت زمینه خدمات زمینه کشاورزی) وشاخه کاردانش (رشته زمینه صنعت رشته زمینه صنعت)

شاخه

نظری

رشته

ریاضی و فیزیک

علوم تجربی

ادبیات و علوم انسانی

علوم و معارف اسلامی


شاخه

فنی و حرفه ای

رشته

زمینه صنعت

زمینه خدمات

زمینه کشاورزی


شاخه

کاردانش

رشته

زمینه صنعت

رشته

زمینه صنعت


رشته ریاضی فیزیک 
این رشته یکی از چهار رشته شاخه نظری است . دروس اصلی این رشته ریاضی و فیزیک است ؛ بنابراین علاقه به این درس ها بر روی انتخاب این رشته موثر است . یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمره های درس ریاضی و علوم تجربی دوره سه ساله متوسطه  (بدون ضریب ) در خرداد یا شهریور کمتر از 30 نباشد . بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند اگر در دروس حفظی ضعیف تر هستند یا به آن علاقه کمتری دارند ، بهتر است این رشته را انتخاب کنند ، در حالی که این تصور غلطی است . باید بدانید در این رشته هم بعضی دروس مثل دروس عمومی و شیمی تا حدی حفظی هستند و ورود به این رشته مانع فرار شما از دروس حفظی نمی شود .
اگر دانش آموزی تحلیل گر ، نقاد ، منطقی ، کنجکاو و دقیق هستید و هوش منطقی ریاضی بالایی دارید با علاقه وارد این رشته شوید .
*آینده : با گذراندن دوره متوسطه 2 در رشته ریاضی بدون هیچ محدودیتی می توانید در کنکور رشته های ریاضی ، علوم تجربی ، انسانی ، هنر و زبان شرکت کنید.
رشته علوم تجربی 
این رشته هم جزو شاخه نظری است . معمولا دختران برای ورود به این رشته علاقه بیشتری نسبت به پسران نشان می دهند . دروس اصلی این رشته زیست و شیمی است . این دو درس علاوه بر جنبه حفظی کاملا مفهومی هستند . در کنار این دو درس ، دروس ریاضی و فیزیک هم ارزش بالایی دارد ؛ بنابراین توانایی در این دروس هم به موفقیت شما کمک می کند . یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمره های درس های ریاضی و علوم تجربی دوره متوسطه ( بدون ضریب ) در خرداد و شهریور کمتر از 30 نباشد .
اگر حافظه و تجسم قوی دارید و در درس خواندن با حوصله وسخت کوش هستید ، بدانید در این رشته بیشتر موفق می شوید .
*آینده: با گذراندن دوره متوسطه 2 در رشته تجربی بدون هیچ محدودیتی می توانید در کنکور رشته های ریاضی ، علوم تجربی ، انسانی ، هنر و زبان شرکت کنید .

رشته ادبیات و علوم انسانی 
این رشته یکی از رشته های پر طرفدار در بین دانش آموزان است . در گذشته دانش آموزانی که از نظر درسی ضعیف تر بودند و برای رشته ریاضی و تجربی نمره نمی آوردند ، وارد این رشته می شدند ؛ اما امروزه قضیه فرق کرده است و دانش آموزان مستعد و با علاقه ای وارد این رشته می شوند . دروس اصلی این رشته حفظی هستند اما در کنار حفظ کردن به قدرت تحلیل بالا هم نیاز است . یکی از شروط اصلی ورود به این رشته این است که مجموع درس های ادبیات و عربی دوره متوسطه ( بدون ضریب ) کمتر از 30 نباشد .
اگر به مسائل اجتماعی علاقه مندید و روحیه همکاری و روابط اجتماعی بالاتری دارید در این رشته بیشتر موفق می شوید .
آینده : با گذراندن دوره متوسطه 2 در رشته انسانی بدون هیچ محدودیتی می توانید در کنکور رشته های ریاضی ، علوم تجربی ، انسانی ، هنر و زبان شرکت کنید .

 رشته علوم و معارف اسلامی

تحصیل در این رشته در دبیرستان های " علوم و معارف اسلامی " امکان پذیر است . بیشتر این مدارس وابسته به مدرسه عالی شهید مطهری ، صدرا ، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه الزهرای قم هستند . فارغ التحصیلان این رشته بعد از سه سال دیپلم    می گیرند که مورد تایید آموزش و پرورش است .
اگر علاقه مند به این رشته هستید باید حواس تان باشد ، معمولا مدارس علوم و معارف اسلامی دانش آموزان خود را از میان فارغ التحصیلان سال سوم راهنمایی از طریق گرفتن آزمون عملی و گزینش انتخاب می کنند . در صورت پذیرفته شدن سال اول را در همان مدرسه می گذرانید . اگر هم خواستید سال اول را در مدرسه دیگری بگذرانید باز هم می توانید وارد این رشته شوید ، فقط بدانید از هر طریقی که خواستید به این رشته وارد شوید یکی از شروط اصلی آن این است که مجموع نمره های هر یک از دروس ادبیات فارسی و عربی دوره متوسطه ( بدون ضریب) کمتر از 30 نباشد . پس اگر فردی علاقه مند به مسائل مذهبی و معنوی هستید ، قدرت سخنوری و توانایی کلامی بالایی دارید و در کل هوش زبانی یا کلامی بالایی دارید ، می توانید در این رشته موفق شوید.
*آینده :فارغ التحصیلان در این رشته اگر بخواهند وارد دانشگاه شوند باید سال چهارم یکی از رشته های شاخه های نظری را بگذارنند تا بتوانند در کنکور سایر گروه ها شرکت کنند ؛ اما معمولا بیشتر فارغ التحصیلان به رشته انسانی علاقه نشان می دهند و وارد کنکور این رشته می شوند . علاقه مندان ، به دلیل تحصیل در رشته معارف اسلامی برای پذیرفته شدن در دانشگاه های خاص مثل امام صادق ، شهید مطهری ، دانشگاه علوم رضوی و ... سهمیه و شانس بیشتری دارند .

شاخه فنی و حرفه ای 
این شاخه هم یکی از شاخه های نظام آموزش متوسطه است . رشته های مربوط به این شاخه در " هنرستان " تدریس می شود. رشته های فنی و حرفه ای شامل زمینه صنعت مثل ساخت و تولید ، مکانیک ، الکترونیک و ... ؛ زمینه خدمات مثل کامپیوتر ، گرافیک ، سینما ، موسیقی و ... ؛زمینه کشاورزی مثل صنایع غذایی ، ماشین های کشاورزی و ... می شود .
برای ثبت نام در هنرستان های فنی و حرفه ای باید بعد از داشتن شرایط ورود به این رشته که یکی از آن ها این است که مجموع درس های حرفه و فن ، ریاضی و علوم دوره متوسطه (بدون ضریب)بالاتر از 30 باشد برای ثبت نام اقدام کنید . بعضی از         رشته های هنرستان آزمون ورودی دارند مثل کامپیوتر و گرافیگ. بعضی از هنرستان ها هم معمولا بر اساس ظرفیت و با اولویت بندی معدل ثبت نام می کنند . نکته ای که وجود دارد این است که در انتخاب رشته خود دقت کنید چون بعدها امکان جابه جایی خیلی سخت یا غیر ممکن خواهد بود .
*آینده : هنر جویان شاخه فنی و حرفه ای ( به جز رشته های مربوط به هنر ) پیش دانشگاهی ندارند و پس از سه سال با دیپلم فنی و حرفه ای فارغ التحصیل می شوند اما هنر جویان رشته های مرتبط با هنر وارد سال چهارم می شوند .هنر جویان فنی و حرفه ای از دو روش می توانند وارد دانشگاه شوند :
1- کسانی که فقط دیپلم فنی و حرفه ای دارند می توانند با شرکت در دوره های علمی – کاربردی ، دوره کاردانی دانشگاه آزاد و دوره کنکور سراسری وارد دانشگاه شوند .
2-کسانی که علاوه بر داشتن دیپلم فنی و حرفه ای با تغییر رشته وارد سال چهارم یکی از رشته های هنر ، ریاضی ، تجربی ، انسانی و معارف اسلامی می شوند ، می توانند بدون هیچ محدودیتی در کنکور سراسری همه رشته ها شرکت کنند .

شاخه کار دانش
شاخه کار دانش بیشتر مورد علاقه دانش آموزانی است که به خواندن دروس نظری علاقه کمتری دارند و می خواهند به صورت عملی و مهارتی یک حرفه را یاد بگیرند . این افراد بعد از گذراندن دوره تحصیلی در هنرستان های کار دانش می توانند به عنوان نیروی نیمه ماهر ، ماهر یا حتی استاد کار وارد بازار کار شوند . این شاخه هم مانند فنی و حرفه ای در سه زمینه صنعت ، خدمات و کشاورزی رشته های خود را ارائه می دهد . یکی از شروط ورود به این رشته این است که مجموع نمره های خرداد یا شهریور ماه در دروس حرفه و فن و هنر در دوره سه ساله راهنمایی ( بدون ضریب) از 30 کمتر نباشد و معدل این درس ها از 10 کمتر نشود .
*آینده : هنرجویان کار دانش بعد از سه سال دیپلم کار دانش می گیرند و چون سال چهارم ندارند نمی توانند در کنکور آزمایشی سایر گروه ها شرکت کنند مگر این که در آزمون تغییر رشته یکی از رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، معارف اسلامی یا هنر شرکت کنند و پس از قبولی سال چهارم را بگذرانند . 
اگر هم بخواهند با همان دیپلم کار دانش ادامه تحصیل دهند می توانند از طریق دوره های پیوسته علمی – کاربردی و دانشگاه آزاد وارد دانشگاه شوند .
حواستان باشد یک سال تحصیلی (سال اول دبیرستان ) فرصت دارید که خیلی منطقی قدم به قدم مراحل زیر را پشت  سر بگذارید :
1-تعیین هدف های تحصیلی و شغلی
2-شناخت استعدادها و مهارت ها ، علایق و ویژگی های شخصیتی
3- شناسایی راه های رسیدن به هدف های تحصیلی – شغلی (که در این مرحله باید فرصت ها و امکانات تحصیلی شغلی موجود در جامعه و مقایسه آن ها با یکدیگر از ابعاد مختلف را مورد بررسی قرار دهید )
4- تصمیم گیری و انتخاب رشته تحصیلی 
یادتان باشد در تمام این مراحل ، شناخت و دقت ضامن موفقیت شماست .
خب تا اینجای مطلب رو خوب خوندی؟ برای ادامه روی لینک رو به رو کلیک کن: هدایت تحصیلی جدید

نظرات (۴۴۸)

  • نادر دشتی
  • سلام. خسته نباشید آیا رشته معارف اسلامی در مدارس تدریس می شود؟
    پاسخ مشاور:
    در بسیاری از مدارس این رشته تدریس نمیشود. مطالب کاملی در پستی با همین نام ارائه گردید که میتوانید مطالعه کنید.
  • عرفان بیرامیان

  • رشته هاوگروه ها وشاخه های جدید هنرستان نظام جدید رابگویید

    پاسخ مشاور:
    عرفان عزیز
    همه چیز طبق روال قدیم است و در نظام جدید یکسال به سالهای انتخاب شما افزوده شده. مثلا اگر شما شاخه فنی و مهارتی را انتخاب کنید در پایه دهم وارد هنرستان می‌شوید و بدین ش.ل آشنایی بیشتری با رشته‌های آن پیدا می‌کنید و سال اول تخصصی تری خواهید داشت. پس رشته‌ها همان رشته‌های قدیمند
    با سلام هنرستان در نظم جدید دیپلم کامل می دهد
    باتشکر


    پاسخ مشاور:
    همراه عزیز روال کار مطابق گذشته است و هنرستان ها دیپلم کامل ارائه خواهند کرد.
    خیلی دلهره دارم نمیدونم باید چه رشته ای انتخاب کنم سما بهم کمک کردید من هم ریاضی دوست دارم وهم علوم در هر دو منره 20 دارم و|پیشرفت دارم
    پاسخ مشاور:
    با سلام.
    علاقه به حل کردن یا مطالعه کاملا مشخص است. اگر به میزان زیادی به حل کردن و ور رفتن با مسائل علاقه مندید رشته ریاضی که آینده شغلی بسیار مناسبی هم دارد مناسب به نظر می رسد ولی اگر در کنار این علاقه مطالعه درس های خواندنی و متون را هم دوست دارید رشته تجربی بهترین گزینه است. اما اگر فقط به مطالعه و به خاطر سپاری علاقه مند هستید که رشته ادبیات بهترین گزینه برای شماست... بهترین راه برای انتخاب تکیه بر امتیازات آزمون های مشاوره ای است(استعداد و رغبت)
    ایا رشته تربیت بدنی هم برای دختران درپاییه دهم تدریس می شود
    با سلام من امسال نهم رو تموم کردم و باید انتخاب رشته کنم و واقعا نمیدونم چه رشته ای برم تنها درسی که خیلی توش مشکل دارم ریاضیه . الان بیشتر دنبال اینم که یکی از رشته های فنی حرفه ای رو برم . شما چه رشته ای رو پیشنهاد میکنین؟
    پاسخ مشاور:
    سلام
    به انتخاب رشته ای که برای شما انجام می گیرد اتکا کنید و به اولویت ها توجه داشته باشید زیرا عوامل بسیاری در شکل گیری آنها دخیل هستند. البته چاشنی بازار کار و هدف غایی شما از رشته دانشگاهی پیش رو هم می تونه کمک کننده برای این تصمیم مهم باشه.
    با سلام خسته نباشید من دانش اموز پایه نهم هستم میخواستم بدونم اگر بخوام در دانشگاه  رشته مدیریت مالی برم باید به کدام رشته فنی حرفه ای بروم یه سوال دیگه من باید دو سال بعد از انتخاب رشته به هنرستان بروم یا سه سال چون قدیما بعد از انتخاب رشته دوسال بود ممنون میشم زودتر جوابمو بدید 
    پاسخ مشاور:
    پاسخ از طریق ایمیل ارسال شد. اما کوتاه اینکه از این به بعد پس از انتخاب رشته وارد هنرستان می شوید. 
    سلام خسته نباشید.
    من امتحان نمونه دولتی دادم و در رشته انسانی قبول شدم  و از طرف دیگه در مدرسه دولتی رشته تجربی ثبت نام کردم.....پدر و مادرم و خودم به رشته تجربی خیلی علاقه داریم..خواهرم هم میگه بهتره بری مدرسه نمونه دولتی چون اون مدرسه بهتر است... .لطفا راهنمایی ام کنید...ممنون میشم زودتر جوابمو بدید 
    پاسخ مشاور:
    با سلام.
    علاقه مندی به یک رشته حرف اول را در انتخاب می زند چراکه داشتن استعداد هم نمی تواند به تنهایی شما را موفق کند. دنبال علاقه و استعداد خود بروید اما آگاهانه چرا که علاقه صرف نیز نمیتواند شما را موفق کند. اگر استعداد رشته تجربی پیشتر در برگه هدایت تحصیلی در سطح خوبی قرار دارد راهی که در پیش گرفته اید اشتباه نیست.
    سلام من باید تا 31 مرداد انتخاب رشته کنم ولی واقعا موندم چه رشته ای برم. من رشته انسانی و رباضی نمونه دولتی قبول شدم نمی دونم اونجا برم یا نه . خانوادم میگن برم ریاضی اما خودم نمی دونم . ریاضیم زیاد خوب نیس اصلا حوصله حل مسائل رو ندارم حفظیات هم  متوسطه نمی دونم چیکار کنم تو رو خدا کمکم کنین . ایندم خیلی برام مهمه
    پاسخ مشاور:
    باسلام.
    دانش آموز عزیز قبولی نمونه دولتی خود گواه صلاحیت شما در این دو رشته است. اگر علاقه مندی خود را در رشته ریاضی تقویت کنید موفق خواهید بود.
    لطفا عکسی از برگه هدایت تحصیلی خود را از طریق منوی سمت راست سایت با عنوان صندوق یا از طریق لینک در بالای سایت سمت چپ نیز قرار دارد به ادرس من ارسال کنید تا با اطلاعات بیشتر راهنمایی بهتری داشته باشم
    ببخشید میتوانم بپرسم ادرس دبیرستان های علوم و معارف در تهران کجاست؟
    پاسخ مشاور:
    باید نام شهر محل سکونت خود را ذکر می کردید
    من به رشته تجربی علاقه دارم اما از آزمون نمونه دولتی از انسانی قبول شدم همه ی خانواده ام میگه که انسانی بخوانم به نظر شما چکار کنم
    من به رشته تجربی علاقه دارم اما از آزمون نمونه دولتی از انسانی قبول شدم همه ی خانواده ام میگه که انسانی بخوانم به نظر شما چکار کنم
    پاسخ مشاور:
    علاقه خود را دنبال کنید. درصورتیکه با خودتان کنار آمدید می توانید در رشته انانی نیز موفق باشید
    ایا سال دهمی ها هم کنکور دارند؟

    پاسخ مشاور:
    چرا نداشته باشند؟ کنکور چیزی نیست که به یکباره حذف شود
    سلام من تو ازمون تیزهوشان ریاضی قبول شدم تو ازمون نمونه تجربی هنوز هم مسخص نیست که سال اینده اجازه تغییر رشته به ما داده میشه یا نه!!
    خودم دلم میخواد تجربی بخونم اگه برم ریاضی هم در نهایت کنکور تجربی میدم 
    به نظر شما چی کار کنم!!؟
    ببخشید کسایی که سال نهم میرن بعد ها باید کنکور بدن یانه ؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    سلام. بله 
    شرت,معدل علوم انسانی و علوم تجروبی چنده,
    سلام من نهمی هستم معدل سال هشتمم نوزرده و هشتاد و یکصدم  ومعدل سال هفتم  نوزده و هفتاد و نهصدم بود من به ریاضی ,علوم, ادبیات و عربی زبان و همه درس ها علاقه دارم واقعا علاقمندم و در زمینه پزشکی مهندسی وکالت میدونم جدإهم سعی ش و هم استعدادش رو دارم همینطور واسه وکالت و روانشناسی واقعا فن بیان و جسارت و طاقتش رو در خودم میبینم من  همه این شغل ها و درس رو که گفتم شیفته اشون هستم با مشاور مدرسمون صحبت کردم گفت که من که معدلم خوبه برم تجربی بخونم چون اینده شغلی از تمامی لحاظ درامد ارامش و امنیت از این جور چیزا محفوظم اما من با اینکه پزشکی رو خیلی دوست دارم نمیتونم قید بقیه علایق ام رو بزنم واقعا میخام یه رشته ای برم که در اینده از این انتخابم راضی باشم وحسرت یه شغل دیگه رو توش استعداد داشتم رو نخورم , شما نظرتون چیه من میخام هدف اینده امو برا خودم مشخص کنم لطفا راهنمای دقیقی وکاملی رو بدید که چطور با این استعداد هام یهترین رو انتخاب کنم,مچکرم.
    سلام من دررشته های هنر وریاضی نمی دونم کدوم انتخاب کنم معدلمم 19.60امسل باید تعیین رشته کنم
    پاسخ مشاور:
    این موضوع به برگه هدایت تحصیلی شما مربوط است و معدل بالای شما دلیلی بر این مدعاست که شما در هر دو رشته عملکرد خوبی خواهید داشت اما باید بحث علاقه مندی و رغبت و آزمون استعداد و رغبت سال گذشته شما مد نظر قرار گیرد که بنده هیچکدام را در اختیار ندارم و از تاریخچه تحصیلی شما اطلاعی در دست نیست.
    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای شغل بازیگری باید چه رشته ای را انتخاب کنم
    دهم میخونم لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ مشاور:
    باید هنرستان تشریف ببرید. بستگی دارد که کدام شهر زندگی می کنید و آیا هنرستان های شهر شما رشته بازیگری را دارند یاخیر. در ضمن شما می توانید یک رشته مرتبط مانند سینما هم درس بخوانید و درکنار آن در کلاس های بازیگری هم شرکت داشته باشید.
    سلام ایا دررشته علوم انسانی یعنی جغرافیا تاریخ ریاضی وجود دارد
    پاسخ مشاور:
    بله وجود دارد
    سلام ایا دررشته علوم انسانی یعنی جغرافیا تاریخ ریاضی وجود دارد
    پاسخ مشاور:
    سلام. در رشته علوم انسانی ریاضی وجود دارد. گریزی ندارید برای فرار از این درس!
    به لینک زیر مراجعه کنید و کتاب ها را ببینید:
    http://moshaverinekerman.ir/post/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1396
    سلام من هرچقدزبان میخونم نمیفهمم کلاس دهم ادبیاتم از شهر وردنجان استان چهارمحالم لطفا راه حل پیش روم بذارین
    پاسخ مشاور:
    سلام. برای دریافت پاسخ مراجعه مجدد به سایت و یادآوری پستی که نظر در آن درج شده بسیار سخت است. البته برای شما! پس بهترین راه برای دریافت پاسخ سوالاتتان ارتباط از طریق صندوق آنلاین که لینکش بالای صفحه موجود است، می باشد. اما پاسخ:

    پاسخ: درس زبان انگلیسی و زبان های خارجه بطورکلی به فرار بودن معروف هستند پس مطالعه چند ساعتی برای درسی مثل زبان انگلیسی بی فایده است. موثرترین راه برای مطالعه زبان انگلیسی شکستن ساعت مطالعه و تبدیل آن به ساعات مطالعه است! یعنی شما هر روز به مدت مثلا 15 دقیقه زبان می خوانید و در مجموع هفته با احتساب روزی که درس زبان ارائه می شود -که باید بیشتر مطالعه کرد- می شود 2 ساعت. بدین طریق می توانید اطلاعات را از حافظه کوتاه مدت خود به حافظه بلند مدت انتقال داده و از ماندگاری اطلاعات مطمئن باشید. در کنار این روش استفاده از جعبه لایتنر که آموزش آن در همین سایت داده شده برای به خاطرسپاری کلمات ضروری می نماید.
    با عرض سلام ببخشید من اصلا نمیدونم در چی استعداد دارم یا میشه گفت هنوز خودم و هدفم رو خوب نشناختم،اما حس میکنم به افسری علاقه دارم،حالا برای افسری بهتره کدوم رشته برم؟ و آیا افسری شغل مناسبی برای یک دختر است!!؟؟ 
    امسال باید تعیین رشته کنم خواهشها حتما جواب بدید.باتشکر



    پاسخ مشاور:
    سلام. برای شما محدودیت‌هایی هست ولی این‌ها سد محسوب نمی‌شوند و دیواری در مقابل خواسته‌هایتان نیستند. برای افسری تنها کافیست یکی از رشته های نظری را انتخاب کنید یعنی پیش دانشگاهی یا سال چهارم را بگذرانید.
    با عرض سلام ببخشید من اصلا نمیدونم در چی استعداد دارم یا میشه گفت هنوز خودم و هدفم رو خوب نشناختم،اما حس میکنم به افسری علاقه دارم،حالا برای افسری بهتره کدوم رشته برم؟ و آیا افسری شغل مناسبی برای یک دختر است!!؟؟ 
    امسال باید تعیین رشته کنم خواهشها حتما جواب بدید.باتشکر



    پاسخ مشاور:
    برای یگ خانم محدودیت هایی وجود دارد اما محدودیت سد نیست. در مورد چه رشته ای باید درس بخوانید شما بر اساس علاقه یکی از رشته های نظری را انتخاب کنید: تجربی،ریاضی،ادبیات، معارف
    سلام من دانش آموز پایه نهم نهم هستم نمیدونم ک چی انتخاب کنم میخوام تربیت بدنی رو بخونم کدوم رشته انتخاب کنم
    پاسخ مشاور:
    زهرای عزیز برای ورود به رشته علوم ورزشی، کاردانی تربیت بدنی و علوم ورزشی و دبیری تربیت بدنی  رشته ادبیات را انتخاب کن و اگر در وبلاگ جستجو کنی زیرگروه های رشته ادبیات رو نگاه کنی می بینی که دبیری تربیت بدنی و تربیت بدنی در زیر گروه 5 ادبیات قرار دارند پس ریاضی با ضریب3/اقتصاد2/زبانوادبیات فارسی2/زبان عربی1/تاریخ و جغرافیا1/علوم اجتماعی3/فلسفه و منطق2/روانشناسی3 است .
    البته اگر ایمیل گذاشته بودی پاسخ خودکار واسه خودت ارسال می شد که متاسفانه درج نکردی...
    با سلام
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
    با تشکر



    سلام من نهم هستم هم  علاقه به نقشه کشی دارم و هم روانشناسی دارم کدام رشته را انتخاب کنم 😕😕😕

  • رضا هاشمی
  • ببخشید ریاضیم سال دوم  راهنمایی معدلم 12 بود الان سال سوم راهنمایی هستم فک کنم ریاضیم  14 بیارم تازه امتحان نوبت اول دادم  ایا میتوانم رشته کامپیوتر انتخاب کنم این پیشنهاد خواهرم  بود مبخوام ببینم ایا درسم سخت میشود یا نه سال اول دبیرستان؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ مشاور:
    درس ریاضی رو در این رشته خواهید داشت اما نه به شکلی که در رشته ریاضی و فیزیک وجود دارد. برای موفقیت در این رشته باید درسی مثل ریاضی 3 را امتحان نهایی بدهید. آیا می توانید؟
    سلام   
    منظور از تراز برای دانش آموزان نهم چیه 
    ک اگه ترازش زیر 5950 بیاد نمیتونه بره رشته تجربی
    پاسخ مشاور:
    براساس اولویت است و حق انتخاب مدیران مدارس برای گزینش دانش آموزان
    من خیلی تجربی دوس دارم هر چی هم درس میخونم نمرم اونی نمیشه ک میخوام تو رو خدا کمکم کنید رشته حسابداری خوبه؟؟موسیقی چی؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    مهسان عزیز در پاسخ شما باید بگویم که هیچ اطلاعاتی در مورد کارنامه و روند هدایت تحصیلی شما ندارم. برای گرفتن اطلاعات بیشتر از طریق صندوق آنلاین ارتباط با مشاور استفاده کنید.
    سلام ببخشید من درس ریاضی معدلم شده10وزبان شدم 15وکاروفناوری 19میخاستم ببینم میتونم برای انتخاب رشته سال نهم رشته کامپیوتر بزنم یا ن ؟؟
    پاسخ مشاور:
    اگر مقداری روی زبان کار کنید حتما می شود وگرنه باید سایر رشته های فنی را درنظر داشته باشید...
    سلام من نهمی هستم من هم به زیست هم به عربی هم ادبیات هم رونشناسی علاقه داره نمی دونم رشته تجربی بره یا انسانی لطفا راهنمایی کنید مرسی از سایت خوبتون
    پاسخ مشاور:
    فاطمه جان
    شما براساس آزمون رغبت و استعداد و نمرات تراز کسب شده و اولویت بندی کارنامه هدایت تحصیلی خود اقدام کنید. اما در مجموع علاقه مندی شما بیشتر به سمت و سوی ادبیات و علوم انسانی است.
    سلام خسته نباشید . من نهم هستم و به شدت به گرافیک علاقه دارم و استعدادشم تا حدودی دارم ... اما ریاضیم اصلا تعریفی نیست و میترسم نشه برم . میشه بگید ریاضی باید بالای چند باشه که بشه برم گرافیک؟
    پاسخ مشاور:
    پاسخ شما از طریق تلگرام داده شد
    سلام خسته نباشید . من نهم هستم و به شدت به گرافیک علاقه دارم و استعدادشم تا حدودی دارم ... اما ریاضیم اصلا تعریفی نیست و میترسم نشه برم . میشه بگید ریاضی باید بالای چند باشه که بشه برم گرافیک؟
    پاسخ مشاور:
    ...
    با عرض سلام 
    من امسال باید انتخاب رشته کنم من به رشته ریاضی علاقه دارم وتو نوبت اول هم نمرم 20بود ولی مشکل این جاست که احساس می کنم صلاحیت ورد به این رشته را ندارم بد جوری سردر گم شدم کمکم کنید
    پاسخ مشاور:
    شما باید هوش ریاضی خود را از طریق آزمون استعداد بسنجید یا به مشاورین برای دادن تست استعداد مراجعه کنید. البته پیشنهاد بنده صبر و تکیه به مشاور آموزشگاهتان است
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاور عزیز من دانش اموز سال نهم هستم و اخرای سال میخوام تعیین رشته کنم موندم انسانی برم یا فنی حرفه ای حفظیجاتمم خوبه علاقه زیادی به معلمی دارم به فنی حرفه ای هم علاقه دارم ولی نه اندازه تربیت معلمی میخواستم بدونم که ریاضی دهم انسانی سخته یا نه چون تنها مشکلم همینه معدلم ترم اول نهم15/55شدش میتونم انسانی برم یا نه لطفا راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم تو تلگرام بهم پی ام بدید شاید اینجا نیام اقای مشاور خیلی نگران اینده ام هستم  لطفا منو کمک کنید
    پاسخ مشاور:
    ریاضی عمومی در انسانی خواهید داشت و با کمی تلاش می توانید پاس کنید.
    سلام ایا رشته های هنرستان هم ریاضی دارند

    پاسخ مشاور:
    بلی. البته به شاخه و رشته هنرستانی هم ربط دارد
  • زهرا جلالی
  • سلام باید در پایه نهم چه معدلی بداریم تا به علو م تجربی بروم

    پاسخ مشاور:
    برای شما اولویت های رسانده و نمره تراز ملاک است
  • زهرا جلالی
  • سلام باید در پایه نهم چه معدلی بداریم تا به علو م تجربی بروم

    پاسخ مشاور:
    نگران معدل نباشید
    سلام  من همه کتابامو دوست دارم  وبه همشون علاقه داره  خیلی ممنون میشم اگه راهنمایم کنید
    سلام من به کامپیوتر علاقه مندم و نمیدونم از چه رشته ای باید تو این زمینه درس بخونم میشه یه راهنمایی کنین؟
    پاسخ مشاور:
    رشته کامپیوتر هنرستان فنی و کاردانش و همچنین از طریق رشته ریاضی در دانشگاه می توانید ادامه تحصیل دهید.
    سلام .ممنون از مطالبتون.من تو درس معارف خیلی استعداد دارم اما علاقه ای ندارم در صورتی که همه بهم گفتن این رشته مناسبمه. ولی در کل دوست ندارم به این رشته برم.از طرفی درس روانشناسی و کامپیوتر رو خیییییلی دوست دارم.حفظیاتم خوبه ولی اصلا حوصله ی حفظیات رو ندارم...!!!و میدونم از پس رشته انسانی بر نمیام!!!ریاضیم خوبه.کامپیوترمم خوبه ولی توی درس کارو فناوری بعضی اوقات از کار های هنری کم میارم و همین نمرمو میاره پایین....الان موندم چه رشته ای برم!هم روانشناسی رو دوس دارم هم کامپیوتر رو و از پس جفتشونم بر میام .ولی الان نمیدونم چیکار کنم.تمام این سال نهمم رو دارم به این فکر میکنم. خیلی دلهره دارم .خواهشا کمکم کنین
    پاسخ مشاور:
    من هیچ اطلاعاتی از شما در اختیار ندارم و با این حداقلی که بیان کردید شما باید رشته ریاضی (البته باتوجه به نمرات و کارنامه شما) یا در یکی از رشته های شاخه فنی و حرفه ای مانند کامپیوتر که وابستگی آن به هنر کمتر است را انتخاب کنید من از طریق ایمیل لیست رشته های فنی را برای شما ارسال کردم تا با توجه به منطقه شما که نمی دانم کجاست؟! خودتان انتخاب کنید. در مجموع رشته های فنی و حرفه ای مناسب حال و احوال شماست. 

    پینوشت:در ضمن ایمیل خودتان را اشتباه درج کردید که این خود باعث قطع کامل ارتباط ما شد
    باعرض سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم در فروردین یا اردیبهشت ویا ... 96 هم پذیرش کاردانی به کارشناسی داره یا نه؟ می خواهم به طور رسمی استخدام بشم
    پاسخ مشاور:
    به قسمت آزمون های استخدامی سایت سازمان سنجش مراجعه فرمایید به آدرس:
    http://sanjesh.org/group.aspx?gid=11
    سلام  خسته نباشید.
    ببخشید من باید  انتخاب رشته کنم  ودر استان شهریار هستم دوستدارم اتش نشان شم  میشه راهنماییم کنید

    پاسخ مشاور:
    سلام. رشته ایمنی و آتش نشانی مقطع متوسطه به منظور ادامه تحصیل نیز می توانید در همین رشته  در دانشگاه علمی-کاربردی مشغول به تحصیل شوید

    با سلام من دانش آموز سال نهم هستم من به هنرستان علاقه دارم ام کاملا گیج شدم که چه رشته ای به درد من میخورد و من به علاقه دارم لطفا منو کمی راهنمایی کنید

    پاسخ مشاور:
    خیلی گنگ و نامفهوم سوال کردید لطفا از طریق صندوق آنلاین تماس بگیرید
    سلام میخواستم بپرسم امسال که تعین رشته میکنم کمی مشکل دارم من تو حفظیاتم خوبم تو ریاضیم اما از ریاضی خوشم نمیاد به نظرتون کدوم رشته بهتره انتخاب کنم
    پاسخ مشاور:
    آدرس ایمیل خود را وارد نکردید، چگونه توقع پاسخ دارید؟

    سلام
    من کلاس نهمم,خودم میخوام برم رشته تربیت بدنی,به کامپیوترم خیلی علاقه دارم,ولی ریاضیم خوب نیس در حد 13-14
    با این نمره بنظر خودم رشته تربیت بدنی واسم مناسب تره,نظر شما چیه؟اگه برم کامپیوتر برام مشکلی پیش نمیاد؟

    راستی راهنمایی کنین واسه این دوتا رشته باید چه کنکوری بدم؟

    پاسخ مشاور:
    اگر استعداد ورزشی خاصی دارید بله. کنکور هم کنکوری است که هنرستانی ها می دهند 
    ایا می توان در دبیرستان فقط در رشته موسیقی تحصیل کرد؟
    پاسخ مشاور:
    دبیرستان؟ خیر هنرستان بله

    شاخه های جدیدهنرستان کدامند
    پاسخ مشاور:
    اول ایمیل خود را درج کنید
    سلام،من پایه نهم هستم میخواستم ببینم رشته گرافیک فنی و حرفه ای چه رشته ای هست؟خیلی به گرافیک علاق دارم اما نمیدونم آینده کاریش چیه؟!مثلا شغل های دولتی اش چیه؟عکاسیم هم خیلی خوبه
    واینکه برای قبول شدن تو یه رشته خوب چه رتبه ای باید بیارم؟
    ممنون میشم جواب بدین
    پاسخ مشاور:
    شما باید پیگیر علاقه و استعداد خود باشید . آینده کاری خوبی پیش روی شماست. اما نه دولتی و استخدامی چون این گزینه در این سال ها زیاد پر رنگ نیست و نباید صرفا به آن توجه کرد. درمورد رشته هم اگر اطلاعات خواستید در بخش سرچ سایت بنویسید گرافیک و اطلاعات کافی را به دست آورید.
    سلام  من خودم شخصا به  روانشناسی علاقه دارم  ولی همه خانواده می گن که برم تجربی نمی دونم چه کار کنم خواهش می کنم راهنمایی کنید و اینکه یک بر نا مه ریزی درسی می خوام ما شیفت بعد ظهریم
    پاسخ مشاور:
    روانشناسی؟ تجربی؟ 
    شما باید به علاقه مندی خودتان توجه داشته باشید. چون قرار بر این است که شما کتاب هایی را مطالعه کنید و اگر مورد علاقه نباشند آیا پدر یا مادر شما می توانند به جای شما درس بخوانند و  امتحان دهند؟ برای ورود به روانشناسی که زیر مجموعه ای از ادبیات و علوم انسانی است 3 درس زبان و ادبیات فارسی و مطالعات و عربی ملاک  هستند و پیشنهاد اینجانب تهیه کتاب روانشناسی سال سوم و مطالعه سرسری آن نیز هست تا با درک کافی به سمت رشته ادبیات و علوم انسانی گام بردارید. نکته جالب اینکه ایمیل خودتان را درج نکردید تا پاسخ برای شما ارسال شود!!! پس چگونه توقع پاسخگویی دارید؟؟؟
    چطوری میشه وارد حرفه مترو یا راه آهن شد ؟

    پاسخ مشاور:
    منظورتان رشته مهندسی راه اهن است؟
    پاسخ به ایمیل شما ارسال گردید
    سلام  من  ایمیل ندارم  اون هم به درس های تجربی علاقه خیلی کم دارم
    سلام من نهم هستم برای تربیت معلم چه رشته ای باید انتخاب کنم


    پاسخ مشاور:
    ریاضی، تجربی و ادبیات فرقی نمی کند شماباید رتبه خوبی کسب کنید
    سلام میبخشید من سال نهم و میخوام وارد رشته ی موسیقی از شاخه ی فنی حرفه ای بشم اما بعضی از دوستان میگن که برای ورود به رشته ی موسیقی باید از سال ششم وارد بشید و از سال نهم ممکن نیست درسته؟بعضی هم میگن از نهم هم میشه اما حداقل باید 4 تا ساز بلد باشی درسته؟و در ضمن مشکل دیگه من اینکه نمی دونم چطوری باید بفهمم در رشته ای استعداد دارم یا نه بعضی میگن به سرعت یادگیری اون مبحث ربط داره اما به نظر من کاملا بی ربطه به سرعت یاد گیری کسی که حافظه و هوش خوبی داره یعنی در همه ی زمینه ها استعداد داره ؟مسلما نه ممنون میشم راهنماییم کنید
    پاسخ مشاور:
    پاسخ به ایمیل شما ارسال  شد
    سلام  من پایه نهم هستم  لطفا کمکم کنید تا برای تیزهوشان  یا نمونه دولتی  اول په درس هایی بخونم  شما رو به خدا با تشکر مرسی
    پاسخ مشاور:
    همه درسهایتان!
    منظور شما چیست...
    سلام ببخشید منظورم چه کتاب هایی رو اول بخونم 
    پاسخ مشاور:
    دروس رو باید براساس ضعف مطالعه کرد. مثلا اگر در درس ریاضی مشکل دارید اول به رفع اشکال پرداخته و سهم بیشتری از مطالعه را به آن اختصاص دهید و سپس بصورت موازی دروس خواندنی و حل کردنی را در کنار هم بصورت روزانه بخوانید. باید برنامه ربیزی داشته باشید...
    سلام من امسال نهم هستم و انتخاب رشته دارم توی هیچ کدوم از درس ها مشکلی ندارم و از بین رشته ها وکالت و مشاوره رو و در اخر تجربی و دوست دارم ولی نمی خوام نصف عمرم و پای درس بشینم اصلا خوشم نمیاد امسال چون بحث هدایت تحصیلی هستش برام خیلی خوب شده اما نمیدونم الویت بندیام و به چ ترتیت بزنم شما نظرتون چیه؟؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    سلام. من اطلاعی از وضعیت استعداد و توانایی و نمرات و علاقه مندی شما ندارم اما با این وضعیت اطلاعات محدود و ابراز علاقه ای که کردید رشته ادبیات برای شما مناسب است اما دروس ملاک یعنی ادبیات، عربی، مطالعات اجتماعی را باید دوست داشته باشید 
    سلام
    من پایه نهم هستم و میخام رشته تربیت بدنی رو انتخاب کنم
    یه مشکلی هست اینکه وقتی میخام اولویت بندی کنم  ولی رشته تربیت بدنی رو مشخص نکرده باید کدوم رو بزنم؟؟؟؟
    مشکل دیگه ام اینه که وقتی میخام آزمون مشاوره ای رغبت و توانایی رو  بیارم
    زمانی ک میزنم  شرکت در آزمون میگه (ماژل در حال بروز رسانی است) باید چکار کنم؟؟؟؟؟
    ممنون میشم زود جواب بدید
    پاسخ مشاور:
    پاسخ به ایمیل شما ارسال شد
    سلام.من دانش آموز کلاس نهم هستم و امسال باید انتخاب رشته کنم .
    من به رشته کامپیوتر علاقه دارم ومیخواستم بدونم برای دانش آموزان اتباع اجازه ورود به این رشته از شاخه فنی حرفه ای هست یا نه؟ خواهشا جواب بدین 
    پاسخ مشاور:
    اگر منع اقامت نداشته باشید می توانید به اداره محل تحصیل مراجعه کنید
    من ریاضیم ضعیفه ولی تو علوم قوی هستم به زیست هم خیلی علاقه دارم 
    ایا میتونم برم تجربی ؟

    پاسخ مشاور:
    سلام. ریاضی در حد متوسط کافیه. در دوره دوم دروسی مانند زیست و فیزیک و شیمی از تخصصی ها مهم هستند
    سلام من درسم خوبه پارسال و پیارسال هم معدلم نونزده و هفتاد شتد شدم امسالم ترم اول نوزده و ۶۴ تو این سه سال همیشه تنها درسی که تو کارنامه زیر ۲۰ بودم ریاضیه یعنی ریاضیم سال هفتم و هشتم در حد متوسط رو به بالا بود ولی امسال در حد متوسطم زبانم عالیه از کامپیوتر چیزی بارم نیست درس های حفظیمم همیشه بسته ولی کلا تو حفظیات کندم و از عربی و ادبیات زیاد خوشم نمیاد ولی نمره های بالایی توشون میگیرم البته از ریاضی هم زیاد خوشم نمیاد ولی از عربی و فارسی بیشتر دوست دارم به علوم مخصوصا فیزیک و زیست رو زیاد دوست دارم از هندسه متنفرم به نظر شما چه رشته ای برای من مناسب تره ریاضی تجربی یا انسانی؟
    پاسخ مشاور:
    سلام بسته به فرم هدایت تحصیلی شما رشته تجربی مناسب خواهد بود
    آیا جواب هردوآزمون باید یکی باشد لطفا زود جواب دهید
    پاسخ مشاور:
    شفاف تر بنویسید!!!
    سلام
    من نهم هستم چند مدتی هست ک علاقه شدیدی ب موسیقی پیدا کردم 
    اما هیچ کلاسی ک مربوط ب موسیقی باشد شرکت نکردم 
    اما رشته خودمو هنر انتخاب کردم و استان ما اصلا هنرستان برای همچین رشته ای ندارع
    من دیگ نمیدونم چیکار کنم



    سلام
    من نهم هستم چند مدتی هست ک علاقه شدیدی ب موسیقی پیدا کردم 
    اما هیچ کلاسی ک مربوط ب موسیقی باشد شرکت نکردم 
    اما رشته خودمو هنر انتخاب کردم و استان ما اصلا هنرستان برای همچین رشته ای ندارع
    من دیگ نمیدونم چیکار کنم



    پاسخ مشاور:
    بسیار آسان است و شما از طریق رشته های نظری و گذراندن سال آخر می توانید در کنکور هنر شرکت کنید و این علاقه خود را در دانشگاه دنبال کنید. رشته ادبیات برای رسیدن به این هدف مناسب است اما باز به نمرات و علاقه مندی شما بستگی دارد
    سلام . من نهم هستم . علومم ضعیفه و اصلا علاقه ندارم بهش . ریاضیم خوبه . برای انتخاب رشته دچار سردرگمی شدم . میخوام برم ریاضی فیزیک ولی از طرفی هم دلم میخواد برم فنی حرفه ای خدماتش. ولی از اینده کاریش میترسم . ریاضی هم همه ی ادم ها میرن ریاضی یا تجربی اخرشم خیلیاشون هیچی نمیشن. واقعا موندم !کمک کنید
    سلام میشه گفت من به تنها رشته ای که علاقه دارم تجربی است دانش اموز سال نهم هستم اما مشکل من اینجاست که ریاضی و فیزیک من خیلی ضعیفه در حد اینکه به زور تک نشم واقعا نمیدونم چیکار کنم ایا میتونم رشته تجربی رو انتخاب کنم؟کمکم کنین و زود جواب بدید خواهش...
    پاسخ مشاور:
    سلام. هر که فیل خواهد جور هندوستان کشد.
    ریاضی خود را کمی تقویت کنید و به دنبال علاقه خود بروید در غیر این صورت با نمرات در حد ضعیف این رشته پیشنهاد نمی شود
    از چه طریقی میتونیم وارد رشته تربیت بدنی بشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    سلام ببینید هنرستان های در دسترستان رشته تربیت بدنی دارند یا خیر
    اگر نه که از طریق رشته های نظری هم می توان در ادامه تحصیل در دانشگاه وارد این رشته شد
    خوب بود منو علاقه مند به رشته ی انسانی کرد
    پاسخ مشاور:
    سلام. خدا رو شکر
    سلام من میخوام برم طراحی دوخت معدلم 19/40 به نظرتون خوبه ؟ میشه راجبش بیشتر توضیح بدید؟
    پاسخ مشاور:
    سلام. رشته طراحی دوخت ترکیبی از هنر و صنعت دوخت است. اگر در خود هنر طراحی را سراغ دارید بسیار عالی ست. به علاقه خود هم توجه کنید
    سلام من رشته مکانیک خودرو را دوست دارم کارودانش بهتره یا فنی حرفه ای تواین دوتا مونم کدام رو برم
    پاسخ مشاور:
    کاردانش دروس در سطح پایین تری قرار دارند اما فنی نیاز به مهارت بیشتر در درسی مانند ریاضی دارد
    سلام من سال نهم هستم یه ماه دیگه باید انتخاب رشته کنم ولی نمیدونم کدوم رشته برم همه ی درسامم خوبه معدلمم نوزده و خورده اییه
    نمیدونم به چی استعداد دارم اگه میشه کمکم کنید
    ممنون
    پاسخ مشاور:
    سلام
    من اطلاعات شما را در اختیار ندارم. به فرم هدایت تحصیلی خود اعتماد کنید و اگر خواستید در اختیارم قرار دهید تا نظر خود را بیان کنم
     سلام خسته نباشید من امسال باید تعیین رشته کنم ولی نمیدونم چه رشته ایی برم رشته علوم تجربی وادبیات ومعماری دوست وارم ولی درس ریاضیم زیادخوب نیست به نظرتون چیکارکنم واقعاموندم چی برم!!
    پاسخ مشاور:
    تجربی و ادبیات ریاضی در سطح متوسط می خواهند اما موفقیت بزرگ با اشراف به دروسی چون ریاضی ایجاد می شود. من اطلاعاتی در مورد نمرات شما ندارم. شاید بد از نظر شما خوب از نظر مشاوره باشد و سطح توقعات شما خیلی بالا باشد!
    سلام من میخواستم ببینم از چه تاریخی هنرستان های تربیت بدنی ثبت نام میکنند ؟ 
    پاسخ مشاور:
    هنرستان ها مانند دیگر مدارس ثبت نام می کنند و از زمانی که فرم هدایت تحصیلی به دستتان رسید می توانید ثبت نام کنید

    سلام من پایه نهم هستم و بین دوراهی مانده ام معلم هایم میگویند با رفتن به رشته گرافیک اینده ی بهتری خواهم داشت و والدینم میگویند رشته تجربی ولی خودم به رشته انسانی و شغل هایش علاقه دارم  اما حفظیاتم خیلی خوب نیس

    موندم کدوم رشته برم

    پاسخ مشاور:
    سلام.
    به فرم هدایت تحصیلی شما ربط دارد زیرا عملکرد شما آنجا مشخص است و حتی نمرات شما تاثیرگذارند. خب به همان تکیه کنید.
    رشته گرافیک در صورتی که دستی بر هنر داشته باشید بلامانع است

    سلام من پایه نهم هستم و بین دوراهی مانده ام معلم هایم میگویند با رفتن به رشته گرافیک اینده ی بهتری خواهم داشت و والدینم میگویند رشته تجربی ولی خودم به رشته انسانی و شغل هایش علاقه دارم  اما حفظیاتم خیلی خوب نیس

    موندم کدوم رشته برم

    سلام من امتحان نمونه دولتی دارم ولی نمیدونم چجوری بخونم که قبول شم اول تفهیمی بخونم یاحفظیات خیلی استرس دارم کمکم کنیدلطفا
    پاسخ مشاور:
    سلام. 
    مفهومی خواندن سطح بالایی از مطالعه است و کاملا مشخص است که حفظ کردن نمی تواند موفقیت چشمگیری را ایجاد کند
    سلام ... من تا الان نمیدونستم موسیقی رو باید از سال ششم بخونیم... الان ک نهم هستم میخوام برای سال دهم رشته ی موسیقی رو انتخاب کنم. با اینکه از ششم نخوندم و هیچ سازی هم بلد نیستم و تازه میخوام یاد بگیرم...

    علاقه ی زیادی هم به موسیقی و خوندن رشتشو دارم... میتونم رشته ی موسیقیو انتخاب کنم و برم هنرستان موسیقی؟؟ یا اجازه نمیدن؟
    پاسخ مشاور:
    سلام شرایط ورود ندارد.
    شما فقط بر اساس علاقه و در دسترس بودن این رشته می توانید شرکت کنید

    سلام  بهیاری ثبت نامش چه وقته مرسی

    سلام  بهیاری ثبت نامش چه وقته مرسی

  • ℳムⓢⓞⓞოⓔɦ
  • سلام 
    من امسال انتخاب رشته دارم و خانواده بهم میگن برو کامپیوتر چون هم استعدادشو دارم هم علاقه ولی ریاضی من خیلی ضعیفه نمیدونم چیکار کنم و امسال درس نخوندمو معدلم شد۱۷/۵۰
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید...
    سلام من نهمم و برای انتخاب رشته دلهره دارم اخه توی ازمون علاقه و استعداد همه ی ریاضی هارو یک زدم و همه ی زیست و شیمی و....پنج زدم،کارنامم هم شده نوزده و نیم حالا به نظرتون تجربی در میام؟؟تورو خدا بهم بگین از استرس دارم میمیرم....
  • الیاس خاقانی
  • سلام، با رفتن به رشته هنرستانیه تربیت بدنی، میتوان تربیت معلمی خوند و معلم ورزش شد؟
    یعنی اگه رفتم هنرستان تربیت بدنی، میتونم معلم ورزش بشم؟
    از این رشته هنرستان تربیت بدنی، معلم ورزش بشم بهتر و آسون تره یا از علوم انسامی؟
    سلام.سوالم اینه که با توجه به حذف پیش دانشگاهی و یکسان شدن شرایط رشته ها هنرستانی ها هم می تونن کنکور هنر بدن چون دیگه پیش دانشگاهی حذف میشه؟
  • نازنین زهرا
  • معدل لازم برا رشته ی فنی شاخه ی کامپیوتر چنده!؟؟
    باسلام من دوست دارم  هنرستان فنی  حرفه ای رشتهی کامپیوتربرم ولی اطلاعات زیادی ندارم همچنین تفاوت مدرسهی نمونه دولتی با دولتی را نمی دانم  لطفا کمک کنید؟
    پاسخ مشاور:
    نمونه دولتی از وجود دبیران خوب و دانش آموزان ممتاز بهره می برد. دولتی نامیست که بر مدارس تحت حمایت مالی آموزش و پرورش می گذارند که هزینه های آن به مراتب بسیار کمتر از مدارس غیرانتفاعی (خصوصی) است.
    من امسال میخوام  انتخاب رشته کنم چیکار کنم حفظیاتم خوبم 
    پاسخ مشاور:
    رشته تجربی یا ادبیات
    سلام من خودم  ب رشته ی هنر خیلی علاقه دارم ولی خانوادم میگن چون درست خیلی خوبه برو بقیه ی رشته ها من ب ریاضیم خیلی علاقه دارم.توهر رشته ای برم موفق میشم ب نظرتون چکار کنم؟
    پاسخ مشاور:
    هنر و در ادامه گرافیک و ... خیلی هم خوب است
    سلام من درسم خیلی خوبه معدلم همیشه بالای نوزده و نیم بوده ولی به شاخه 
    های نظری زیاد علاقه ندارم وبیش  تر از گرافیک و هنرستان خوشم میاد از طرفی میترسم اگه رفتم هنرستان بگن درسش خوب نبوده به همین دلیل موندم چیکار کنم 
    پاسخ مشاور:
    ترس شما بیجاست. اگر علاقه دارید اقدام کنید.
    سلام من به رشته هنر خیلی علاقه دارم یعنی میخواهم برم موسیقی اما بعضی میان هزینه ها بالاست آیا درسته و رفسنجان هنرستاناش رشته موسیقی یا بازیگری داره لطفا اگه میشه سریع تر جوابمو بدین ممنون
    پاسخ مشاور:
    خیر. البته در سیستم ما ثبت نیست. احتمالا رشته موسیقی ندارد. شما می توانید کرمان تشریف ببرید یا از طریق رشته ادبیات و بعد کنکور هنر اقدام نمایید
    سلام ببخشید من سال دیگه انتخاب رشته باید کنم برای
    رفتن به رشته علوم بهزیستی و توابخشی باید چکار کنم
    پاسخ مشاور:
    از ادبیات اقدام کنید
    با سلام و خسته نباشید
    من امسال میرم نهم . معدل هفتم و هشتمم هر دو 20 بوده . از نظر استعداد هم تو  ریاضی و تجربی مثل همم یعنی تو هر دوشون تا حالا موفق بودم . ولی الان واقعا سردرگمم و نمیدنم چه رشته ای برم. از طرفی خانواده تاکید دارن که حتما باید وارد مدرسه تیزهوشان بشم و تجربی بخونم و در نهایت پزشکی قبول شم ولی واقعا میترسم چون برای دوره متوسطه اول تیزهوشان قبول نشدم . از طرف دیگه خودم هم مونذم کدوم رشته برم اخه اصلا حوصله درس خوندن زیادی رو ندارم ولی علاقه زیادی به شیمی و زیست دارم . واقعا باید چیکار کنم؟؟؟ میشه لطفا راهنماییم کنین؟ مرسی
    پاسخ مشاور:
    شما در پایان سال نهم با توجه به تست رغبت سنج و استعداد و دیگر مواردی که مشاور به شما خواهد گفت سنجیده می شوید و از الان فقط تحقیق کنید و نگران نباشید. در مورد رشته های دانشگاهی هم بیشتر بخوانید تا انتخاب درستی داشته باشید.
    سلام
    سال نهم تمام کرده ام به دبیری تربیت بدنی علاقه دارم برای دبیرستان رشته تربیت بدنی با توجه به استعدادم در ورزش انتخاب کرده ام آیا در دبیرستان دررشته تربیت بدنی  میتوان به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کرد.متشکرم لطفا سریعتر راهنماییم کنید.
    سلام ببخشید من الان واقعا توی شرایط بدی قرار گرفتم تیزهوشان ریاضی قبول شدم و به احتمال خیلی زیاد نمونه دولتی رو که تجربی زدم هم قبولم اما نمیدوم کدومو برم واقعا علاقه ام نسبت به هر دوشون یکیه واقعا گیج شدم بعضیا میگن ریاضی اینده ی شغلی برا خانوما نداره از اون طرف میگن تجربی خیلی خیلی خیلی سخته و باید خودتو خفه کنی از خرخونی  واقعا هیچ تصمیم گیری ای نمیتونم بکنم لطفا کمک کنید.
    سلام ببخشید من الان واقعا توی شرایط بدی قرار گرفتم تیزهوشان ریاضی قبول شدم و به احتمال خیلی زیاد نمونه دولتی رو که تجربی زدم هم قبولم اما نمیدوم کدومو برم واقعا علاقه ام نسبت به هر دوشون یکیه واقعا گیج شدم بعضیا میگن ریاضی اینده ی شغلی برا خانوما نداره از اون طرف میگن تجربی خیلی خیلی خیلی سخته و باید خودتو خفه کنی از خرخونی  واقعا هیچ تصمیم گیری ای نمیتونم بکنم لطفا کمک کنید.
    پاسخ مشاور:
    بحث علاقه به علوم و ریاضی و اولویت هر کدام است.
    اگر علوم به ریاضی می پربد رشته تجربی مناسب شماست گرچه که استعداد خاص شما در ریاضیات موجب می شود که در تجربی بهترین باشید
    نیم نگاهی هم به رشته های دانشگاهی داشته باشید شاید بهتر انتخاب کنید
    سلام من به رشته نقشه کشی معماری علاقه دارم و میخواستم این رشته رو از فنی و حرفه ای بخونم میخواستم ببینم ایا اینده این رشته تضمین شده اس یا بهتره از رشته ریاضی وارد معماری بشم؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    اگر استعداد ریاضی دارید مانعی ندارد وگرنه نقشه کشی معماری بهتر است
    سلام ایا هنرستان دخترانه شهید مدرس کرمان رشته حسابداری دارد؟
    پاسخ مشاور:
    سلام. در سیستم ما ثبت نشده ولی ناحیه 1 هنرستان الزهرا حسابداری بازرگانی را دارد.
    سلام. به نظر شما من به چه رشته ای بروم. علاقه اصلی ام به تجارت هستش به جز مدیریت بازرگانی و امور گمرکی و ان چیزهایی که در انسانی هستند به چه رشته ای بروم . خودم به تجربی علاقه دارم دوستم دارم برم ولی گزینه د شده اما امکانش کمه بروم

  • سجاد خویابی
  • سلام من نمره ام در کارنامه برای درس های ادبیات بالاتر از 14است اما در هدایت تحصیلی نمی توانم رشته ی علوم انسانی را انتخاب کنم من هم به رشته ی انسانی علاقه دارم و هم به درس های حفظ یاتی آیا می توانم در مدارس علوم انسانی ثبت نام کنم لطفا جواب دهید
  • سجاد خویابی
  • سلام من نمره ام در کارنامه برای درس های ادبیات بالاتر از 14است اما در هدایت تحصیلی نمی توانم رشته ی علوم انسانی را انتخاب کنم من هم به رشته ی انسانی علاقه دارم و هم به درس های حفظ یاتی آیا می توانم در مدارس علوم انسانی ثبت نام کنم لطفا جواب دهید
    پاسخ مشاور:
    شما باید در میانگین دروسی که برای ادبیات محاسبه می گردند در دو پایه هفتم و هشتم و نهم نمرات امتحان کتبی نوبت دوم رو محاسبه کنید. اگر اطلاعاتتون رو به پیامگیر ربات تلگرام ما بفرستید بیشتر کمک می کنیم:

    1. مطالب جدید هدایت تحصیلی را در لینک رو به رو بخوانید: هدایت تحصیلی جدید

    2. برای پرسیدن سوالات خود در مورد هدایت تحصیلی در ربات تلگرامی تجربه من  عضو‌شوید و سپس پیام دهید: کلیک کنید: http://telegram.me/tajrobeyemanbot

    3.  برای دریافت راحت پاسخ های خود یا به ربات تلگرام تجربه من پیام دهید یا ایمیل خود را همینجا وارد نمایید. دوستان زیادی بدون ایمیل نظر دادند و این سوال را از خود نپرسیدند که جواب را چگونه میان این همه نظر پیدا کنند؟!



    www.moshaverinekerman.ir ©
    سلام. آیا سال نهن هم تو کنکور می آید ؟ یا فقط سه سال آخر هست؟
    پاسخ مشاور:
    سه سال اخر
    سلام. ببخشید آیا پایه نهم هم توی کنکور می آید یا نه؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    درسهای متوسطه دوم می آیند ولی پایه های پیشین اسمشان را با خود دارند و پایه گحسوب میشوند!
    عاللللللللیییی

    سلام من علاقه ی شدید ب تجربی دارم اما بخاطر آیندم میخوام برم هنرستان ک موفق باشم الان باز با توجه ب تعرفه ی جدید آموزش و پرورش ک فقط ٪۳۰ حق ورود به نظری رادارند و با این حساب سال کنکور ما راحت تر و آمار پایین تر می آید میخواهم بروم رشته ی تجربی آیا من میتوانم روی این موضوع حساب کنم یا خیر؟
    ممنون میشم از پاسختان
    پاسخ مشاور:
    اگر پیشگو هستید که بله حساب کنید
    سلام به همه ی شما من امسال تصمیم گرفتم که تجربی بخونم خیلی می ترسیدم که قبول نشم اما چند روزه که برگه هدایت تحصیلی امده ومن با معدل 19.80صدم توی همه ئ رشته ها اولویت اول اوردم
    پاسخ مشاور:
    اگر علاقه دارید که حتما ادامه دهید
    سلام واقعا تو دوراهی موندم نهمسدونم به چی علاقه دارم و نه میدونم تو چی استعداد دارم تو رو خدا کمک کنید
    پاسخ مشاور:
    شما از طریق قسمت تماس با ما ربات تلگرامی تجربه من اطلاعات تحصیلیتون رو ارسال کنید: @Tajrobeyemanbot 
    کمک کنید
    سلام من واقعا نمیدونم باید  چه رشته ای بخونم ،ب همه رشته ها از یک نظر نگاه میکنم و ب همه انها علاقه ای یکسان دارم 
    برگه هدایت تخصیلی ام هم همه اش نظری است
    پاسخ مشاور:
    اگر علوم دوست دارید تجربی
    اگر ریاضی ... ریاضی
    اگر مطالعات و ادبیات رشته ادبیات
    و اگر به کاروفناوری به هنرستان تشریف ببرید
  • مجتبی موسوی
  • سلام من فقط بین این سه تا رشته یکی رو برداشتم علون انسانی کشاورزی کاردانش
    به نظرتون کدوم رو بردارم من نظرم کاردانش هست اما میگن کاردانش آخرو عاقبش کارگریه
    پاسخ مشاور:
    بدون اطلاعات فرم 6و7 و همچنین سوابق تحصیلی حرفی نمی توان زد
    سلام ادرس مدرسه کاردانش یافنی حرفه ای که رشته مکانیک داشته باشه ممنون
    پاسخ مشاور:
    دانیال عزیز اینجا اینترنت و دنیای مجازی است و محل زندگی شما مشخص نیست :))
    سلام من بین دوتا رشته انسانی و معارف مانده م که کدوم رو انتخاب کنم به هردو هم علاقه دارم و درضمن در مدرسه نمونه دولتی رشته انسانی قبول شده ام
    پاسخ مشاور:
    سلام. اگر دارای اعتقادات مذهبی هستید رشته معارف ولی اگر غیر این است ادبیات. به نظر من همان ادبیات که نمونه را رساندید ادامه دهید چون مدارس معارف امتحان ورودی دارند
    سلام خسته نباشید میشه کمکم که بین رشته های کاردانش (خدمات،مهد کودک)ورشته حسابدا ی(کارمند بانک)و تجربی (داروسازی)کدوم بهتر با اینکه نمره درس ریاضیم تو ی خرداد ۹۶شده ۱۷،۵۰و نمره ی علومم ۱۶هست، من یه کاری میخوام که هرچه زودتر برسم بهش  علاقه ام خیلی نسبت به مهد کودک زیاده ولی خانواده ام میگن برو تجربی من درس زبانم زیاد خوب تیست میترسم بمونم نتونم ادامه بدم نمره زبانم ۱۳ولی ریاضی هم خیلی دوست دارم .ممنون میشم کمکم کنید
    پاسخ مشاور:
    سلام. من اطلاعات کامل می خواهم.
    فرم هدایت و کارنامه 3 ساله
    درس علوم شما زیاد خوب نیست و ربطی به زبان ندارد. شما علوم که درس اصلی تجربی است 16 گرفتید.. برای رفتن مانعی نیست ولی این نشان دهنده عدم علاقه یا عدم پشتکار شما در این زمینه است.
  • فاطمه زهرا
  • سلام. من به بازیگری علاقه دارم. توشهر ما همدان هیچ هنرستانی نه ادبیات نمایشی داره نه تئاتر نه سینما نه بازیگری. هیچ آموزشگاه معتبری هم وجود نداره. تو رو خدا باید تا چند هفته آینده انتخاب رشته کنم. 
    پاسخ مشاور:
    شما همدان حضور ندارید. همدان همه اینها را باید داشته باشد. راهی نیست. یا باید هنرستان این رشته ها را پیدا کنید و بروید یا یکی از رشته های نظری مانند ادبیات که بیشتر به اینها نی خورد را انتخاب کنید و تا سال آخر پیش بروید و در انتهای کار در کنار گروه آزمایشی خود کنکور هنر هم شرکت کنید و در دانشگاه هر چه خواستید را ادامه دهید
    سلام من میخواستم برم رشته علوم تجربی اما متاسفانه فقط رشته کشاورزی رو اوردم رفته اداره اموزش پرورش گفتن که یک فرمی میاد که میتونین نمراتی که کم دارین رو امتحان بدین و اگه قبول شدید برید رشته مورد اما هنوز این فرم نیومده من درس ریاضی و علومم ضعیف بوده فقط میخواستم ازتون بپرسم که راهی هست که بشه من برم رشته تجربی هر چقدر که لازم باشه هم حاضرم امتحان بدم هر چقدر لازم باشه حاضرم برم کلاس و با هر نمره ای هم باشه مشکلی نداره همون نمره رو میارم ولی فقط راهی برای جبران نمره ریاضی و علومم باشه اقای مشاور لطفا در این مورد من رو راهنمایی کنید که ایا راهیی هست که من برم رشته علوم تجربی؟

    پاسخ مشاور:
    سلام. راه زیاد است برای کسی که می خواهد جبران کند.
    شما یا علوم زیر 14 شدید یا ریاضی زیر 13 یا هر دو. 3 سال تحصیل هم با هم ملاک است. نوبت دوم هر سال امتحان کتی بدون دخالت نمره مستمر. شما قبل از شهریور مراجعه کنید و تقاضای تعیین رشته مجدد کنید. اینکار در همان مدرسه سال گذشته شما انجام می پذیرد. 
    سلام خسته نباشید من امسال به نهم میرم معدل سال هفتمم 19/21 و سال هشتمم 19/88 شده من هم به ریاضی و هم به تجربی علاقه دارم می خواستم بدونم برای یه دختر کدوم بهتره و بازار کار بهتری داره در ضمن میخواستم بدونم ایا میتونم از طریق رشته ریاضی وارد پزشکی شم لطفا جواب بدید و ممنون از سایت خوبتون
    پاسخ مشاور:
    سلام. به تجربی بیشتر می خورید
    نمرات 3 سال تحصیلی نوبت دوم و امتحان کتبی شما یعنی بدون دخالت نمره مستمر باید در درس علوم بالای 14 و ریاضی بالای 13 باشد و ربطی به معدل ندارد. اگر چنین نیست تا به حال به مشاور خود مراجعه کنید تا در پایه نهم جبران شود. مثلا اگر در درس ریاضی دو سال پیاپی 10 گرفته باشید در پایه نهم باید حداقل 15 بگیرید.
    سلام من نهم هستم چطوری باید برم تو رشته ی موسیقی، ؟
    پاسخ مشاور:
    سلام به مشاور خود مراجعه کنید و بپرسید که آیا در محل شما هنرستان هنرهای زیبا وجود دارد یا خیر. رشته موسیقی یکی از رشته های هنرستانی ست.
    سلام ، من تو اسلامشهر زندگی میکنم و به رشته بازیگری خیلی علاقه دارم استعدادشم دارم ، میخواستم بدونم هنرستان های اسلامشهر رشته بازیگری دارند یا نه ؟
    پاسخ مشاور:
    سلام. به واحد مشاوره اداره آموزش و پرورش محل خود مراجعه نمایید

    سلام من میخوام برم دانشگاه افسری خواهش میکنم جواب بدین

    پاسخ مشاور:
    سلام.
    دانشگاه افسری از رشته های نظری تشریف ببرید. مثل رشته ادبیات و ...
    سلام خسته نباشید ما کجا باید مراجعه کنیم تا این قانون رو بردارن که واسه بچه های ما تعیین تکلیف نکنن و انقدر به پدر و مادرها استرس وارد نکنن و با این تراز هاشون واقعا آینده بچه های ما تباه شده من میخوام یه دل سیر گریه کنم به حال بچه ام با معدل 19 بره کارودانش علاقه ای هم نداره خدا به دادشون برسه خودشون با تک ماده و تجدیدی و 12 رفتن دکتر مهندس شدن همون دکترهایی که از بیماری مردم سر درنمیارن 😭
    سلام خسته نباشید ما کجا باید مراجعه کنیم تا این قانون رو بردارن که واسه بچه های ما تعیین تکلیف نکنن و انقدر به پدر و مادرها استرس وارد نکنن و با این تراز هاشون واقعا آینده بچه های ما تباه شده من میخوام یه دل سیر گریه کنم به حال بچه ام با معدل 19 بره کارودانش علاقه ای هم نداره خدا به دادشون برسه خودشون با تک ماده و تجدیدی و 12 رفتن دکتر مهندس شدن همون دکترهایی که از بیماری مردم سر درنمیارن 😭
    سلام خسته نباشید ما کجا باید مراجعه کنیم تا این قانون رو بردارن که واسه بچه های ما تعیین تکلیف نکنن و انقدر به پدر و مادرها استرس وارد نکنن و با این تراز هاشون واقعا آینده بچه های ما تباه شده من میخوام یه دل سیر گریه کنم به حال بچه ام با معدل 19 بره کارودانش علاقه ای هم نداره خدا به دادشون برسه خودشون با تک ماده و تجدیدی و 12 رفتن دکتر مهندس شدن همون دکترهایی که از بیماری مردم سر درنمیارن 😭
    پاسخ مشاور:
    سلام. با وزارت تماس بگیرید و گلایه کنید. گرچه که وقتی نتوانسته رشته تجربی را برساند یعنی نمره علوم کمتر از 14 و ریاضی زیر 13 یا هر کدام به تنهایی شده در مورد رشته ریاضی هم به همین منوال. نمره ریاضی 14 و علوم 13 و...
    مجبور هم نیست که حتما شاخه کاردانش برود. در امتحان تعیین رشته مجدد شرکت کند تاصلاحیت حضور در رشته های نظری را پیدا کند.
    و اگر هیچکدام از اینها نیست پس مشکل سیستمی است و باید با فرم 6و7 و کارنامه 3ساله  به اداره مشاوره اداره کل اموزش و پرورش محل خود مراجعه کنید
    سلام  میخواستم بدونم  واسه وکالت معدلم چند باید باشه
    پاسخ مشاور:
    معدل ملاک نیست و عملکرد شما در کنکور در زیر گروه 1 ادبیات که رشته وکالت را دارا است مهم می باشد. گرچه که معدل یعنی عملکرد تحصیلی و میزان سواد شما. هرچه بالاتر بهتر
    من ب رانشناسی بالینی علاقه دارم و انسانی  ثبت نام کردم   الان نگران اینم ک اگ از تجربی میرفتم ایند ه. بهتری داشتم  یا فرقی نمیکنه
    پاسخ مشاور:
    خب در ادامه تحصیل اگر درون حوزه روانشناسی قرار بگیرید هم می توانید بالینی ادامه دهید و هم مشاور ه و  عمومی و غیره
  • ارمیتا بازوبندی
  • سلام من سال نهم می روم خیلی علاقه به موسیقی دارم ولی در مشهد زندگی می کنم و هنرستان موسیقی نیست به نظر شما چکار کنم تا رشته دانشگاهی من موسیقی شود 
    پاسخ مشاور:
    از طریق رشته ادبیات و کنکور هنر وارد شوید
    سلام من به رشته های مربوط به بازی سازی و مربوط به اون داشم باید چیکار کنم برای وارد شن به این صنعت
    پاسخ مشاور:
    باید وارد رشته کامپیوتر شوید و اگر گرافیک رو هم در کنارش داشته باشید یک گیم ساز خوب می شوید
    سلام دخترم نهم است معارف اورده این رشته دوست ندارداموزش وپرورش رفتم گفتم قبول شده برای معارف دوست داره تجربی بره گفتن باید فرمی بیاد بعد نمرای که کم داره امتحان بده شهریور ایا امکان داره که تاریخ امتحان وتعین رشته مجدد بدیمایا فرمی وجود دارد که امتحان بگیرند یا سرمان سنگ به اون سنگ میزنند خیلی ناراحت هستم میترسم امتحان از دخترم نگیرند که شهریور تمام شود


    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد
    سلام دخترم نهم است معارف اورده این رشته دوست ندارداموزش وپرورش رفتم گفتم قبول شده برای معارف دوست داره تجربی بره گفتن باید فرمی بیاد بعد نمرای که کم داره امتحان بده شهریور ایا امکان داره که تاریخ امتحان وتعین رشته مجدد بدیمایا فرمی وجود دارد که امتحان بگیرند یا سرمان سنگ به اون سنگ میزنند خیلی ناراحت هستم میترسم امتحان از دخترم نگیرند که شهریور تمام شود


    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد
    سلام دخترم نهم است معارف اورده این رشته دوست ندارداموزش وپرورش رفتم گفتم قبول شده برای معارف دوست داره تجربی بره گفتن باید فرمی بیاد بعد نمرای که کم داره امتحان بده شهریور ایا امکان داره که تاریخ امتحان وتعین رشته مجدد بدیمایا فرمی وجود دارد که امتحان بگیرند یا سرمان سنگ به اون سنگ میزنند خیلی ناراحت هستم میترسم امتحان از دخترم نگیرند که شهریور تمام شود


    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد

    سلام خسته نباشید دخترم معارف اورده ورودی خواستن قبولش نکردن دوست داره تجربی بره امتحان که خواست بده تاریخ امتحان بهش درست نمیگن گفتن فرم میاد هنوز نیامده ایا تو شهریور امتحان از فرزندم میگیرند یا نه ایا این فرم حقیقت دارد 

    پاسخ مشاور:
    بله فرم تعیین رشته مجدد واقعیت داره! 
     البته اگر درست منظورتون رو متوجه شده باشم.
    سلام من امسال باید تعیین رشته کنم و بین دو رشته ریاضی و تجربی موندم خودمم سال پیش معدلم ٢٠ شده بود و اینکه خیلی هم به درس علاقه دارم و سخت درسو میخونم جوری که توی مدرسه حرف اول رو میزنم ولی الان نمیدونم کدومو انتخاب کنم.البته از معلمین پرسیدم گفتند ریاضی برای دختران بازار کار ندارد .میخواستم نظر شمارا در این رابطه بپرسم و اینکه برای فردی مثل من کدام یک از این دو رشته بهتر است و شانس بیشتری برای موفقین در اینده دارد ؟
    پاسخ مشاور:
    شما باید به علاقه خود رجوع کنید. در مورد بازار کار برای افراد علاقه من همیشه وجود دارد. رشته هایی مانند معماری و گرافیک مناسب شما هستند. اگر علاقه ندارید بهتر است تجربی را انتخاب کنید آن هم در صورتی که به دروسی مانن علوم علاقه مند باشید.
    سلام خسته نباشید من نهمی هستم ورشته انسانی رو انتخاب کردم با اینکه نمره اجتماعیم ۱۶و نمره ادبیاتم ۱۸و عربی ۱۸شده میخواسام بدونم رشته انسانی انتخاب درستی بوده یا نه تو برگه هدایت تحصیلیم الویت اولم حسابداری بوده دومین الویتم هنر و سومین الویتم صنعت بوده رشته انسانی الویت چهارمم بوده یه یکی از الویت هایی که مد نظر بوذ این بود که در رشته انسانی در صد قبولیش بیشتر تا حسابداری ممنون که کمک میکنید
    پاسخ مشاور:
    برای ورود به رشته حسابداری از طریق رشته تجربی راحت تر خواهید بود. به تلگرام پیام بدید: @tajrobeyemanbot
    سلام خسته نباشید مبشه کمکم کنید دیگه خسته شدم من کار  تو مهد کودک رو خیلی دوست دارم ولی پدر و مادرم نمیذارن اونها میگن با این معدلی که تو داری حیف اینه که بخوای بری تو رشته کاردانش اونها فقط نگاه میکنن به نمره ریاضیم نمره ریاضی من ۱۷ولی پدر و مادرم خیلی خیلی اصرار کردن که ادبیات بخونم به من میگن تو میتونی با اینکه حفظیات من در حد ۷۰در صده الان پدرو مادر منو تو رشته ادبیات ثبت نامم کردن با اینکه هیچ علاقه ای من به رشته انسانی ندارن  خواهش میکنم هرچه رودتر جوال منو بدید وبگید که چکار کنم ممنون.....
    پاسخ مشاور:
    فاطیمای عزیز
    کار در مهد کودک حتما و الزاما از طریق کودک یاری و رشته های کاردانشی نیست شما با داشتن مدارکی همچون روانشناسی موفق تر خواهید بود.
    سلام خسته نباشید من علا قه زبادی به رشته حسابداری دارم مشاورین محترترم به نظر شما آینده حسابداری خوبه با نه؟آخه داداشم میگه رشته حسابداری رو تو بانک ها تو تا مین اجتمعای و هر جایی که لازم باشه بر میدارن به نظرتو ن رشته حسابداری بخونم یا نه؟حسین
    پاسخ مشاور:
    سلام دوست عزیز
    حسابداری بسته به علم و علاقه و کارایی فرد در شرکت های خصوصی مثلا در پست حسابرسی، حقوقی بالای 4 میلیون را برای شما دارد. اما بسته به کارایی شما. چون حسابدار بیکار زیاد داریم
    سلام خدمت شما از راهنمایی های که به دوستانم کردید ممنون میشه به منم راهنمایی کنید کن برای حسابداری از کدوم رشته برم بهتر نمره های علوم و ریاضی بالا ۱۳بعد اینکه رشته انسانی سه سالشو زبان داره ؟؟؟فنی حرفه ای چییی؟اگه لطف کنید جواب منو زود تر بدید ممنون میشم
    پاسخ مشاور:
    از طریق ربات تلگرام بپرسید

    http://telegram.me/tajrobeyemanbot
    سلام خسته نباشید من میخوام برم رشته انسانی اما نیاوردمش میشه حدنصاب سه نمره کتاب هی مطالعات.عربی و ادبیات رو بگین من باید در این سه درس چه نمراتی رابیارم که رشته رو بیارم ممنون
    پاسخ مشاور:
    ادبیات 14 مطالعات 13 و عربی 12
    سلام ، ببخشید برای هنر بازیگری باید از چه رشته ای وارد شد


    پاسخ مشاور:
    از طریق کنکور هنر از سه رشته نظری و از طریق این رشته در هنرستان
    سلام من معدلم شده 17همه درس هامم با ضریب سه سال کمتر از ۳۰ نشده ولی بخاطر ازمون غربت ک ۶گرفتم اولویت بهم ندادن و نمیتونم ب فنی حرفه ای برم یعنی من سه سال الکی تلاش کردم تا ب فنی حرفه ای ب شاخه ای ک دوست دارم برم درس خوندم واقعا طرح مسخره ایه من حاضرم ترک تحصیل کنم تا برم چون سه سال درس میخونی اونوقت باید کنکور چیزی رو ک نخوندی بدی اخه من با معدل ۱۷ برم سال دیگ ۱۰ هم نمیشم واقعا طرح رو بردارین خیلی از ماها بیچاره شدیم سه تا از دوستهای خودمم با معدل بالا ترک تحصیل کرده اند
    پاسخ مشاور:
    الکی تلاش نکردید جا برای جبران در شهریور هست
    عالی 
    سلام ببخشید من الان رشته تجربی هستم اما درس ریاضی را بیشتر از هر درس دیگری دوست دارم و دوست دارم در آینده هم با ریاضی سرو کار داشته باشم اما از طرف دیگر پزشکی را هم دوست دارم به نظرتون باید به رشته ریاضی تغییر رشته بدهم؟
    پاسخ مشاور:
    از طریق ربات بپرس:
    http://telegram.me/tajrobeyemanbot
    سلام خسته نباشید ببخشید من دو تا مشکل دارم اول اینکه من دبیرستان نمونه دولتی رشته انسانی قبول شدم ولی نمیدونم دبیرستان فرهنگ١٣ بهتره یا نمونه دولتی منطقه ٢ واقعاً خیلی ذهنم مشغوله اخه از طرفیم من که الان میرم مدرسه نمونه انسانی خیلی کمه یعنی کله بچه های انسانی فعلاً١٢نفرن، البته من فرهنگ٥ هم قبول شدم ولی نمیدونم انتخاب درستی کردم یا نه میشه کمکم کنین خیلی سردگمم
    ممنون💙💙💙

    سلام خسته نباشید من دبیرستان نمونه واسه انسانی قبول شدم ولی نمیدونم که فرهنگ١٣ بهتره یا نمونه منطقه ٢ از طرفی من ک الان میرم مدرسه انسانیا خیلی کمن کلا١٢نفر البته من فرهنگ ٥هم قبول شدم واقعا سرگمم میشه کمکم کنین چون من همه نمرات بیسته واقعاً دوست ندارم اخرش هیچی به هیچی شه😭💙
    پاسخ مشاور:
    از طریق ربات بپرسید که جواب را دریافت کنید.
    http://telegram.me/tajrobeyemanbot
    سلام من نمونه انسانی قبول شدم ولی نمیدونم فرهنگ١٣ بهتره یا نمونه منطقه ٢ از طرفی ما خیلی کمیم ینی کلِ انسانیه ١٢ نفریم من فرهنگ٥ هم قبول شدم واقعا سردگمم از طرفی از تجریبم بدم نمیاید ولی فعلا اول میخوام ببینم مدرسمو خوب انتخاب کردم یا نه چون من نمونه میرم واقعا نمیدونم چیکار کنم چون من همه نمرات بیسته نمیخوام اخرش هیچی به هیچی شه کمکم کنین لطفا😭💙
    پاسخ مشاور:
    پاسخ به ایمیل شما ارسال گردید. ربات تلگرام راه بهتریست
    http://telegram.me/tajrobeyemanbot
    سلام من در آزمون نمونه انسانی قبول شدم ولی علاقه ی زیادی به تجربی دارم و باید در مدرسه ی عادی درس بخونم  در صورتیکه مدرسه ی نمونه خیلی خوب است من بیشتر ترسم از اینه که تو تجربی کم بیارمو پشیمون بشم  من عاشق پزشکی ام و حاضرم با همه ی توانم درس بخونم و معدلم ۹۰ .۱۹ صدم است خواهش میمنم کمکم کنید دارم دیوونه میشم 
    پاسخ مشاور:
    از طریق ربات تلگرام سریعتر پاسخ می گرفتی. الان پاسخ اینجا را چجور پیدا میکنی؟!

    http://telegram.me/tajrobeyemanbot
    سلام من میخوام برم تربیت بدنی به نظرتون خوبه؟
    پاسخ مشاور:
    به نظر خودت بستگی داره!
    بسته به توانایی های فیزیکیت و علاقه ات تصمیم بگیر
    سلام من به زبان انگلیسی علاقه دارم و نمرم همیشه بیست بوده پدر و مادر من گفتن  ک برم تربیت بدنی نمیدونم چکار کنم به ورزش هم علاقه دارم کدومش بهتره و در آیندهبیشتر به دردم میخوره؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    رشته زبان رشته خوب و پردرآمدیست البته بسته به تلاش و توانایی خودت. دنبال علاقه ات برو
    سلام. آیا برای کنکور سه سال آینده از دهم هم سوال میاد؟
    پاسخ مشاور:
    بلی. پایه دروس سال های آتی است
    سلام من کلاس نهم هستم وباید الان اتخاب رشته کنم رشته تربیت بدنی از بچکی بهش علاقه دارم و الانم همینطور اما واقعا گیر کردی که برم تربیت بدنی یا حساب داری اخه اینم بگم واسه رشته تربیت بدنی قدم کوچیکه و االان به خودم اطیمینان کامل ندارم لطفلا کمکم کنید که چیکار کنم 
    پاسخ مشاور:
    قد به رشته تخصصی ورزشی آینده شما ربط داره ولی محدودیتی ایجاد نمیکنه. رشته تربیت بدنی رشته خوبیست
    باسلام من امسال وارد پایه نهم میشم وبه دوراهی موندم یا برم کشاورزی یا افسری همون انسانی لطفا راهنماییم کنید
    پاسخ مشاور:
    اگر افسری علاقه دارید که باید رشته های نظری را انتخاب کنید 
    سلام من یک دانش اومزه نهم هستم میخوام رشته موسیقی را انتخاب کنم کلاسه پیانوهم میرم لطفا راهنماییم کنین .زن ها هم میتوانن رشته موسیقی را انتخاب کنن
    پاسخ مشاور:
    محدودیتی برای خانم ها نیست دروس کاروفناوری، هنر، ریاضی رو فراموش نکنید
    سلاام ببخشید من ادوره متوسطه اول و تو مدرسه نمونه دولتی خوندن درسم هم خیلی خوبه همیشه در ازموناهایی که میدم تو استام رتبم زیر ده میشهامسال هم تیزهوشان هم نمونه قبول شدم هر دو رو هم ریاضی انتخاب کرده بودم البته تیزهوشان فقط ریاضی و انسانی پذیرش می کرد من واقعا ریاضی دوست دارم زیست رو هم دوست دارم  تو رشته ریاضیم فقط هدفم مهندسی پزشکیه و قصدم بورسیه شدنه اما وقتی فکر میکنم اگه اون رشته و اون جایی که میخوام فبول نشم بیکار میشم و از این میترسم به این دلیل خانوادم میگن برو تجربی و از تعداد زیاد شرکت کنندگان تجربی نگران هستم لطفا میشه منو راهنمایی کنید
    پاسخ مشاور:
    بیکاری به میزان سواد کسب شده شما در دانشگاه ربط دارد. در مورد تجربی هم افراد با استعداد موفق خواهند بود و ربطی به تعداد ندارد
    سلام دروس نهم در کنکور می آید یا نه 
    پاسخ مشاور:
    ملاک نیستند
    سلام برای رشته انسانی وکالت ڇند سال چند سال دانشگاه داره؟
    پاسخ مشاور:
    4سال برای وکالت
    سلام من رشته ی نقاشیو خیلی دوست دارم و خیلی دوست دارم معلم هنر بشم باید از کدوم رشته برم؟
    پاسخ مشاور:
    از طریق نظری و کنکور هنر یا هنرستان و گذراندن پیش دانشگاهی و کنکور هنر یا ادامه تحصیل بدون کنکور هنر در رشته های مشابه
    سلام برای زبان انگلیسی چه رشته ای رابایدخواند؟
    آیاآینده شغلی دارد؟
    من خیلی دوست دارم دبیرزبان انگلیسی شوم اماچیزی درموردزبان ورشته و....نمی دانم لطفاکمک کنیدخواهش میکنم ممنون
    پاسخ مشاور:
    شما از هر کدام از رشته های نظری به دلیل اینکه پیش دانشگاهی یا سال چهارم را می گذرانید قادر خواهید بود که در کنار گروه آزمایشی خود در کنکور زبان نیز شرکت کنید
    سلام آیا شما ...
    سلام من شبانه میخونم ونمراتم ضعیف اومدن به دلیل بعضی مسائل ها برگه هدایتیم رشته های خوبی برام معین نکرده لطفااا بهم زود جواب بدید توروخدا افسردگی گرفتم اگه بخوام میتونم یه سال دیگه نهم بخونم یعنی دوباره نهم بخونم؟؟؟؟

    سلام  من دهم انسانی هستم  همه منو سر زنش میکنند که چرا نرفتی تجربی میگن کنکور بر اساس معدل میشه همه اونایی که رفتن تجربی راحت میتونند قبول بشن دانشگاه حتی دبیرا هم میگن که چرا رشته انسانی امدی من خودم رشته انسانی رو دوست دارم  دارم از دو دلی دیونه میشم لطفا کمک کنید شمارو به خدا چه کار کنم تاازاین دودلی بیام بیرون کمکم کنید

    پاسخ مشاور:
    هرکس براساس علاقه و استعدادی که دارد. همه هم اشتباه می کنند که به شما چنین توصیه ای می کنند. رشته تجربی اشباع شده خصوصا برای کسانی که علاقه ای به آن ندارند 
    سلام من به زبان انگلیسی علاقه دارم وسه سال است که به آموزشگاه میروم و دوست دارم که به رشته زبان بروم اما دوستم میگوید که برای رفتن به ان باید اول رشته های نظری را بخوانی بعد میتوانی کنکور زبان هم بدهی اما من اصلا به رشته های نظری علاقه ندارم باید چه کار کنم؟😧😧😧😧😧

    پاسخ مشاور:
    باید سال پیش دانشگاهی گذرانده شود تا کنکور هنر و زبان بتوانی شرکت کنی. پس نمی شود به آب زد و خیس نشد
    سلام
    من دانش اموز پایه نهم هستم
    میدونم اخر سال باید انتخاب رشته کنم و این انتخاب رشته تو ایندم خیلی تاثیر داره
    من تو اینترنت خیلی تحقیق کردم ولی تاریخ بیشتر سایت ها به روز نبود
    سوالم اینه ک یعنی چی هنرستانی ها یه سال زود تر وارد دانشگاه میشن؟
    و اینک چرا اگع ریاضی بخونیم درصد قبولیمون تو کنکور بالاتره؟؟اگ بریم هنرستان ک بهتره!!تو رشته ی مورد نظرمون ورزیده تر میشیم
    میشه لطفا راهنماییم کنین

    پاسخ مشاور:
    پاسخ1. یعنی آن ها پیش دانشگاهی نداشتند و سه ساله دیپلم می گرفتند اما الان اوضاع فرق کرده
    پاسخ2. ریاضی درس مهمیست که تفاوت کنکوری ها رو مشخص میکنه درکنار عربی و زبان که همه رهایشان می کنند
    پاسخ سوال3. اگر جو درس نخواندن در هنرستان روی شما تاثیر بد نگذارد و واقعا درس بخوانید حتما موفق خواهید بود
    سلام خسته نباشید ...
    من الان دارم انسانی میخونم دهم انسانی وهیچ‌علاقه ای به این رشته ندارم اون رشته ای که خودم علاقه به شدت دارم رشته مدیریت خانواده (کارودانش)هست الان ۱۵مهر میشه برم. من میخواستم ازهمون اول برم ولی خانوادم هرجوری شده مسخرم میکردن  کمک کنید خواهش زیاد وقت ندارم خواهش😞😞😞😞😞😞😞😞
    من
    پاسخ مشاور:
    بله میشه درصورتیکه بتوانید رضایت مدیریت رو جلب کنید
    ببخشید من مایه مهم هستم در پایه هفتم معدلم۱۷/۷۹و در پایه هشتم معدلم۱۷/۵۰بود کم کاری کردم سوالام اینن ک:
    آیا میتونم رشته تجربی بردارم؟ 
    اگه نمیتونم به چه رشته ای میتونم وارد بشم ؟ 
    معدل امشبم باید چند بیاد وای اینکه بتونم تجربی بردارم
    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد برای سوالات بیشتر به آدرس تلگرام ما مراجعه کنید:
    http://telegram.me/tajrobeyemanbot
    ببخشید من مایه مهم هستم در پایه هفتم معدلم۱۷/۷۹و در پایه هشتم معدلم۱۷/۵۰بود کم کاری کردم سوالام اینن ک:
    آیا میتونم رشته تجربی بردارم؟ 
    اگه نمیتونم به چه رشته ای میتونم وارد بشم ؟ 
    معدل امشبم باید چند بیاد وای اینکه بتونم تجربی بردارم
    پاسخ مشاور:
    کسب حداقل نمره 14 در درس علوم و 13 در درس ریاضی در امتحان کتبی نوبت دوم بدون احتساب نمره مستمر
    پس می توانید.
  • فرزانه میر وزیری
  • باسلام ببخشید الان که هنرستان سه ساله شده ممکنه که بچه ها بتونن در کنکور سراسری شرکت کنن وبه نظر شما هنرستا ن نمونه دولتی مدرس کرمان خوب هست یا نه
    پاسخ مشاور:
    الان هنرستان سه ساله شده؟!!!!!!!! یا از قبل بوده؟؟؟؟
    سلام من توی درس هایی مثل ریاضی و علوم خوب هستم در حد 19،ولی از هیچکدوم خوشم نمیاد کلا چیز خاصی مد نظرم نیس  با همه رشته ها اشنایی دارم ولی نمیدونم چه رشته ای انتخاب کنم میشه کمکم کنید من باید چیکار کنم چجور بفهمم به چه چیزی علاقه دارم
    پاسخ مشاور:
    به تلگرام ما پیام بفرستید

    http://telegram.me/tajrobeyemanbot

    سلام من ریاضیم درحد١٥ هست وب غیر از رشته ریاضی چیز دیگ ای دوست ندارم ب نضرتون اگ سه سال دبیرستان زیاد ریاضی تمرین کنم میتونم موفق شم؟
    پاسخ مشاور:
    شک نکنید که شدنیست اما باید آمادگی خودتان را نشان دهید همین امسال در نوبت اول و دوم اگر نتوانستید سه سال دبیرستان هم نمی توانید
    باسلام چرا رشته معارف اسلامی در مدرسه شهید مطهری هست
    سلام  خسته نباشید. من نهمم و ب رشته علوم تجربی خیلی خیلی علاقه دارم اما متاستفانه علوم هفتمم 11/5و هشتم 13شد ب نظر شما چیکار کنم یا باید پایانی رو چه نمره ای بگیرم تا بتونم قبول شم لطفا سریع جوابمو بزیز ممنون. 
    پاسخ مشاور:
    باید جبران کنی. اگر نتوانی در نهم جبران کنی نشان دهنده این است که صلاحیت نداری اما علاقه داری که به جایی نخواهی رسید
  • زهرا خانوم
  • باسلام
    من پارسال پایه نهم بودم روزی سه ساعت هم نمیخوندم
    اخر سال هم معدلم شد۱۹/۷۹ 
    ریاضی۱۶/۷۵
    علوم۱۹/۲۵
    اخرشم تجربی قبول شدم و امسال پایه دهم تجربی دارم میخونم
    خیییلی رشته ی عالی و درعین حال بسیار ساده و قابل درکه 

    پاسخ مشاور:
    خوشحالم ولی ریاضی رو فراموش نکن
    سلام من ریاضیم در سال هفتم و هشتم نوبت اول 19شده و نوبت دوم 15 الان هم نهم هستم معدل هفتمم 19.57 و هشتم 19.50 نمره علومم 19به بالا است ولی ریاضی ضعیف هستم  امتحان های نوبت دوم ریاضی ام 15میشود و خیلی به رشته تجربی علاقه مندم به نظرتون من میتونم به تجربی برم یا نه ؟ با تشکر 
    پاسخ مشاور:
    بله می توانید اما موفقیت به تلاش بیشتر شما بستگی دارد
  • امیرالکسیس و اولین اینفورمش ❣🔥 ➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @FIFA_TIPS ✅
  • من معدل ریاضی هفتمم ۱۴ وفکر کنم
     هشتم معدل ریاضی۱۴ و نهم معدل ریاضی۱۴ به رشته ریاضی     علاقه دارم میتوانم برم ریاضی لطفا بگید هرچه سریع تر
    پاسخ مشاور:
    توانستن که می توانید اما تلاش بیشتر می خواهد این نمرات کف محسوب می شوند و برای موفقیت باید بیشتر تلاش کنید، خیلی بیشتر
    سلام خسته نباشید من پایه نهم هستم معدل هفتمم 19/24 و معدل هشتمم 19/9 هست. درس ریاضیم یه کم ضعیفه به درس های حفظیاتی علاقه بیشتری دارم . میخاستم بدونم برای من رشته تجربی بهتره یا انسانی ؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    باید در آزمون رغبت و استعداد شرکت کنید سپس تصمیم نهایی را بگیرید
  • توحید اقدامی
  • سلام .با إکر منبع کپی کنم؟
    پاسخ مشاور:
    اشکال ندارد
  • توحید اقدامی
  • با ذکر کپی میشود اکنون تشکر
    سلام من می خواهم بروم رشته تجربی مشاور مدرسه ما می گوید برای انتخاب رشته تجربی باید از سه سال هفتم هشتم نهم از همه دروس که در امتحانات نوبت دوم می گیرند از سه سال هفتم هشتم نهم امتحان می گیرند او بر اساس نمره ان انتخاب رشته می کنند یا بر اساس معدل سه سال انتخاب رشته می کنند 
    سلام 
    من فوق العاده به رشته تجربی علاقه دارم
    اما متاسفانه نمرات ریاضی و علومم درحد ۱۶ هستش 
    معدل دو سال قبل هم ۱۹ و ۱۸ و خرده ای بود
    به نظر شما میتونم تجربی قبول بشم؟؟؟
    شما گفتین با نمره ۱۵ هم میشه تجربی قبول شد اما خب با این نمره تو هدایت تحصیلی الف تجربی نمیخوره مگه نه؟؟
    واسه الف چه نمره ای لازمه؟
    پاسخ مشاور:
    تجربی حدنصاب های پایین تر از این دارد. قبول می شوید اما موفقیت شما به همین دو درس بستگی دارد. رشته تجربی تشریف ببرید و علومتان خوب نباشد !!!
  • مریم رنجبر
  • سلام میخواستم ببینم برای اینکه معلم دروس فارسی بشوم چه رشته ای بخوانم و درچه دانشگاهی میتوانم بروم .لطفا سریع
     پاسخ دهید
    پاسخ مشاور:
    شما رشته ادبیات را ادامه دهید
  • مریم رنجبر
  • سلام ببخشید درس ریاضی من اصلا خوب نیست میخواستم ببینم چه رشته ای بخونم که بتوانم معلم شوم وریاضی  زیاد نداشته باشد

    پاسخ مشاور:
    گریزی از درس ریاضی نیست اما ریاضی به ترتیبی که درج میکنم کمرنگتر می شود...
    1. ریاضی و فیزیک 2. علوم تجربی 3. ادبیات و علوم انسانی 4. علوم و معارف اسلامی 5. فنی و حرفه ای 6. کاردانش
  • مریم رنجبر
  • سلام ببخشید درس ریاضی من اصلا خوب نیست میخواستم ببینم چه رشته ای بخونم که بتوانم معلم شوم وریاضی  زیاد نداشته باشد

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    در کل کشاورزی که زیر شاخه فنی و حرفه ای است سخت است یا نه اینم شمارمه شاید نتوانم دیگه سر بزنم***********
    پاسخ مشاور:
    عجب
    شماره میگذاری؟؟؟
    رشته انسانی در مدارس تیزهوشان تدریس میشود؟
    پاسخ مشاور:
    به شهری شما بستگی دارد. در بعضی مدارس تیزهوشان رشته ادبیات موجود است
    سلام من تهران زندگی می کنم ومی خوام رشتم رو موسیقی انتخاب کنم ولی نمیدونم چجوری وارد این رشته بشم و نهم رو با چه معدلی قبول شم لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ مشاور:
    شما باید در مدارس هنرهای زیبا یا هنرستان هایی که دارای این رشته هستند ادامه تحصیل دهید و سپس پیش دانشگاهی را نیز بگذرانید و در کنکور هنر شرکت کنید از رشته های نظری نیز می توانید در کنکور هنر شرکت کنید
    سلام برای رشته ی هنرمعدل سال نهم بایدچندباشه؟ آیاعکاسی در رشته ی فنی و حرفه ایهست؟اخه توچندتاسایت رفته بودم چیزی ننوشته بودن.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    پاسخ مشاور:
    محدودیت معدل ندارد بستگی به مدرسه محل تحصیل دارد
    سلام برای رشته ی هنرمعدل سال نهم بایدچندباشه؟ توی شده ی فنی حرفه ای عکاس هم هست؟ آخه توچندتاسایت رفتم چیزی ننوشته بودم

    پاسخ مشاور:
    معدل ملاک نیست. نمرات ریاضی، فرهنگ و هنر و کاروفناوری
    سلام می خواستم ببینم اگه نمره ی ریاضی وعلوم خرداد هفتم و هشتمم پایین باشد ولی نمرهی نهم بالای بالا باشد می توانم تجربی را بیاورم
    پاسخ مشاور:
    نمرات ملاک مهم هستند و پایین و بالایش با معدل گیری و کسب حدنصاب نمرات به دست می آید خیلی گنگ گفتید
    سلام من می خواستم بدانم اگر رشته ی هنر بخوانم باید چه درس هایم خوب باشد لطفا سریع جواب بدین
    پاسخ مشاور:
    کاروفناوری حداقل 12 فرهنگ و هنر حداقل 12 ریاضی و علوم 10
    سلام رشته ی معماری توی فنی حرفه ایه؟
    بعد ریاضی نمرش باید چ جور باشه و یا معدل؟
    من هفتم معدلم ۱۹/۷۸شد الان هم که هشتمم توی درس ریاضی یکم افت کردم
    میتونم برم رشته ی معماری؟؟!!

    پاسخ مشاور:
    شما محدودیتی برای ورود ندارید. دروس ریاضی، کاروفناوری، فرهنگ و هنر و علوم مهم هستند
    سلام من به زبان انگلیسی خیلی،علاقه دارم باید،چ رشته ای برم که در اینده معلم زبان بشم؟

    پاسخ مشاور:
    یکی از راه ها ورود به رشته های نظری و کنکور زبان است
  • یلدا صمیعی
  • سلام ببخشید میخواستم درباره ی رشته ی بهیاری بپرسم میشه از کلاس نهم برم رشته ی  بهیاری
    پاسخ مشاور:
    در وبلاگ جستجو کنید
    سلام.من هم انسانی دوست دارم هم ریاضی فیزیک
    تو هردو هم استعداد دارم.کدومو برم؟
    من فقط خیلی هوای پرت و بی دقتم که باعث میشه با وجود استعداد و هوشم تو ریاضی نمره ی متوسط بگیرم این نکرانم می‌کنه میشه کمکم کنید؟
    پاسخ مشاور:
    درس های خواندنی حواس جمع تری می خواهند
    ببخشید رشته بهیاری چجوریه می شه توضیح بدین
    پاسخ مشاور:
    در وبلاگ سرچ کنید 
    من به کارهای عملی علاقه دارم ولی نمیدونم چه رشته ای رو انتخاب کنم
    پاسخ مشاور:
    یکی از رشته های هنرستانی یا رشته ریاضی و رشته هایی مثل آزمایشگاهی تجربی
    معدلم ۱۹.۵ ولی به کارای عملی علاقه دارم ولی نمیدونم چه رشته ای انتخاب کنم به طراحی خیلی علاقه دارم ولی دوست ندارم رشتم رو طراحی بردارم لطفا راهنماییم کنید
    پاسخ مشاور:
    با معدل نمی شود تصمیم گرفت 
    ایاسال دهمی ها مردود می شوند؟
    پاسخ مشاور:
    کلی واحد عقب مانده که می ماند !!!
    سلام من برای انتخاب رشته گیج شدم من ریاضی وعلومم خیلی خوبه ودلم میخواد برم رشته انسانی ام بابام میگه برو تجربی
    پاسخ مشاور:
    اگر ریاضی و علومتون خوبه و دوستشون دارید یعنی نمرات حداقل 18 از دودرس کسب می کنید در تجربی موفق خواهید بود اما بدون آزمون رغبت و استعداد صحبت کردن راجع به این موضوع زود است
    سلام من کلاس نهم هستم و معدلم ۱۹.۸۱ من به رشته های فنی حرفه ای علاقه دارم ولی نمیدونم کدومشون .میشه کمکم کنید
    پاسخ مشاور:
    بعد از شرکت در آزمون رغبت و استعداد با اطلاعات بیشتر می شود تصمیم گرفت. معدل چیزی را نشان نمی دهد
    سلام. من یک نهمی هستم.میخواستم ببینم که رشته انسانی بهتر است یا کامپیوتر؟
    پاسخ مشاور:
    کاملا شخصی است. شما اگر استعداد فنی داشته باشید مشخص خواهد شد.
  • امیر رضا براتی
  • من به هیچ رشته ای علاقه ندارم باید چکار کنم 
    من به هیچ رشته ای علاقه ندارم چکار کنم
    پاسخ مشاور:
    کتاب مورد علاقه تان را یدا کنید و به آزمون رغبت و استعداد اعتماد کنید
    سلام ازمون رغبت زبق چه چیزی هست؟باید طبق علاقه اعداد رو بزنیم؟
    سلام میخواستم بدون از چه رشته ای به  هنرستان موسیقی و بازیگری بروم؟
    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد
    سلام میخواستم بدون از چه رشته ای به  هنرستان موسیقی و بازیگری بروم؟
    پاسخ مشاور:
    باید هنرستان و زمینه هنر را انتخاب نمایید
    سلام میخواستم بپرسم که من به بازیگری علاقه خیلی زیادی دارم و ساکن تهران هستم و الان پایه هشتم هستم و معدل ترم اول سال پیشم ١٩/٨٦ و ترم دوم ٢٠ و امسال ترم اول ١٩/٨٦ شد البته من به رشته پزشکی هم علاقه دارم ولی بیشتر دوست دارم بازیگری بخونم اما مادرم میگه بهتره برم رشته تجربی و هم کنکور هنر بدم و هم تجربی ولی خودم دوست دارم برم هنرستان
    دو تا سوال داشتم یک اینکه اصلا توی تهران هنرستانی هست که به صورت تخصصی بازیگری آموزش بده و دوم اینکه اگه برم هنرستان دیگه نمیتونم کنکور تجربی بدم ؟!
    و اینکه نظر شما چیه برم تجربی یا هنرستان ؟!
    ممنون میشم اگه کمکم کنید 
    پاسخ مشاور:
    الان می تونید ولی با یه دست تقریبا نمیشه دوتا هندونه رو برداشت. یکی را انتخاب کنید
    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که من علوم هفتمم ۱۷.۵ هشتم ۱۷ و نهم نوبت اول ۲۰ شدم ولی ریاضیم هفتم ۱۹.۵ هشتم ۱۲ و نهم نوبت اول ۱۵ شدم و معدل هفتم و هشتمم ام بالای ۱۹ بود و معدل نهمم نوبت اول بالای ۱۹ بود به رشته تجربی خیلی علاقه دارم ولی بقیه میگن تو رشته انسانی موفق تری به نظره من انسانی سخت تر از تجربیه توروخدا راهنماییم کنید میتونم برم تجربی نمره هام کمه؟
    پاسخ مشاور:
    نیاز به اطلاعات بیشتری هست. شماره تماس واتس اپی بگیرید
    سلام من معدل هفتم و هشتمم بالای ۱۹ بودش و نهم ترم اول هم دوباره بالای ۱۹ بود و نمره ریاضیم در سال هفتم ۱۹.۵ و هشتم ۱۲و نهم در ترم اول ۱۵ و علومم در سال هفتم ۱۷.۵ و هشتم ۱۷ و نهم ترم اول ۲۰ به تجربی خیلی علاقه دارم ولی ریاضیم متاسفانه زیاد خوب نیست میتونم برم تجربی؟ البته فک کنم ریاضی اگه یکم بیشتر تمرین کنم میتونم ریاضیمو قوی کنم
    پاسخ مشاور:
    اوکیه
    سلام خسته نباشید ببخشید برای رشته عکاسی باید برم کارو دانش ؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    باید بری هنرستان هنرهای زیبا یا فنی بستگی به شهرتون داره که کدوم هنرستان پوشش داده
    ایا رشته گرافیک مال تنبل هاست یا خوبه؟
    پاسخ مشاور:
    :))))
    سلام . میخواسم بدونم ک هتل داری شغله مناسبیه؟

    سلام . میخواسم بدونم ک هتل داری شغله مناسبیه؟

    پاسخ مشاور:
    علاقه و پشتکار باشه همه رشته ها خوبن
    سلام ببخشید میخواستم بدونم اگه بقیه نمراتم بالا باشه فقط در ریاضی مشکل داشته باشم یا در سال نهم نوبت دوم تجدید بشوم رشته انسانی میارم؟ 
    لطفا جواب بدید خیلی مهمه برام
  • ساره طارمی
  • سلام من خیلی به تجربز علاقه دیروز امتحان علوم دادم فکر کنم شدم ۱۶ آیا میتونم برم تجربی
    تورو خداکمکم کنید دارم از دلهره میمیرم
    پاسخ مشاور:
    علاقه و پشتکار دو بال موفقیت هستند پس اگر علاقه دارید پشتکار خود را بالا برده تا به موفقیت دست پیدا کنید. کف نمره برای علوم سه سال هفت و هشت و نهم 14 است. از مشاور خود سوال کنید یا مطلب را به درستی مطالعه نمایید
    سلام ببخشید  میشه باتبصره انتخاب رشته کرد
    پاسخ مشاور:
    در موارد خاص و با نظر مشاور مدرسه و کمیته هدایت تحصیلی با در نظر گرفتن یم سری قوانین و دستورالعمل ها می شود فرد را وارد رشته مورد علاقه اش کرد.
    سلام.
    ببخشید میخواستم بدونم مدرسه های نمونه دولتی بهتر اند یا معمولی؟
    میگند در مدرسه های نمونه دولتی سخت گرفته میشه و رقابت زیاده.

    پاسخ مشاور:
    اهداف بزرگ به سادگی به دست نمی آیند و همت مضاعف شما در این زمینه تضمین کننده موفقیت آتی شماست
    سلام. من هم به رشته انسانی و مدیریت علاقه دارم. از طرفی رشته فنی حرفه ای رو هم دوست دارم،اما اونطور که شنیدم میگن اینده تو دانشگاه رفتن به مشکل میخوری. 
    میخواستم راهنماییم کنید
    پاسخ مشاور:
    چه مشکلی؟
    خیر برای ادمه تحصیل هیچ مشکلی ندارید
    سلام من چندین سال کلاس زبان رفته ام اما چون به رشته های نظری علاقه ندارم میخوام برم هنرستان نظر شما چیه ک سه سال رو ب سختی بخونم یا برم هنرستان؟
    پاسخ مشاور:
    هرجا که علاقه دارید 
    سلام . نمراتی که برای تعیین رشته لحاظ میشوند نمرات امتحانات نهایی هستند یا انها که با مستمر جمع شده اند
    پاسخ مشاور:
    برای تعیین رشته نمرات نوبت دوم کتبی بدون لحاظ کردن نمره مستمر
    سلام من میخوام فقط سه سال دبیرستان درس بخونم و میخوام رشته ای رو بخونم که در این سه سال کاملا یاد بگیرمش به نظرتون چه رشته ای بخونم
    پاسخ مشاور:
    در حال حاضر همه رشته ها سه ساله هستند و بسته به علاقه خود یکی از آن ها را برگزینید
    سلام من میخوام فقط سه سال دبیرستان درس بخونم و میخوام رشته ای رو بخونم که در این سه سال کاملا یاد بگیرمش به نظرتون چه رشته ای بخونم
    سلام من میخوام فقط سه سال دبیرستان درس بخونم و میخوام رشته ای رو بخونم که در این سه سال کاملا یاد بگیرمش به نظرتون چه رشته ای بخونم
    پاسخ مشاور:
    همه رشته ها سه ساله شده اند از نظری گرفته تا کاردانش
  • زهرا سادات
  • سلام و خسته نباشید من به رشته انسانی خیلی علاقه دارم و  استعداد این رشته را دارم و معدل سال اخر  بایه راهنمایی ام را 16/46شدم ایا میتونم تو این رشته بروم اخه من خیلی استرس دارم ودیگر به هیچ رشته ی دیگری علاقه ندارم
    پاسخ مشاور:
    عدم علاقه شما بخاطر احساس شکست خوردگی و ناکامی است. در صورت تمایل آزمون هوش چندگانه را زیر نظر یک مشاور انجام دهید
    سلام خسته نباشید میشه کمک کنید؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    چطوری؟؟؟
    به تلگرامم پی ام بدین
    سلام 
    من رشته تجربی رو انتخاب کردم اما الان دودل شدم و نمیدونم باید چه رشته ای رو برم آیندم برام مهمه و هر چی فکر میکنم نمیدونم به چی علاقه دارم :/
    ریاضیم متوسط رو به بالاست و اصلا به ادبیات و عربی و معارف علاقه ندارم اما میخونم ریاضیرو علاقه دارم اما بی دقتم تجربی رو  دوس دارم اما میترسم در اینده تو کنکور موفق نشم لطفا کمک کنین 
    پاسخ مشاور:
    دو دل نباش. افراد علاقه مند همیشه موفق میشن چون هدف دارند هرچه قدر رشته مورد نظرشون شلوغ باشه و اشباع شده باشه
    سلام ببخشید من ب رشته تجربی و  حسابداری علاقع دارم و ریاضیمم ضعیفه ب نظرتون میتونم برم؟
    پاسخ مشاور:
    مثل اینکه رانندگی بلد نباشید ولی ماشین راندن رو دوست داشته باشید
    سلام 
    من سال نهم هستم و معدلم ۱۹.۸۳ شده من نمیدونم که برم رشته تجربی یا انسانی خیلی از اطرافیان میگن تجربی ولی بعضی ها میگن انسانی و من گیر کردم کدام رشته رو برم البته من در حفظیات خوب هستم اما مشکی که دارم خیلی وسواس دارم و باعث کند شدن من میشه و خیلی میترسم که پشیمون بشم و همین استرس زیاد باعث شده که من از درس بترسم ولی نمره هام بالاست فقط خودم اذیت میشم  
    سلام 
    من سال نهم هستم و معدلم ۱۹.۸۳ شده من نمیدونم که برم رشته تجربی یا انسانی خیلی از اطرافیان میگن تجربی ولی بعضی ها میگن انسانی و من گیر کردم کدام رشته رو برم البته من در حفظیات خوب هستم اما مشکی که دارم خیلی وسواس دارم و باعث کند شدن من میشه و خیلی میترسم که پشیمون بشم و همین استرس زیاد باعث شده که من از درس بترسم ولی نمره هام بالاست فقط خودم اذیت میشم  
    پاسخ مشاور:
    میون این دوتا اگر وسواس دارید توی مطالعه یا درمان کنید یا رشته تجربی رو انتخاب کنید!
    سلام من نمیدونم بین رشته انسانی ورشته برق صنعت دهم چی انتخاب کنم لطفا منو راهنمایی کنید
    پاسخ مشاور:
    با همینقدر اطلاعات راهنمایی هم می خواهید؟!!!
    سلام.
    می خواستم بدونممن نمره ریاضی18وعلوم19وبامعدل19.64می تونم برم تجربی یا نه؟
    پاسخ مشاور:
    صد در صد

    سلام من امسال انتخاب رشته دارم و معدلم۱۹/۹۵شده به حسابداری علاقه دارم اما نمیدونم از فنی برم یا انسانی 
    پاسخ مشاور:
    بسته به علاقه خود و اینکه آیا جز حسابداری به رشته دیگری علاقه ندارید که در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب به آن رشته گرایش پیدا کنید.
    سلام درس ریاضی من17 هستش ولی بقیه درسام 20 هستش می تونم برم تجربی ولی من خودم بیشتر انسانی رو دوست دارم لطفا راهنمایی کنید
    سلام درس ریاضی من17 هستش ولی بقیه درسام 20 هستش می تونم برم تجربی ولی من خودم بیشتر انسانی رو دوست دارم لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ مشاور:
    علاقه خودتون رو دنبال کنید البته با نگاهی به فرم هدایت تحصیلی!
    سلام..من ب همه ی درساعلاقه دارم..وهوشم توی همشون خوبه..امابین انسانی وتجربی تردید دارم..نمونه دولتی انسانی قبول شدم..وتجربی دولتی..حالاباتوجه ب رشته ومدرسه ..کدومشوبرم؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    دانش آ/موز عزیز شما براساس علاقه مندی و فرم شماره 6 و 7 باید انتخاب کنید. من هیچ اطلاعاتی از وضعیت تحصیلی و روحی شما ندارم
    سلام من همه درسام 20 هستش من می تونم برم تجربی ولی من خودم رشته انسانی رو دوست دارم و حفظیاتم عالی هستش ولی بین این دوتا موندم لطفا راهنمایی کنید
    سلام من امسال نمونه دولتی رشته انسانی قبول شدم ولی بین دو رشته انسانی و تجربی موندم و استعدادم در هر دو رشته بد نیست میشه کمک کنید ؟اگه برم نمونه انسانی بهتره یا مدرسه عادی تجربی؟
    پاسخ مشاور:
    بسته به علاقه شماست. من پیشینه شما را در اختیار ندارم و نمی توانم مطمئن رشته مناسب شما را انتخاب کنم.
    با سلام میخواستم بگم که من رشته انسانی رفتم والان اطرافیانم میگن خوب نیست 
    با سلام میخواستم بگم که من رشته انسانی رفتم والان اطرافیانم میگن خوب نیست ایا واقعا خوب نیست
    پاسخ مشاور:
    رشته بد نداریم. رشته نامناسب برای افراد داریم. اگر علاقه دارید و در دروس ادبیات،  عربی و تاریخ موفق هستید پس رشته مناسبی را انتخاب کرده اید
    سلام من الان رشته ی تجربی ثبت نام کردم و تمام کار های مدرسه رو انجام دادم اما الان خبر دادن هنرستان نمونه دولتی قبول شدم . خودم بیشتر به تجربی علاقه دارم اما همه میگن توی این رشته رقابت سنگینه و تو نمی تونی به نظر شما چکار کنم؟؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    رقابت سنگینه برای رشته پزشکی اما بسیاری رشته های پر درآمد دیگر هم دارد
    سلام من تازه امسال میخوام برم نهم میخواستم ببینم سخته یا نه بعدم میخواستم بگم که من هنوز به رشته ای علاقه ندارم نمیدونم چیکار کنم معدلمم بالاست 

    پاسخ مشاور:
    علاقه به رشته ها از روی علاقه به کتب و رشته های دانشگاهی مشخص میشه. در موردشون تحقیق کن

    سلام من ریاضی ام ۱۷ و علومم۲۰بود در کل سال اما در درس عربی ضعیف هستم اما در کل سال علومم ۲۰بود ایا میتونم برم تجربی
    پاسخ مشاور:
    دروس ملاک تجربی همین دو درس علوم و ریاضی هستند 
    سلام من رشته ریاضی رو آورم ولی تجربی رو نیاوردم می تونم سال دیگه تغیر رشته بدم
    پاسخ مشاور:
    الان تعیین رشته مجدد کنید. یک سال تحصیلی رو از دست می دهید
    SLM
    من میخوام برم رشته اتش نشانی بنظرتون اینده موفقی داره این رشته؟
    SLM
    من میخوام برم رشته اتش نشانی بنظرتون اینده موفقی داره این رشته؟
    پاسخ مشاور:
    اگر علاقه  دارید و احساسی تصمیم نمی گیرید بله
    سلام و عرض خسته نباشید من الان کلاس هفتم هستم ولی می خوام از همین الان برای رشته کلاس نهمم برنامه ریزی کنم که بعدش مشکلی برام ایجاد نشه من به شخصه می خواستم که رشته فنی حرفه ای شاخه هنر موسیقی رو انتخاب کنم ولی وقتی از دوستم که الان کلاس یازدهمه پرسیدم که می تونم این رشته رو انتخاب کنم یا نه ولی اون گفت که الانه این رشته رو توی هنرستان و بقیه جاها آموزش نمیدن آیا درسته؟
    پاسخ مشاور:
    در هنرستان هنرهای زیبا موجود است
    سلام 
    ممنون از مطالب مفیدتون
    من امسال میرم نهم و انتخاب رشته دارم
    من عاشق شغل دندون پزشکی هستم
    درسم هم بد نیست معدل پارسالم ۱۹/۷۹ شد
    ولی اصلا به درس خوندن علاقه ندارم
    واقعا نمیدونم چیکار کنم برم تجربی یا نرم؟
    هرموقع که میخوام درس بخونم گیج میشم و فقط امتحانای پایان ترممو خیلی خوب میدم
    تو درس زبان مشکل دارم
    ولی اگه بخوام درس بخونم همیشه نمره های خوبی میگرم
    ولی حسشو ندارم درس بخونم
    شما میگید چیکار کنم
    خودمم خیلی دوس دارم همیشه درس بخونممو نمرم خوب شه ولی نمیتونم
    چطوری میتونم درس بخونم که هم فراموش نکنم و هم سریع ترو بهتر یاد بگیرم و به درس علاقه مند شم
    لطفا بهم جواب بدید
    راستی میشه بگید کدوم از درسای پایه نهم سخته؟
    پاسخ مشاور:
    سلام همیشه خواندن شما را به موفقیت نمی رساند طبق یک برنامه ریزی درس خواندن شما را به رشد خواهد رسانید. برنامه پیوسته و منظم درس خواندن است و با همیشه و زیاد خواندن فرق دارد. معدل شما صلاحیت علمی شما را برای انتخاب رشته تجربی نشان می دهد. اگر علاقه دارید شک نکنید!
    سلام ببخشید من یک نظر خصوصی ارسال کردم اما جوابی دریافت نکردم میشه پیگیری کنید
    پاسخ مشاور:
    نظری ندیدم
    لطفا جواب بدهید****** 
    سلام من میخواهم برم نهم هر کاری میکردم در سال های پیش شاگرد ممتاز نمیشدم چیکار کنم همه میگن برنامه ریزی کن اما بلد نیستم
    پاسخ مشاور:
    شما برنامه ریزی رو با یک مشاور شروع کن و در ادامه خودت می تونی اما ابتدای کار باید کمک بگیری
  • ملیکا احمدی
  • سلام 
    میخوام ببینم با معدل ۲\۱۹ علوم 20و ریاضی 17میتونم برم تجربی جواب بدید
    پاسخ مشاور:
    تونستن که با پایین تر از اینها می تونی مهم موفقیته که به پشتکار و علاقه هم مربوط میشه
    سلام من هر وقت میام کتاب بخونم احساس خستگی میکنم و میخوابم لطفا کمکم کنیدددددددددددددد
    پاسخ مشاور:
    چون همیشه اینکار رو انجام دادی و انگیزه پایینی داری اینجوری میشی
    سلام من هرچی درس میخونم ولی معدل اخر سالم بالا نمیره چیکار کنم
    پاسخ مشاور:
    چون مستمر درس نمی خونی
    سلام من ریاضیم در حده۱۰است حفضیاتمم معمولیه امسالم انتخاب رشته دارم خودم میخوام هنرستان برم ولی واقعا نمیدونم چی را انتخاب کنم ازتون خواهش میکنم کمکم کنید
    پاسخ مشاور:
    رشته های کاردانش رو یک بررسی بفرمایید
    سلام من برنامه ریزی درسی یازدهم می خواستم لطفا بهم بگی چطوری درس بخونم
    پاسخ مشاور:
    دوست عزیز با آی دی تلگرام : @ehsanafsharmanesh تماس بگیر
    سلام خیلی ممنون از مطالب آموزنده و مفیدتون من امسال میرم کلاس نهم و علاقه زیادی هم به رشته تجربی دارم و برنامه ریزی کردم که اگر تونستم برم این رشته اول پرستار بشم و بعد از چند سال پرستاری در بیمارستان برای دکتر عمومی شدن درس بخونم و همین طوری به مرحله های بالاتری برم معدل کلاس هشتم من ۲۱'۱۹ شد و خیلی ها میگن که اگه میخوای بری این رشته حتما باید معدل هر ۳سال راهنماییت ۲۰ باشه ومن تا حالا معدلم ۲۰ نشده نگرانم که خدانکرده نتونم برم این رشته .میخواستم بفهمم که واقعا این طوریه؟
    پاسخ مشاور:
    شما عادت دارید لقمه رو دور سرتون بچرخونید؟
    کسی که می خواد بره پزشکی خب از روز اول میره پزشکی!
    قبولی از اون مقطع بسیار سخت تر هستش
    با سلام
    من کلاس نهم هستم.
    همیشه نمره اول کلاس بودم اما امسال از اول مهر کمی دچار افت تحصیلی شدم.
    به رشته علوم انسانی هم علاقه دارم و امسال درس خوندن برام مشکل شده.
    لطفا کمکم کنید
    پاسخ مشاور:
    چه کمکی ؟ سوالی پرسیده نشد
    سلام  من علاقه مند به بازیگری هستم چه رشته ای باید بخوانم      ایا اینده ای دارد
    پاسخ مشاور:
    باید هنرستان هنرهای زیبا تشریف ببرید
    سلاممن  نهممباید  تعین رشته کنممعدلم18 میتوانم  تجربی برم لطفا پاسخ بدهید  تشکر 
    پاسخ مشاور:
    اصلا مشخص نیست چی می گید؟!!!

    سلام من کلاس نهمم

    حفضیاتم عالیه ولی نمیدونم چه رشته ای انتخاب کنم اگه انسانی یا فنی انتخاب کنم  خیلی مورد مقایسه با همسنام قرارمیگیرم اگه تجربی انتخاب کنم علاقه ای بهش ندارم موندم چی انتخاب کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    پاسخ مشاور:
    شما حتما باید به مشاور خود مراجعه کنید و آزمون هوش چندگانه بدهید
    سلام من قبلا ریاضیم خیلی خوب بود ولی بخاطر دبیرم که برخلاف اینکه تدریسشون خوبه ولی اخلاقشون به شدت بده علاقمو به ریاضی از دست دادم چیکار کنم تا دوباره برگرده ؟ چیکار کنم تا سر جلسه امتحان بی دقتی نکنم و اینکه نمیتونم مدت زمان زیادی درس بخونم نهایتا یک ساعت چیکار کنم تا مشکلم حل شه ؟ یازدهمم و رشتم تجربیه
    پاسخ مشاور:
    فاطمه عزیز 
    درس ریاضی شیوه مطالعه متفاوتی را می طلبد. در سایت سرچ کنید و در موردش بیستر بخوانید
    باسلام 

    . ایا  برنامه ریزی شهرستان هارا قبول میکنید؟ 

    برنامه ریزی به چه صورتی هست ؟ 

    حضوری یا غیر حضوری؟


    پاسخ مشاور:
    حضوری و در صورت صلاحدید و داشتن شرایط خاص غیرحضوری 
    سلام برادر من داخل رشته تجربی هست و امسال سال۱۲ اون هست و درسشم خوبه نمیدونید تقریبا چندسال طول میکشه که بتونه جراح بشه یا حدعقل داخل بیمارستان شروع به فعالیت کنه؟
    پاسخ مشاور:
    با آرزوی موفقیت برای ایشون 7سال عمومی-5سال تخصص تقریبا با میزان وقتی که برای قبولی در تخصص می گذارد برای جراح شدن از 12 سال کمتر نیست و ولی بعد از 7سال می تواند در بیمارستان کار کند و خیلی قبلتر از آن به عنوان اینترن در بیمارستان کارورزی می کند.
    سلام من پایه نهمم همه ی درشان بیشتر به جز ریاضی به رشته تجربی علاقه دارم به نظر شما اگه علوم ۲۰ باشم ولی ریاضی پایین باشه میتونم تو تجربه موفق بشم؟
    پاسخ مشاور:
    ریاضی جزو درس های مهم رشته تجربی است ولی سطح متوسط شما در این درس می تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد نیازی به نمره درحد بیست نیست ولی نمره 15 به پایین هم نشانه خوبی نیست
    سلام
    ببخشید میخواستم بدونم که رشته حسابداری نیاز به حفظ کردن چیزی داره؟
    مثلا کتاب های حسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی یا حسابداری خرید و فروش نیاز به حفظ کردن داره یا مثل کتاب کارو فناوری خودمون عملیه؟
    پاسخ مشاور:
    نه نیاز به حفظیات نیست و تکنیک دارد و محاسبات ولی حافظه عددی باشد کارتان راحت تر است
    سلام و خسته نباشید من کلاس نهم هستم و به گرافیک و انسانی یعنی معلمی علاقه دارم و نمی دانم کدوم را انتخاب کنم اگر زحمتی نیس به من بگویید که حقوق هر دو جداگانه چقدره ممنونتون میشم 
    پاسخ مشاور:
    به انسانی یعنی معلمی علاقه دارم رو نمی فهمم!

    حقوق افرادی که در رشته گرافیک کار می کنند از 2میلیون تا 100 میلیون متغیر است بسته به شرکتی که قرارداد دارید و بسته به میزان خلاقیت و توانایی شما متفاوت است. حقوق هم در صورتی که پروانه وکالت بگیرید به همین شکل از پرونده ای 5میلیون تا چند میلیارد
    سلام ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین.
    من پایه نهم هستم و معدلم همیسه 20 یا بالای 19/5 بوده در کل درسم خوبه  
    ولی نمیدونم چه رشته ای رو انتخاب کنم  الان هم که اخرای سال هست از موسسه های مختلف بهم زنگ میزنن که مشاوره رایگان دارن یا همایش دارن و... ولی من اصلا دوست ندارم برم  تا حالا هم پیش مشاور شخصی نرفتم  
    توی سایت همگام هم ازمون ها رو انجان دادم و اولویت بندی برای تعیین رشته هم به ترتیب 1 تجربی2 ریاضی 3 خدمات فنی حرفه ای  
    من تجربی دوست دارم ولی از ریاضی خیلی خوشم نمیاد و به خاطر اصرار مادرم دومین رشته رو ریاضی زدم   و به کارهای هنری خیلی علاقه دارم ولی به نظر خودم و مادرم حیفِ که با نعدل 20 هنرستان برم  چون اگر بخوام میتونم مثلا خصوصی کلاس طراحی یا خیاطی برم . 
    خلاصه که میشه کمک کنین چه رشته ای رو انتخاب کنم و ایا حتما باید مشاوره برم یا نیازی نیست؟ 
    پاسخ مشاور:
    تماس بگیرید
    سلام ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین.
    من پایه نهم هستم و معدلم همیسه 20 یا بالای 19/5 بوده در کل درسم خوبه  
    ولی نمیدونم چه رشته ای رو انتخاب کنم  الان هم که اخرای سال هست از موسسه های مختلف بهم زنگ میزنن که مشاوره رایگان دارن یا همایش دارن و... ولی من اصلا دوست ندارم برم  تا حالا هم پیش مشاور شخصی نرفتم  
    توی سایت همگام هم ازمون ها رو انجان دادم و اولویت بندی برای تعیین رشته هم به ترتیب 1 تجربی2 ریاضی 3 خدمات فنی حرفه ای  
    من تجربی دوست دارم ولی از ریاضی خیلی خوشم نمیاد و به خاطر اصرار مادرم دومین رشته رو ریاضی زدم   و به کارهای هنری خیلی علاقه دارم ولی به نظر خودم و مادرم حیفِ که با نعدل 20 هنرستان برم  چون اگر بخوام میتونم مثلا خصوصی کلاس طراحی یا خیاطی برم . 
    خلاصه که میشه کمک کنین چه رشته ای رو انتخاب کنم و ایا حتما باید مشاوره برم یا نیازی نیست؟ 
    سلام ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین.
    من پایه نهم هستم و معدلم همیسه 20 یا بالای 19/5 بوده در کل درسم خوبه  
    ولی نمیدونم چه رشته ای رو انتخاب کنم  الان هم که اخرای سال هست از موسسه های مختلف بهم زنگ میزنن که مشاوره رایگان دارن یا همایش دارن و... ولی من اصلا دوست ندارم برم  تا حالا هم پیش مشاور شخصی نرفتم  
    توی سایت همگام هم ازمون ها رو انجان دادم و اولویت بندی برای تعیین رشته هم به ترتیب 1 تجربی2 ریاضی 3 خدمات فنی حرفه ای  
    من تجربی دوست دارم ولی از ریاضی خیلی خوشم نمیاد و به خاطر اصرار مادرم دومین رشته رو ریاضی زدم   و به کارهای هنری خیلی علاقه دارم ولی به نظر خودم و مادرم حیفِ که با نعدل 20 هنرستان برم  چون اگر بخوام میتونم مثلا خصوصی کلاس طراحی یا خیاطی برم . 
    خلاصه که میشه کمک کنین چه رشته ای رو انتخاب کنم و ایا حتما باید مشاوره برم یا نیازی نیست؟ 
    پاسخ مشاور:
    سلام
    اطلاعات ما برای راهنمایی شما محدود به گفته های شماست که بسیار کم است. باید بیشتر از خودتان بگویید. با شماره واتس اپی ما که در بالای سایت آمده در تماس باشید
    سلام ببخشید من خیلی علاقه به رشته تجربی دارم و معدلم هم ۱۹.۶۰ هستش اما متاسفانه چون ازدواج کردم نمیدونم که میتونم بعدا همینطور درس بخونم یا نه بعدا دچار مشکل نشم به خاطر همین ترس هام هم میگم برم فنی ب نظرتون چیکار کنم خیلی سخته برام لطفا کمکم کنید

    سلام ببخشید من ریاضی ام در حد 13 هست و علوم زیستش همیشه 20 هستن میخواستم ببینم میتونم تجربی برم یا نه
    پاسخ مشاور:
    اگر فکری برای درس ریاضی نکنید و از این وضعیت خارج نشوید ... نه

    سلام ببخشید من ریاضی ام در حد 13 هست و علوم زیستش همیشه 20 هستن میخواستم ببینم میتونم تجربی برم یا نه
    پاسخ مشاور:
    حتما میشه ولی باید سایر شرایط رو با مشاور خود بررسی کنید
    سلام من پایه ی نهم هستم وبین دوراهی رشته انسانی و تجربی گیر کردم و نمی دونم باید کدوم رشته رو برم،بیشتر رشته تجربی رو دوست دارم ولی میترسم نتونم نمره هامو برسونم به این رشته لطفا کمکم کنید 
    پاسخ مشاور:
    باید علاقه شما بررسی شود. شاید مشکل از عدم آگاهی شما باشد. چون اگر آگاهی کافی از هر دو رشته داشتید به هیچ وجه بر سر دوراهی باقی نمی ماندید
    من پایه نهم هستم و میخام برم انسانی نمره عربی و مطالعاتم بالای ۱۶ هستن ولی متاسفانه نمره ترم فارسیم 13شده، دوتا سوال داشتم
    من میتونم برم انسانی؟
    و اینکه به جز نمره این سه درس(عربی و ادبیات و مطالعات)چه چیز هایی تاثیر داره توی انتخاب رشتم؟
    پاسخ مشاور:
    علاقه و توانایی شما و استعدادتان
    این نمرات نشان دهنده این است که شما برای رفتن به این رشته باید حتما یک جهش موفق در دروسی که نام بردید انجام دهید
    سلام من ازمون سلامت روان رو نهایی نکردم ولی ازمون رقبت و توانایی رو نهایی کردم ایا امکان داره من رشته نیارم؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    ربطی نداره
    سلام من نمره ی ریاضی و علومم ۱۵و ۱۶ ولی خب درسای دیگرم همه ۱۸ به بالا است چون انها را خیلی میخونم و وقت کمی برای ریاضی و علوم میزارم و اگر خیلی بخونم شاید پیشرفت کنم یعنی میتونم خیلی درس بخونم حالا میشود به من بگید که میتونم برم رشته ی تجربی یا نه

    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد
    سلام من نمره ی ریاضی و علومم ۱۵و ۱۶ ولی خب درسای دیگرم همه ۱۸ به بالا است چون انها را خیلی میخونم و وقت کمی برای ریاضی و علوم میزارم و اگر خیلی بخونم شاید پیشرفت کنم یعنی میتونم خیلی درس بخونم حالا میشود به من بگید که میتونم برم رشته ی تجربی یا نه

    سلام من نمره ی ریاضی و علومم ۱۵و ۱۶ ولی خب درسای دیگرم همه ۱۸ به بالا است چون انها را خیلی میخونم و وقت کمی برای ریاضی و علوم میزارم و اگر خیلی بخونم شاید پیشرفت کنم یعنی میتونم خیلی درس بخونم حالا میشود به من بگید که میتونم برم رشته ی تجربی یا نه

    پاسخ مشاور:
    علاقه خودتان را بررسی کنید. ملاک فقط نمرات نیستند
    باسلام میخاستم بپرسم فنی بهتره یا انسانی





    پاسخ مشاور:
    با علیک!
    سوال به شدت عجیبی پرسیدید
    سلام خسته نباشید 
    پایه نهم هستم و کمی داخل انتخاب رشته مشکل دارم دوست دارم برم گرافیک و برای اولیت بندیام اول رشته فنی حرفه ای و زدم، اما حالا میبینم که گرافیک داخل قسمت خدمات بود و من اولیت اولمو رشته های زمینه هنر زدم و چهارمی خدمات . بنظرتون گرافیک در میام ؟ 
    پاسخ مشاور:
    برای رشته های هنرستانی شانس شما زیاد است و نگران نباشید فقط باید از نظر حدنصاب نمرات مشکل نداشته باشید
    سلام من به رشته کامپیوتر علاقه دارم ولی ریاضی  من زیاد خوب نیست و مشاور مدرسه و پدر و مادرم میگن برو رشته انسانی به دلیل داشتن ریاضی راحت تر و خودم زیاد علاقه به انسانی ندارم به نظر شما چه کار کنم
    پاسخ مشاور:
    علاقه ندارید نباید بروید اینکه مشخص است. ریاضی رشته کامپیوتر هم شما را به اندازه ریاضی رشته ادبیات آزار خواهد داد
    من پایه ی مهم هستم و میخواهم انتخاب رشته کنم ریاضیم درحد17.18وعلومم درحد19.20کدام رشته برم بهتره که وسطش گیر نکنم و راحت تر باشه

    پاسخ مشاور:
    رشته راحت نداریم. همگی رشته ها نیاز به تلاش دارند مگر اینکه هدفتان فقط دیپلم باشد
    سلام ..من پایه هشتمی هستم..به رشته ی علوم تجربی علاقه زیادی دارم..ولی میترسم..چون خیلیا میگن رشته ی سختیه و شاهد کساییم بودم که موفق نشدن و پشیمان بودن از انتخاب این رشته..هم حفضیات و هم حلیاتم قوی هس و نمره هفتم و هشتم۱۹.۹۳ هستن..به نظر شما رشته ی تجربی برایم مناسبتر است یا انسانی؟
    پاسخ مشاور:
    باید بررسی ها از سوی افراد متخصص صورت بپزیرد ولی علاقه شما اینجا که توانایی برابر دارید شرط اصلی است
    با سلام بر همگی میخواستم ببینم ایا اصلا رشته اشپزی داریم چون من علاقه تجربه و حرفه لازم رو دارم و از ۱۱ سالگی اشپزی میکردم با تشکر از همگی۰🙏🙏
    پاسخ مشاور:
    بلی داریم و شما باید ببینید در محلتان وجود دارد یا نه
    باسلام.
    من خیلی به رشته ی تجربی علاقه دارم و میخواستم برم تجربی ریاضی و علومم هم امسال خوب شده ریاضیم شده ۱۹ و علومم ۲۰ معدلمم شده ۱۹‌.۶۴ ولی من تا ششم ریاضیم عالی بود ولی هفتم و هشتم ریاضیم زیاد خوب نشد ولی نهمم خوبه یعنی نمره ی هفتم و هشتمم میشه مانع بشه برم تجربی ؟؟؟
    من خیلی به تجربی علاقه دارم😍
    ولی از انسانی مخصوصا تاریخ و جغرافیش بدم میاد🤮🤧🤥
    ویه سوال دیگه اینکه شنیدم چونکه متضاقی های ریاضی کم شدن کنکورش اسون تره ولی تجربی از سال ۹۴ به اینور متقاضی هاش زیاد شدن. خب یعنی کودوم بهتره؟؟؟
    باسلام.
    من خیلی به رشته ی تجربی علاقه دارم و میخواستم برم تجربی ریاضی و علومم هم امسال خوب شده ریاضیم شده ۱۹ و علومم ۲۰ معدلمم شده ۱۹‌.۶۴ ولی من تا ششم ریاضیم عالی بود ولی هفتم و هشتم ریاضیم زیاد خوب نشد ولی نهمم خوبه یعنی نمره ی هفتم و هشتمم میشه مانع بشه برم تجربی ؟؟؟
    من خیلی به تجربی علاقه دارم😍
    ولی از انسانی مخصوصا تاریخ و جغرافیش بدم میاد🤮🤧🤥
    ویه سوال دیگه اینکه شنیدم چونکه متضاقی های ریاضی کم شدن کنکورش اسون تره ولی تجربی از سال ۹۴ به اینور متقاضی هاش زیاد شدن. خب یعنی کودوم بهتره؟؟؟
    پاسخ مشاور:
    پاسخ به شما قطعا بعد از دیدن فرم هدایت تحصیلی و بررسی بیشتر علاقه مندی شما خواهد بود اما اینکه کنکور ریاضی آسان شده و فلان سخت نمی‌تواند دانش‌آموزی را که رشته های ریاضی را بررسی نکرده و علاقمند نیست به سمت ریاضی بکشاند. کنکور همواره برای افراد اهمال کار سخت خواهد بود
    سلام ... نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه نمره ی تمامی درسام خوبه ¡یعنی جوریه که میتونم تجربی هم برم ¡کلاس نهم هستم و بار سنگینی رو دوشمه که واقعا کدوم رشته رو انتخاب کنم که به دردم بخوره! من تاتر و صدا و نقاشی بسیار خوبی دارم بدون هیچ اموزش و بدون داشتن حتی یه مربی و رفتن به کلاس!خودم هم به هنر علاقه. دارم اما نمیدونم که انسانی بهتره یا گرافیک یا موسیقی؟ همه هم ادمو میترسونن بخاطر بازار کار و اینا واقعا نمیدونم چه کنم...میشه کمکم کنید
    سلام ... نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه نمره ی تمامی درسام خوبه ¡یعنی جوریه که میتونم تجربی هم برم ¡کلاس نهم هستم و بار سنگینی رو دوشمه که واقعا کدوم رشته رو انتخاب کنم که به دردم بخوره! من تاتر و صدا و نقاشی بسیار خوبی دارم بدون هیچ اموزش و بدون داشتن حتی یه مربی و رفتن به کلاس!خودم هم به هنر علاقه. دارم اما نمیدونم که انسانی بهتره یا گرافیک یا موسیقی؟ همه هم ادمو میترسونن بخاطر بازار کار و اینا واقعا نمیدونم چه کنم...میشه کمکم کنید
    پاسخ مشاور:
    باید با کمک یک مشاور آزمون هوش گاردنر رو بدهید بعد نظر مشاور رو بپرسید. به نظر میرسه که شما به هنر گرایش زیادی دارید پس تصمیم رو سریعتر بگیرید
    سلام من بین رشته ی انسانی و هنریتان شاخه ی گرافیک ...سینما گیر کردم در هردو مهارت دارم و از لحاظ مالی مشکلی ندارم ولی اصلا نمیدونم کدوم رو برم انسانی رو میشناسم ولی اصاا نمیدونم گرافیک چیه تحقیق هم کردم اما برام واضح نیست میشه زود راهنمایی کنید ممنونم از سایت خوبتون
    پاسخ مشاور:
    لطفا به یک مشاور مراجعه و از وی بخواهید آزمون هوش گاردنر را برای شما اجرا کند
    سلام من پایه نهمم.بایدانتخاب رشته کنم به تربیت بدنی علاقه دارم میخوام همونودنبال کنم بلکه مربی..بشم.اماهنوزنمیدونم چه رشته ای برم انسانی یاتجربی؟یااینکه هنرستان برم بجای دبیرستان.نمیدونم واقعا.لطفاراهنماییم کنید.نرسی
    پاسخ مشاور:
    نیاز به اطلاعات بیشتر نمرات، برگه هدایت تحصیلی، مصاحبه و ...
    سلام من ازشهرستان هستم آیا من می توانم در سال نهم بامعدل ۱۸ به بالا وارد رشته تجربی شوم
    سلام من ازشهرستان هستم آیا من می توانم در سال نهم بامعدل ۱۸ به بالا وارد رشته تجربی شوم
    پاسخ مشاور:
    بله...
    شرایط دیگر را با مشاور خود بررسی نمایید
    چرا پاسخ سوال من رانمی دهید
    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد
    باسلام من هدایت تحصیلی رو رشته تجربی اوردم اما می خوام برم انسانی باید چی کار کنم 
    سلام خسته نباشید 
    من معدلم ۱۹/۳۱ هستش الا  رشته انسانی رو قبول کردم ولی نظرم عوض شده به نظرتون میتونم برم تجربی و با نمره های خوب اونو پاس کنم 
    من نمیدونم چه رشته ای انتخاب کنم بین رشته حقوق  و مکانیک کدومو انتخاب کنم راهنمایی کنید
    پاسخ مشاور:
    شما فقط بررسی بفرمایید که درس هایی که دوست دارید بخوانید کدام ها هستند. بعد یک تست mii پیش یک مشاور و تصمیم بگیرید

    سلام من دارم وارد پایه دهم میشم و به اجبار خانواده دارم ریاضی میخونم درحالی انسانی دوست دارم و حفظیاتم قوی تر از ریاضیه ولی چون من بعد لیسانس دارم میرم آمریکا و خانوادم روی درآمدم خییییلی تاکید دارن و میگن اونجا باید شغلی داشته باشی که پر درامد باشه و مسلما با انسانی بالاتر از مربی مهدکودک گیرم نمیاد لطفا کمکم کنید میتونم شیمی و فیزیک رو جدا بخونم و کنکور ریاضی هم بدم ولی دیپلم انسانی بگیرم یا راه نداره

    پاسخ مشاور:
    راه خود را عوض کنید یا علاقه های خود را با اهدافتان هم سو کنید. علوم پایه برای بورس خارج کشور عالی هستند و قطعا ریاضی وضعیت بهتری برای شما ایجاد می کند اما باید همه این ها بررسی شوند

    سلام دانش اموز نهمممن روانی شدم انقدر گریه میکنم من به قران قسم

    معدلم18.75 من هیچ رشته اینیاوردم مگه میشه ...........مثل خر همش بخونم بگن نیاوردی برو ترک تحصیل کن میگم مگه میشه هیچی نیارم دوستم معدلش 16.26 رفته انسانی بعد من مثل خر بخونم اخرسر اموزش و پرورش بگه هیچ رشته ای نیاوردی.....  

    پاسخ مشاور:
    عزیز شما به جای گریه با کارنامه سه سال تحصیلی و برگه هدایت تحصیلی به کارشناسی مشاوره اداره ناحیه و منطقه خود مراجعه کنید
    1. سلام ایابرای واردشدن به رشته تجربی بیشترنمرات ریاضی وعلوم نهم شرط است یا نمرات هفت وهشت هم ملاک است 
    پاسخ مشاور:
    هفتم و هشتم با ضریب یک و نهم با ضریب 3 هم با هم جمع می شوند و تقسیم بر 5 نهایتا نمره حدنصاب را باید برسانید

    سلام

    با سلام. من عاشق دبیری هستم. و میخوام رشته انسانی رو انتخاب کنم. به نظرتون خوبه یا نه؟اخه بعضی درس های انسانی هم سخته.اگه میشه کمکم کنید.معدل پایه هشتمم 19/79بود.و معدل پایه هفتمم 18/64 بود. و امسال میرم پایه نهم.

    پاسخ مشاور:
    همه درس‌ها باید مطالعه شوند تا آسان شوند. البته اگر علاقه و استعداد نداشته باشید مطالعه هم نخواهید کرد. اگر دنبال اهمال کاری هستید و حوصله مطالعه ندارید قطعا ادبیات به درد شما نمی خورد و اصولا در رشته های نظری بسته به مطالعات شما موفق خواهید بود...

    سلام.من دانش آموز پایه نهمم و انتخاب رشته دارم.بین انسانی وتجربی موندم.به دبیری ادبیات و پزشکی علاقه دارم.دبیرستان نمونه دولتی رشته تجربی قبول شدم.سی درصدهم سهمیه کنکور دارم.به هر دوتا رشته علاقه دارم و استعداد دوتاشم دارم.ولی بین این دوتا موندم.نظر شما چیه؟(باذکر دلیل)

    واین که بازار کاردبیری ادبیات بهتره یا پزشکی؟

    پاسخ مشاور:
    قطعا با سهمه شما پزشکی ولی باید حتما یک سری شرایط بررسی شود. از طریق شماره واتس اپ که بالای سایت سمت چپ در ج شده اقدام کنید
  • محمد متین
  • سلام رشته انسانی خوبه یانه چون بهش علاقه دارم ومی خوام بدونم آینده شغلیش خوبه یانه

    پاسخ مشاور:
    آینده شغلی بستگی به میزان استعداد و تلاش ما می تواند خوب باشد

    سلام من معدل سال هفتمم ١٨/٧٠ و سال هشتم ١٨/٨٠ امسال  که پایه نهمم درسم واقعا خیلی خوب شده همه درسا انگار واسم اسون شدن علومم عالی شده و همینطور ریاضی مطمعنم امسال معدلم ١٩یا ٢٠میشه ولی خودم خیلی علاقه به طرحی کردن طراحی کردن لباس و مد دارم اما خانوادم کاملا مخالفن میگن توش موفق نمیشی یا درست خوبه میتونی بری تجربی و خواهرم میگه زبان و بنیه اینکه بری انسانی رو داری  شدیدا گیج شدم که برم کدوم رشته برا حرف مردم برم رشته ی نظری یا برم پی علاقم شدیدنم به خارج رفتن علاقه دارم اگه برم طراحی دوخت میتونم اونجا موفق شم؟؟؟؟ واقعا به کمکتون احتیاج دارم پیش هر مشاوری که رفتم میگه برو طراحی دوخت ازونور بعدا پشیمون نمیشم؟؟؟

    پاسخ مشاور:
    ببینید برای بورس شدن در خارج از کشور از طریق رشته ریاضی راحت تر می توانید اقدام کنید. در مورد کمک برای انتخاب بهتر باید بیشتر راجع به انگیزه های شما و همچنین اهداف، استعدادها و توانایی های شما بدانم. شما می توانید از طریق شماره واتس اپ که بالا سمت چپ سایت درج شده اقدام کنید. در ضمن شما که این همه دوست دارید پاسخ خود را دریافت کنید چرا ایمیل معتبر وارد نکردید؟! موفق باشید.

    من نجوم فیزیک وشیمی رو دوست دارم باید چه رشته ای بخونم

     

    پاسخ مشاور:
    ریاضی و فیزیک اما با بررسی های بیشتر و نظر کارشناسانه با تکیه بر نتیجه آزمون ها و عملکرد تحصیلی !

    سلام من پایه نهم هستم  به رشته ی تجربی علاقه دارم و خیلی هم نسبت به درسم حساسم معدل هفتمم ۱۹ و ۴۸ شد معدل هشتمم ۱۹ و ۵۷ شد و اگر نهمم هم روی ۱۹ و ۷۰ تا ۸۰ بزنم میتونم برم رشته ی تجربی ؟؟

    ممنون میشم اگر جوابمو بدید 

    پاسخ مشاور:
    بله می توانید فقط باید علاقه و توانایی شما نیز بررسی شود

    سلام من میخام برا روانشناسی یا حقوق برم انسانی و تاحالا همشون20 یا19بودن ولی از اینده شغلی روانشناسی میترسم و اینکه اگه برم انسانی کشش رو دارم یا نه؟*_*

    پاسخ مشاور:
    اگر از مطالعه متون لذت می برید نترسید. بله رشته روانشناسی رشته بسیار خوبیست اما اگر فقط دنبال فارغ التحصیلی از دانشگاه باشید قطعا موفق نخواهید بود. موفقیت در روانشناسی بسته به میزان اطلاعات شما و حضور شما در دوره های تخصصی زمینه مورد علاقه است. شاخه به شاخه نپرید و سعی نکنید همه کاره و هیچ کاره شوید...

    سلام خسته نباشید

    نمره ریاضی  هفتمم 19و علوم 20 هشتم هم ریاضی18/75 و علوم20 سال نهمم به دلیل یه سری شرایط تمرکز خوندن زیاد نداشتم و نمره ریاضیم متاسفانه شد15 و علوم 19 میخواستم بدونم با این روال ایا میتونم برم رشته تجربی

    پاسخ مشاور:
    تکراری

    سلام خسته نباشید

    نمره ریاضی  هفتمم 19و علوم 20 هشتم هم ریاضی18/75 و علوم20 سال نهمم به دلیل یه سری شرایط تمرکز خوندن زیاد نداشتم و نمره ریاضیم متاسفانه شد15 و علوم 19 میخواستم بدونم با این روال ایا میتونم برم رشته تجربی؟؟؟؟

    توی سه سال معدلم زیر 19 نیومده

    پاسخ مشاور:
    شما صلاحیت ورود دارید. اما اینکه در رشته تجربی موفق می شود بستگی به میزان تلاش شما از پایه دهم دارد و اینکه مقداری روی ریاضی کار کنید

    من در آزمون های قلم چی  همواره ریاضی ام را ۹۰% میزنم و به حلیات علاقه ی شدیدی دارم فقط کمی از درس شیمی میترسم آیا برای رشته ی ریاضی مناس هستم ؟

    پاسخ مشاور:
    ترس از شیمی نباید شما را از  چیزی که دوست دارید دور کند. شیمی خواندن هم روش دارد و نمی تواند به تنهایی مانعی برای شما در انتخاب رشته ریاضی باشد 

    سلام من دانش اموز پایه نهم در مدرسه نمونه دولتی تهران هستم

    خیلی یه رشته اننسانی علاقه دارم و تقریبا همون قدر هم به رشته تربیت بدنی علاقه دارم

    واقعا بین اینن دو تا رشته موندم

    نمی دونم کدوم رو انتخاب کنم

    پاسخ مشاور:
    از طریق کنکور می توانید در دانشگاه به رشته تربیت بدنی بروید

    سلام...من یه پایه نهمی در استان فارس هستم.. نمره ی من تویه همه ی درسام خوبه..اما هنوز علاقه و استعدادم رو پیدا نکردم..تو آزمون هایی که دادم بیشتر برام رشته ی هنر میفته...اما هیچ اطلاعاتی درباره ی این رشته ندارم...اگه میشه به این سوالاتم جواب بدید..ممنون میشم..

    ۱.زیر شاخه های این رشته چیه؟

    ۲.ایا میتونم به دانشگاه برم؟چطور؟

    ۳.آینده ی رشته های هنری چطوریه؟..خوبع؟

    ۴.زیر شاخه های رشته مدیریت چیان.؟اصلا رشته ی مدیریت رشته ی خوبیه؟چون تو محل زندگی من.. مدرسه کاردانش اون فقط مدیریت .کامپیوتر و حسابداری دارع..

    ۵.***از طریق رشته ی مدیریت میتونم تو دانشگاه طراحی دوخت بخونم؟***#

    ۶.درآمد رشته ها هنری چطوریه؟

     

     

     

    پاسخ مشاور:
    تماس بگیرید سوالاتتون خودش یه مقاله می خواهد

    ببخشید من نهم هستم و میخواستم بدونم زبان در رشته کامپیوتر چقدر مهمه؟

     

    و اینکه من زبانم بد نیست ولی علاقه ای بهش ندارم و میخام بدونم در این رشته موفق میشم؟

    پاسخ مشاور:
    بله موفق می شوید اگر تصور درستی از کامپیوتر داشته باشید و با تحقیق بروید

    سلام خسته نباشید 

    من نهمم  ودر تیزهوشان درس میخونم برای اینکه سال دهم هم تجربی تیزوشان قبول شم تلاش کردم ولی نمره ریاضیم۱۷و۲۵شد میشه بگین اگه بقیه نمره هام خوب باشه و مستمر ریاضیم بالا۱۸ونیم و ۱۹باشه میتونم برم تجربی تیزهوشان ؟

    میشه بگید ...

    پاسخ مشاور:
    باید ورودی رو قبول شوید این ها مهم نیست

    سلام کی می‌دونه رشته بهیاری چه پرس هایی پایه اند هرمی می‌دونه لطفا جواب بده

    پاسخ مشاور:
    نوشته به هم ریخته! منظورتون چه دروسی هست؟
  • سهیل محمودزاده
  • ببخشید آیا برای رشته حسابداری وجود دارد و یا حقوقش خوبه و همچنین از رشته های نظری،بهتره بریم یا فنی
    پاسخ مشاور:
    بله تخصص حقوق خوبی به همراه دارد درس خواندن خشک و خالی نه

    سلام ببخشید من معدل هفتمم ۱۹.۵۰  و هشتم ۱۹  اگر معدل نهمم رو کمتر ۱۹ بشم باز هم میتونم دبیرستان خوبی برم؟ و در رشته ادبیات انگلیسی علاقه دارم

    پاسخ مشاور:
    بلی

    سلام ببخشید من نمونه هنرستان ثبت نام کردم ایا اول باید امتحان بدی بعو بگن که کدوم رشته میتونی بری؟ نمیشه خودمون انتخاب کنیم برای چی داریم امتحان میدیم؟

    پاسخ مشاور:
    تعیین سطح می کنند

    سلام ببخشید من به دلیل مشکلات شخصی علوم هفتم و هشتم زیر چهارده گرفتم اما نهم رو 18 گرفتم شانس برای تجربی آوردن دارم؟

    پاسخ مشاور:
    ببینید فرمول مشخصه. اگر این نمرات نوبت دومت بدون تاثیر نمره مستمر باشه:
    مثلا گرفتی دوتاشو یازده    11+11 میشه 22 و بعدش 18ضربدر3 میشه 54 جمعشون76 تقسیم به 5 میشه 15 پس می تونید. 

    نمره نوبت دوم کلاس هفتم+نمره نوبت دوم کلاس هشتم+ نمره نهم(ضربدر3) تقسیم بر 5= ...

    سلام خسته نباشید من درس ریاضیم تو مدرسه تو هر سه پایه بیست بوده و علومم همینطور کلا معدلم تو این سه پایه بیست بوده و مدرسه ی نمونه دولتی هم هستم و تو آزمونای کانونم که شرکت میکنم عربیو دینیو فارسیو بالای ۸۰ و حتی ۱۰۰ درصد میزنم و علومم هم ۵۰ درصد و ریاضی هم ۴۰ درصد 

    ولی با وجود این میخوام برم رشته ی ریاضی چون به رشته های مهندسی بیشتر علاقه دارم 

    ولی شک دارم که کار درستی میکنم یا نه 

    میتونید راهنماییم کنید لطفا

    پاسخ مشاور:
    کامنت ها را بیشتر بخوانید

    سلام خسته نباشید و خدا قوت . بسیار متشکرم بابت مقالتون . من امسال پایه نهم هستم در تمامی دروس ها به غیر از زبان مهارت ، استعداد و علاقه دارم ولی بین انتخاب ریاضی و تجربی مرددم با توجه به ضعف من در درس زبان انگلیسی کدوم شاخه موفق ترم و اینده ی شغلیم تضمین میشه 

    لطفا کمکم کنید. ممنون

    پاسخ مشاور:
    کامنت ها رو بخونید

    سلام من دانش آموز پایه نهم هستم و مدرسه نمونه درس خوندم و توی این سه سال هم معدلم از ۱۹ و ۸۰ صدم پایین تر نیومده و به ریاضی و زیست هم علاقه دارم اما الان واقعا نمیدونم که تو کدوم رشته موفق میشوم و کشش دارم ریاضیم خوبه و حفظیاتم هم همیشه گفت که خوبه تا فردا هم باید رشته ام رو مشخص کنم چونکه میخوام برای آزمون ورودی نمونه ثبت نام کنم ممنون میشم که خیلی زود راهنماییم کنین

    پاسخ مشاور:
    برای راهنمایی بیشتر نیاز به اطلاع بیشتر از وضعیت شما داریم. البته اگر کامنت ها رو بخونید که هیچ وقت نمی خوانید! پاسخ را دریافت می کنید
  • محمدعرفان ابراهیمی
  • سلام... من تو مدرسه نمونه دولتی درس میخونم و معدلم 20 شد و درسام خوب رو به بالای یعنی یک جوری عالی میشه گفت... من میخام برم تجربی اما وقتی به رقابتش نگاه میکنم نمیتونم تصور کنم.... ولی 

    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد

  • عرفان ابراهیمی
  • سلام.. من در مدرسه نمونه دولتی درس میخونم و معدلم تو مدرسم 20 شد... من بین دو رشته شدیدا گیر کردم 1 فنی 2 تجربی وقتی از لحاظ درس به خودن نگاه میکنم میگم برم تجربی حیفه برم فنی ولی از لحاظ بازار کار نگاه میکنم میبینم ایندم تو فنی تضمینه... میشه راهنمایی کنین ممنون.. 

    پاسخ مشاور:
    سلام باید نگاه خودتون رو به رشته عوض کنید چون فنی جای رفوزه ها نیست
  • ابوالفضل رحیمی
  • سلام خسته نباشید من میخواستم بورس بخونم ولی نمیدونم از ریاضی برم یا فنی حرفه ای واقعا گیر کردم نمیدونم چکار کنم

    پاسخ مشاور:
    اصولا خواندن اقتصاد و علوم انسانی و مدیریت بازگانی مدیریت مالی و ... توصیه می شود. از طریق تجربی ریاضی و ادبیات بهرتین حالت حضور موفق در رشته بورس و اوراق بهادار است

    من تویه درس های عربی و ادبیات ضعیفم ولی واقعا رشته انسانی را دوست دارم اگر سال نهم به شدت این دو درسم را تقویت کنم میتوانم به رشته انسانی بروم با معدل بالای ۱۸؟ 

    پاسخ مشاور:
    تویه اشتباهه. بنویس توی
    علاقه حرف اول را می زند. البته بله شما اگر توانایی خودتان را در این دو درس و همچنین درس مطالعات ثابت کنید موفق خواهید بود. نمرات رو با مشاور چک کنید که می رسانید یا خیر

    سلام ببخشید برای معارف میان توی محل و تحقیق میکنن؟!

    و سوالای مصاحبش چیا میتونه باشه؟!

    پاسخ مشاور:
    شامل مصاحبه و آزمون میشه و خیر تحقیق درکار نیست اما اگر خود یا خانواده به مورد مشکل داری معروف نباشید مشکلی پیش نخواهد آمد

    سلام .من پایه نهمم رو امسال تموم کردم و معدلم تو این سه سال به ترتیب*هفتم*20- *هشتم*19/93-*نهم*19/95بوده.به درس ریاضی و بخشای فهمیدنی درس علوم علاقه دارم.در کل هوش فهمیدنیم خوبه اما حفظیاتم ضعیفه و در کارهای هنری خیلی صبورم و استعداد دارم.من بین 3انتخاب موندم.برم تجربی؟ که  کنکورش خیلی مشکله.برم ریاضی؟ میگن برای خانوما آینده شغلی نداره.یا اینکه برم یه رشته ای از رشته های فنی حرفه ای که با ویژگیام تناسب داشته باشع.میشه ی رشته فنی بهم معرفی کنین که به ویژگیام بخوره و بگین برم فنی یا ریاضی یا تجربی.ممنونم.


     

    پاسخ مشاور:
    شما واجد شرایط حضور در همه این رشته ها هستید فقط میمونه علاقه شما و انگیزه ادامه دادن به راهی که زیاد هم سخت نخواهد بود. به حرف ها و شایعات گوش نکنید اگر علاقمند به هر کدام از رشته ها هستید بدون توجه به این شایعات انتخاب خود را انجام دهید. از کمک یک مشاور هم بهره ببرید. کی گفته ریاضی واسه خانوما نیست؟ کی گفته چون تجربی متقاضی زیاد داره شما قبول نمیشید؟

    سلام....من دانش اموز پایه نهم هستم 

    من در درس زبان خارجی و فارسی اصلا موفق نیستم اما برعکس در درسایه دیگه خیلی موفق هستم زیره ۱۹ نمیشم میشم بگید باید چه رشته یی رو بردارم 

    پاسخ مشاور:
    هکسره رو رعایت کن: درسایه اشتباهه باید بنویسی درس های 
    باید پرونده تحصیلی و هدایت تحصیلی شما بررسی شود
  • یاسین ابراهیمی
  • سلام وقت بخیر

    من دانش آموز پایه نهم هستم علاقه دارم برم رشته کامپیوتر ریاضی ترم دوم 14 شده و زبان هم 17، می خواستم ببینم با این نمره ها می تونم رشته کامپیوتر برم؟

    لطفا راهنمایی کنید. 

    پاسخ مشاور:
    پاسخ داده شد

    سلام من نهم هستم درسم خوبه دوست دارم پرستار شم همه می گن برو مدرسه نمونه دولتی ولی من می ترسم می خواستم بپرسم سخت می گیرن

    پاسخ مشاور:
    اصولا مدارس نمونه دولتی از لحاظ فشاری که به دانش آ»وزان میآورند مناسب هستند و قابل مقایسه با استعدادهای درخشان نیستند
  • یاسین ابراهیمی
  • سلام وقت بخیر 

    من دانش آموز پایه نهم هستم می خوام برم رشته کامپیوتر نمره ریاضی ترم دوم 14 شده و زبان هم 17،می خواستم ببینم با این نمره ها می تونم رشته کامپیوتر برم؟

    لطفا راهنمایی کنید. 

    پاسخ مشاور:
    زبان نمره ملاک نیست. دروس کار وفناوری، فرهنگ و هنر و در مواردی ریاضی و علوم 

    وقت بخیر ببخشید من مدرسه نمونه دولتی قبول شدم و نمی دونم ک برم شاهد یا نمونه دولتی به نظر شما چیکار کنم شاهد بهتره یا نمونه دولتی؟ معدل من از هفتم تا نهم ۲۰ بوده و کنکور خیلی برام مهمه مدارس غیر انتفاعی چطور اونا خوبن؟

    پاسخ مشاور:
    باید در مورد دبیران هر دو مدرسه سوال بپرسید ولی اصولا نمونه دولتی بهتره خب
    سلام من امسال پایه نهم رو تموم کردم و 20 شدم ت رشته تجربی الف شدم ولی از ازمون نمونه قبول نشدم الان واقعا نگرانم بنظرتون احتمال موفقیت ت مدارس دولتی برام هستش
    پاسخ مشاور:
    قطعا اگر تلاش کنید و انگیزه داشته باشید و سه مهارت مطالعه، آزمون، مدیریت زمان رو کسب کنی

    سلام من پایه نهمو تموم کردم ومعدلم 19/55شده و زبانو عربی مطالعات همه دروس مربوطه به رشته انسانی نمرم خوب اومده منم به رشته انسانی هم معارف علاقه دارم موندم کدومشو بردارم میخواستم ازتون بپرسم که کدوم یکی از اینا خوبتر هس واینده وبازار کاری خوبی رو داره ممنون میشم جواب بدین چون اصلا موندم چیکار کنم

     

    پاسخ مشاور:
    رشته معارف و رشته انسانی تقریبا یکی هستند اما در معارف همانجور که از اسمش پیداست با میزان بیشتری از دروسی شبیه دین و زندگی مواجهیم. کتاب هایی نظیر اخلاق اسلامی، علوم و معارف قرآنی، احکام 1(پسران و دختران بصورت مجزا)، اصول عقاید، تاریخ اسلام، روش استنباط احکام (احکام 3)، جریان شناسی اندیشه های معاصر ایران(اجرای آزمایشی) را در ذشته معارف داریم. اگر رشته معارف بروید کنکورتان با کنکور انسانی یکی است و تعدادی سوال اختصاصی معارف را پاسخ می دهید. نتیجه اینکه درست همان است با این تفاوت که بیشتر شبیه حوزه علمیه است 

    سلام

    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    من معدل هفتم.هشتم.نهم میانگین 19/50 شدم تجربی درحد 16.17  ریاضی با تقویتی و.. میشه 17.18

    تو برگه اولویت رشته اول ریاضی 89.88

    دوم تجربی 89.75

    سوم 88.80 انسانی

    حالا من نمونه دولتی انسانی قبول شدم 

    موندم انسانی برم یا فنی؟

    پاسخ مشاور:
    سلام. شما باید استعدادیابی شوید. اینکه آیا توانایی مهارتی دارید یا نه که در دسترس نیستید. شما ببینید ترجیح می دهید که جایی بنشینید و درس بخوانید یا یک فعالیت جسمانی انجام دهید. ببینید به درس کاروفناوری علاقمندید یا دروس املا انشا قرائت؟
    اگر کمک بیشتر خواستید و استعدادیابی آنلاین شوید نام و نام خانوادگی خود را از طربق واتس اپ به شماره 09131467038 ارسال کنید

    سلام.من ریاضی فیزیک رو اتنخاب کردم و فیزیک رو واقعا دوست دارم ولی ریاضیم خیلی خوب نیست(در حد ۱۷،۵)و اینکه برای رشته ی مورد نظر دانشگاهمم باید ریاضی بخونم ولی موندم که برام مشکل ساز میشه این درس یا نه؟

    پاسخ مشاور:
    رشته مورد نظرتون چیه؟
    سلام خسته نباشید من معدل هفتم و هشتم هر دو زیر 17 شده میخواستم ببینم برای نهم چه معادلی باید بیارم تا بتونم انسانی برم
    پاسخ مشاور:
    فقط مطلب رو بخون، دوباره که نمیشه نوشت!
    سلام خسته نباشید من معدل هفتم و هشتم هر دو زیر 17 شده میخواستم ببینم برای نهم چه معدلی باید بیارم تا بتونم انسانی برم
    پاسخ مشاور:
    ربطی به معدل نداره. دروس ملاک مهم هستند شما باید طبق توضیحات پست حدنصاب نمرات رو کسب کنید. به خودتون زحمت بدهید و 2 دقیقه پستی که کلی زحمت کشیدم بخونید و سوال تکراری نپرسید

    سلام من سال نهم هستم میخواستم بگم کدام رشته برای پسر خوبه فنی بهتره اینده کاذی خوبی دارن یا انسانی اینده کاری خوبی داری 

    پاسخ مشاور:
    اصولا آینده کاری تضمینی جز در دو مورد وجود نداره. پس شما تبحر و کسب دانش و مهارت رو اولویت قرار دهید. برای بازار کار بسیار تا بسیار مهارت شما مهم است.

    سلام من نمونه دولتی رشته تجربی وتیزهوشان ریاضی قبول شدم معدلم هم ۲۰ هست اول می خاستم رشته ریا ضی بخونم ولی کنکور تجربی بدم نظر شما چیه؟

    پاسخ مشاور:
     نظرم منفیه. آخه این چه کاریه؟! شما درصورتیکه می خواهید کنکور تجربی بدهید خب تجربی بخوانید و در درس ریاضی با معلمین، اساتید و کتاب ها و... تبحر پیدا کنید

    سلام من سال دوم رشته ریاضی هستم

    و از طرفی ورزش حرفه ای انجام میدم و اغلب روزی دوبار صبح و شب تمرین دارم

    خانواده مدام میگن اولویتت باید درس باشه و باید نمره های بالایی بیاری 

    ولی با شرایط من و رشته سختی که دارم نمره ی ۱۹ یا ۲۰ خیلی سخته و هم از تمرین میفتم هم از علاقم 

    به نظرتون چیکار کنم؟

    پاسخ مشاور:
    قطعا پایه دوازدهم ورزش حرفه ای تعطیل و به ورزش خانگی بصورت مستمر تبدیل می شود. شما باید اولویت زندگی خودتون رو مشخص کنید. 

    سلام من به اسرار پدر مادرم رفتم انسانی وهیچ علاقه ای به این رشته ندارم به رشته تجربی علاقه دارم ایامیتونم کنکور تجربی بدم وپرستاری بخونم؟

    پاسخ مشاور:
    * به اصرار 
    بستگی به پایه تحصیلی شما داره ولی بهترین راه برای تغییر کنکور تغییر رشته و خواندن کتاب های تخصصی اون رشته هست

    سلام من بازیگر می خواهم بشوم درآمد دارد و چه خصوصیاتی اخلاقی باید داشته. باشم

    من از رشته معارف میتونم حقوق بخونم ایا

     

    باسلام/من الان میخوام انتخاب رشته کنم/

    من در ریاضی پایه هفتم خیلی ضعیف بودم و 8 آوردم ولی در کلاس هشتم 18 آوردم  و در کلاس نهم 12 آوردم و علومم رو در هفتم 11 و در هشتم 20 و در نهم 13 آیا میتونم برم رشته تجربی؟ 

    اگه میشه کمکم کنید...

    سلام ، من سال نهم هستم ، خیلی به سینما و بازیگری علاقه دارم و می‌خوام در دانشگاه رشته بازیگری رو بخونم ، اما بین رشته انسانی و هنرستان ( سینما ) موندم و نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم ، چون به موضوعات انسانی هم علاقه دارم و دوست دارم اون رشته رو هم بخونم و بعد کنکور هنر بدم ، اما از نظر خیلی ها ، ۳ سال وقتم رو حروم میکنم . من نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین .

    سلام من میخوام حسابداری بخونم بنظرتون تو هنرستان بخونم یا دبیرستان بعد هنرستان هم کنکور داره 

    بعد با دیپلم میتونم استخدام یه جایی بشم لطفا نظر بدهید 

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما مشاور گرامی.

    پایه نهم هستم معدلم در هر دو ترم سال های هفتم و هشتم ۲۰ هست.

    حفظیاتم قوی هستش نقطه قوتم عربیه و ریاضی و اجتماعی حلیات هم همینطوره.الآن موندم چه رشته ای برم.به تربیت معلم نیز علاقه دارم.چه کنم؟

    سلام خسته نباشید میخاستم یه سوالی ازتون بپرسم من میانگین نمرات هفتمم نسبتا پایین بود. ولی هشتم و نهمم خوب بود ایا مشکلی در انتخاب رشته برام پیش میاد؟

    سلام  من الان کلاس نهمم تواین شرایط که کلاس ها مجازیه من چطور درس بخونم تا بتونم رشته علوم تجربی برم 

    من هدفم پزشک شدنه

    پارسال معدلم۱۹/۷۴شد الان چطور درس بخونم تا. بتونم برم رشته تجربی؟

    سلام من دخترم کلاس نهم معدلم از هفتم تا الان همش ۲۰ چه رشته ای انتخاب کنم

    سلام خسته نباشید. 

    من امسال  دانش اموز نهمی هستم.هدف اصلی ام داشتن شغل مناسبه در انتخاب رشته دچار مشکل شدم . به درس علوم تجربی علاقه زیادی دارم علوم هفتمم 17وعلوم هشتمم رو18شدم ولی ریاضی ام خوب نیس . انسانی رو هم متوسط دوست دارم عربی 18وفارسی19و اجتماعی 20شدم .به رشته علوم تجربی علاقه شدیدی دارم و دوست داشتم تو آزمایشگاه و یا دادیو لوژی کار کنم  ولی معدل ریاضی ام  هفتم 14و هشتم 16شد که خوب نیس خیلی دوست داشتم در رشته علوم تحصیل کنم ولی فک نکنم بشه بخاطر همین انسانی رو انتخاب کردم تااز این طریق بتونم کارمند بانک بشم ولی چون علاقه متوسطی به انسانی دارم میترسم نتونم اون طور که باید پیشرفت کنم . میشه لطفاً من رو راهنمایی کنید در تهران منطقه چهار ساکن هستم .

    سلام خسته نباشید. 

    من امسال  دانش اموز نهمی هستم.هدف اصلی ام داشتن شغل مناسبه در انتخاب رشته دچار مشکل شدم . به درس علوم تجربی علاقه زیادی دارم علوم هفتمم 17وعلوم هشتمم رو18شدم ولی ریاضی ام خوب نیس . انسانی رو هم متوسط دوست دارم عربی 18وفارسی19و اجتماعی 20شدم .به رشته علوم تجربی علاقه شدیدی دارم و دوست داشتم تو آزمایشگاه و یا دادیو لوژی کار کنم  ولی معدل ریاضی ام  هفتم 14و هشتم 16شد که خوب نیس خیلی دوست داشتم در رشته علوم تحصیل کنم ولی فک نکنم بشه بخاطر همین انسانی رو انتخاب کردم تااز این طریق بتونم کارمند بانک بشم ولی چون علاقه متوسطی به انسانی دارم میترسم نتونم اون طور که باید پیشرفت کنم . میشه لطفاً من رو راهنمایی کنید در تهران منطقه چهار ساکن هستم .

    با سلام من کلاس هفتم علوم ۱۴ آوردم هشتم ۱۳ ریاضی هفتم ۱۱ و هشتم ۱۷ باید کلاس نهم چه نمره ای بیارم تا بتونم برم رشته تجربی لطفاً جواب بدید

  • ترجیح میدم نگم
  • باسلام من الان پایه نهم هستم میخواهم در انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهمترین گام های زندگیم به من کمک کنید نمره کلاس هفتم من ۱۹/۷۹ شد و نمره کلاس هشتم من۲۰ شد من به رشته علوم تجربی علاقه دارم ولی خانوادم با توجه به برخی شرایط به من میگن برو انسانی یا همون ادبیات ولی من واقعا به این رشته علاقه ندارم لطفا کمک کنید.

    ممنون!

    سلام من امسال قراره انتخاب رشته کنم هم به رشته تربیت معلمی علاقه دارم هم به رشته کاردانش و درساهام هم خیلی خوبه میخواستم بدونم میتونم با رشته کاردانش در مدارسی که رشته کاردانش اموزش داده میشود معلم شوم

  • رضارفیع زاده
  • باسلام میخواستم ببینم درس علوم تجربی و آمادگی دفاعی چقدر تاثیری در انتخاب رشته نهم رشته کاردانش داره و اینکه برای اووردن رشته های کاردانش چه درس هایی رو باید چه نمره ای بیارم؟باتشکر

    جمع سه سال متوسطه اول 30 باشه میتونم تجربی برم؟

    سلام من پایه نهم هستم بین رشته فنی و کار دانش موندم واقعا نمیدونم کدوم انتخاب کنم به هر دو هم علاقه دارم لطفا کمکم کنید 

     

    سلام من پایه نهم هستم میخوام ببینم رشته معارف اسلامی چجور رشته اییه

  • رقیه غانمی
  • ریاضی معدل کل ۱۷ و علومم بدون ضریب شدم ۲۰ میتونم رشته ی تجربی قبول شم ؟؟

     

    سلام من پایه نهم هستم . نمیدونم به چی علاقه دارم اما چند رشته مد نظر دارم مثلا کامپیوتر ، داروسازی یا پرستاری  ، روانشناسی وکالت من میخوام کمکم کنید که بین  این رشته ها کدوم مناسبه 

    سلام من سال 93 مدرک ششم رو گرفتم الان می خوام ادامه بدم می خوام تو طرح جامعه شرکت کنم فقط امتحان نهم رو بدم اگه هفتم هشتم و نخونم می تونم از چیزی سر در بیارم

    سلام وقتتون، من دروسم خیلی خوبه و در کل دانش‌آموز برتر مدرسه هستم اما امسال پایه نهم به دلیل تغییر روش درس خواندن کرونا وکو آموزش مجازی و...

    حس خوبی نسبت به دروس علوم و تجربی ندارم

    من علاقه به کامپیوتر و ادیت و تکنولوژی دارم 

    بعضی افراد لطف می‌کنند می‌گویند برم ریاضی فیزیک اما برخی میگویند برای کسب موفقیت سریع تر برو هنرستان

    اما من موندم البته نه زیاد کمی چون انتخاب خودم هم هنرستان رفتن و انتخاب کامپیوتر هستش.

    اما دو تا سوال 

    ۱. هنرستان رشته کامپیوتر آیا خرج زیادی داره اگر بله حدودا چقدر؟

    ۲. آیا مدرک تحصیلی معتبری دارد یا خیر ؟

    ممنونم از شما.♥️🌸

    من الان کلاس هفتم هستم  باید  معدل سال اول و دوم و سوم من چند بشه برای رشته ی کامپیوتر 

     

    من به کامپیوتر خیلی علاقه دارم ولی نمیدونم از ریاضی برم یا هنرستان؟

    و از اون طرفی هم میخام تو دانشگاه معتبر قبول شم، و هنرستان که بیشتر کارای عملی داره و ریاضی هم تئوری از ی طرفی هم ریاضی مدرکش بالا تره از کدوم برم موفق ترم و دانش معتبری هم قبول میشم؟

    سلام وقتتون بخیر

    من امسال پایه نهم هستم و نمی دونم به چی علاقه دارم. مدرسه تیزهوشان درس می خ.نم و معدل هفتم و هشتمم ۲۰هست. فکر می کنم به رشته شیمی علاقه دارم اما مطمئن نیستم و از طرفی هم فکر می کنم در رشته جامع شناسی و رشته های علوم انسانی موفق بشم. خیلی به تدریس و تحقیق علاقه دارم اما واقعا نمی دونم در چی استعداد و به چی علاقه دارم الان بین تجربی و انسانی موندم. ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    سلام برای وکیل شدن چه رشته ای را باید انتخاب کنیم؟

    سلام من باید امسال تعین رشته بکنم علاقه زیادی به رشته تجربی دارم نمراتم هم عالیه اما می ترسم مدرسه وابسته به دانشگاه قبول نشوم خانواده هم می گویند به رشته انسانی بروم نمی دانم چکار کنم راستی ایا کسی که مدرسه وابسته به دانشگاه قبول شود بعد از اتمام دبیرستان کنکور می دهد             خیلی ممنون

    من الان نهم هستم و من سال دیگه واقعا نمیدونم به کدوم رشته بروم من رشته تجربی خیلی علاقه دارم ولی امسال من دارم با گوشی درس میخونم من امیدوارم در کلاس آنلاین قبول بشم در شرایط سخت کرونا انشالله .کرونا را شکست میدهیم.

    سلام من کلاس نهم هستم و به رشتع نجوم شناسی و کیهان علاقه دارم باید رشته خودم رو چی بزنم

     

    سلام خسته نباشیدببخشیدمن امسال پایه نهم هستم وبااین شرایط پیش آمده اصلا حال درس خوندن ندارم ولی خیلی دلم میخوادبرم تجربی اخه ریاضی وعلومم عالیه فقط زبان رویادنمیگیرم واس همین واس رشته تجربی ناامیدم ومیخوام برم انسانی آیا میشه بااینکه زبانم ضعیفه برم تجربی😩😥

    سلام خسته نباشیدببخشیدمن امسال پایه نهم هستم وبااین شرایط پیش آمده اصلا حال درس خوندن ندارم ولی خیلی دلم میخوادبرم تجربی اخه ریاضی وعلومم عالیه فقط زبان رویادنمیگیرم واس همین واس رشته تجربی ناامیدم ومیخوام برم انسانی آیا میشه بااینکه زبانم ضعیفه برم تجربی😩😥

    سلام خسته نباشد یعنی اگه بخواهیم بیزینس من بشیم باید از رشته فنی حرفه ای وارد بشیم ؟

    سلام میخواستم بدونم اگه بخوام برای روانشناسی بخونم باید چ رشته ای رو انتخاب کنم

    سلام ایا میتوان در پایه نهم فارق التصیل شد؟

    باید چه رشته ای انتخاب کرد تا فارق التصیل شد؟

    سلام من پایه نهم هستم و  به رشته علوم انسانی خیلی علاقه دارم  

    دوست دارم فارق التحصیل بشم در این رشته

    چیکار باید بکنم تا فارق التحصیل بشم؟

     

    سلام من به رشته علوم انسانی خیلی علاقه مند هستم و دوست دارم با انتخاب این رشته در پایه نهم فارق التحصیل بشم .

    ایا میتوانم با انتخاب رشته علوم انسانی در پایه نهم فارق التحصیل بشم؟

    ایا میشود در پایه نهم فارق التحصیل شد؟

    سلام من به رشته علوم انسانی خیلی علاقه مند هستم و دوست دارم با انتخاب این رشته در پایه نهم فارق التحصیل بشم .

    ایا میتوانم با انتخاب رشته علوم انسانی در پایه نهم فارق التحصیل بشم؟

    ایا میشود در پایه نهم فارق التحصیل شد؟

    من همه نمره هام ۲۰ هم رشته تجربی رو دوست دارم هم انسانی میتونید کمکم کند کدوم رو انتخاب کنم

  • هدیه شبان
  • سلام ببخشید من امسال سال نهم هستم ومعدل ام ۱۸٫۴۳ است به ریاضی علاقه ای ندارم به علوم هم کم علاقه دارم و ادبیات هم چندان علاقه‌ای ندارم

  • هدیه شبان
  • سلام ببخشید من امسال سال نهم هستم ومعدل ام ۱۸٫۴۳ است به ریاضی علاقه ای ندارم به  ادبیات هم چندان علاقه‌ای ندارم عاشق رشته تجربی هم هستم ولی متأسفانه در درس فیزیک و ریاضی به شدت ضعیف هستم به نظر شما چکار کنم 

    سلام خسته نباشید 

    من کلاس نهم هستم معدلم تو سال هفتم ۱۹ و نیم شده تو سال هشتم ۱۹ میخواستم بپرسم که اگه نهم هم معدل ۱۹ قبول بشم میتونم تجربی قبول شم؟؟؟؟؟؟

    سلام من چطوری استعداد و علاقه کنارهم بزارم اصلا نمی دانم لطفا کمک کنید من هم پایه نهم هستم مثلاً وقتی از

    من می‌پرسند حفظیاتم بهتر یا نوشتاریم نمی دونم چی بگم چون هردوش خوب و درسم هم خوبه ومعدلم هم بالا هست وتو مدرسه از دانش آموزان موفق هستم ولی نمی دونم چه رشته برم رایش من میخواستم شغل آینده برحساب درآمد انتخاب کنم اما مشاور مدرسه می گوید بازار کار الان با چند سال دیگر تغییر می کند خوب من از کجا بدونم بازار کار چند سال دیگر چقدر هست

    البته من به بازیگری علاقه مند هستم ولی خب نمی دونم توانایی دارم یا خیر 

    خیلی می ترسم شغلی برم توش موفق نباشم یا درآمد نداشته باشم اصلا نمی دونم چکارکنم 

    لطفا کمک کنید ممنون از شما

    سلام من چطوری استعداد و علاقه کنارهم بزارم اصلا نمی دانم لطفا کمک کنید من هم پایه نهم هستم مثلاً وقتی از

    من می‌پرسند حفظیاتم بهتر یا نوشتاریم نمی دونم چی بگم چون هردوش خوب و درسم هم خوبه ومعدلم هم بالا هست وتو مدرسه از دانش آموزان موفق هستم ولی نمی دونم چه رشته برم رایش من میخواستم شغل آینده برحساب درآمد انتخاب کنم اما مشاور مدرسه می گوید بازار کار الان با چند سال دیگر تغییر می کند خوب من از کجا بدونم بازار کار چند سال دیگر چقدر هست

    البته من به بازیگری علاقه مند هستم ولی خب نمی دونم توانایی دارم یا خیر 

    خیلی می ترسم شغلی برم توش موفق نباشم یا درآمد نداشته باشم اصلا نمی دونم چکارکنم 

    لطفا کمک کنید ممنون از شما

    سلام برای رشته کارگردانی باید فنی حرفه ای رفت؟

    من هم به کارگردانی علاقه دارم هم به رفتن به فضا

    معدل ریاضیم 14ولی علوم و زبان 20, 

    و در تهران سکونت ندارم

    با این معدل ریاضی میشه رفت تجربی؟

    با سلام خسته نباشید من سال نهم  علاقه ای شدیدی به رشته ای داروسازی دارم اما از درس زبان فراری ام.، مدت زمان تحصیل در دانشگاه بازار کار  کمی شک دارم .   خانواده میگه برو رشته های فنی حرفه‌ای ولی شوق چندانی به فنی حرفه‌ای ندارم   ولی میترسم آخرش  به خاطر درس زبان بی افتم . سال حساسی است به نظرتون چیکار کنم .         

    با سلام خسته نباشید من سال نهم  علاقه ای شدیدی به رشته ای داروسازی دارم اما از درس زبان فراری ام.، مدت زمان تحصیل در دانشگاه بازار کار  کمی شک دارم .   خانواده میگه برو رشته های فنی حرفه‌ای ولی شوق چندانی به فنی حرفه‌ای ندارم   ولی میترسم آخرش  به خاطر درس زبان بی افتم . سال حساسی است به نظرتون چیکار کنم .         

    سلام خسته نباشید من نمیتونم تو ریاضی معدل خوبی بیارم و علاقه زیادی به علوم تجربی دارم تا جایی که من میدونم ریاضی تو این رشته مهمه میخواستم بدونم میشه تجربی برداشت با اینکه معدل خوبی در ریاضی ندارم؟؟

    سلام

    من کلاس نهم هستم و علاقه به رشته حسابداری دارم ریاضی هفتم و نهمم ۱۸ ب بالاست اما هشتم به علت کم تجربه داشتن دبیرم ۱۵ شدم کاروفناوری هم ۲۰ هست به نظرتون الف هدایت تحصیلی رو برای حسابداری هنرستان کسب میکنم؟

    اگر کسب نکردم باید چیکار کنم که بتوانم وارد حسابداری هنرستان شوم؟؟

    سلام خسته نباشید من دانش آموز نهم هستم 

    همه نمراتم بیست هست به جز ریاضی که همیشه یا ۱۹ یا ۱۸ هست 

    به نظرتون میتونم برم تجربی با توجه به نمره ریاضیم 

    آخه خیلی به تجربی علاقه‌مندم

    سلام خسته نباشید من رشته معارف هستم ولی نمیدونم واسه کنکور باید کنکور انسانی رو بدم یا رشته معارف خودش جدا کنکور داره چون تو اینترنت خیلی چیزی درباره کنکور معارف پیدا نکردم

     

    سلام ببخشید من به رشته کامپیوتر علاقه زیادی دارم میشه گفت‌عاشقشم مامانم میگه چون به کامپیوتر علاقه داری برو کامپیوتر ولی بابام میگه برو تجربی چون شغل هاش پر درامده معدل هفتمم شد۱۸.۸۳ هشتمم شد ۱۹.۶۹ الان در پایه نهم تحصیل میکنم ولی واقعا نمیدونم کدوم رشته برم لطفا کمکم‌کنید.با تشکر

    سلام 

    من پایه نهمم و معدل سال هشتم و نهمم 20 بوده 

    به همه دروس علاقه دارم و به دروس ادبیات و علوم تا حد متوسط 

    به گرافیک خیلی علاقه دارم و در اولویت دومم هم انسانی هستش 

    به نطرتون کدوم رشته رو انتخاب کنم 

    سلام می خواستم بگم سال نهم هستم به رشته ادبیات وعلوم انسانی  چون حفظی  است علا قه دارم وبه  علوم تجربی  علا قه دارم وبه ریاضی ضعیف هستم نمی دانم کدام رشته برم تجربی یا انسانی لطفا را هنمایی کنید

    سلام من دانش آموز پایه نهم هستم من خیلی به شغل پلیسی و پزشکی علاقه دارم و در درس ریاضی متوسط و علوم هم خوب هستم ولی با مطالبی که از صبح دارم میخونم فهمیدم که تجربی فقط مال نخبه هاست و کسانی که خانواده شهیدان حساب میشن😞.

    تصمیم گرفتم برم هنرستان ولی به هیچ وجه به درس هاش علاقه ندارم حتی از بچگیم از اینجور کار ها فراری بودم😨.

    تصمیم گرفتم برم انسانی ولی بعدش به این فکر افتادم که خواهرم رفته انسانی و بیش از حد پشیمونه با اینکه درساش از من خیلی خیلی بهتره و تقریبا نخبست.

    الان موندم چیکار کنم؟؟؟😢

    علاقه به هیچ رشته ای ندارم کتابی هست که کمک کننده باشه؟؟

    سلام من علاقه ای به درس شیمی ندارم.ولیی خیلی خیلی دوست دارم برم رشته ی تجربی.آیا من اگه برم رشته ی تجربی موفق میشم!؟.

    من خیلی به رشته تجربی علاقه دارم درسمم خوبه امسال سال نهمم درسته که به رشته تجربی علاقه دارم ولی میترسم از اینکه توش موفق نشم ولی معلم علوم و ریاضی من مطمئنن که من موفق میشم چون معدل هفتمم ۱۹/۹۳ و معدل هشتمم ۲۰ بود در کل درسم خوبه از اونورم انسانی دوست ندارم ولی میترسم تجربی بردارم چون کسایی رو می شناسم که اولش خیلی علاقه داشتن ولی بعدا موفق نشدن این باعث ترس من شده حالا شما بگید با این شرایط میتونم برم تجربی؟؟؟؟    

    سلام من معدلم بین 19 و بیست هست علاقه ای به ریاضی و تجربی ندارم و از انسانی هم به جز روانشناسی از چیز دیگه ای خوشم نمیاد علاقه ی زیادی به گرافیک و موسیقی دارم اما با خوندن چند مقاله متوجه شدم که گرافیک آینده ی آنچنانی نداره و خیلی سخته ادامه تحصیل در این رشته 

    نمیدونم باید چیکار کنم واقعا سردرگمم میشه راهنمایی کنید

    از کجا استعداد هام رو بشناسم؟

    برای منی که آینده شغلی برام مهمه از نظر شما اگه برم تو انسانی موفق ترم یا گرافیک؟

    و از هفتم تا نهم افت تحصیلی داشتم یعنی معدلم تو هفتم بالای 95 بود و هشتم به شدت افت کردم و بالای 70 گرفتم امسالم که اصلا نمیتونم بگم نمیدونم باید چیکار کنم خواهش میکنم اگه چیزی میدونید که من باید چیکارکنم حتما بهم بگین

     

    سلام خسته نباشید،

    پایه نهم هستم و به گرافیک علاقه شدیدی دارم و تقریبا از همه دروس بدم میاد،معدلم هم ۱۹ و خرده ای بوده همیشه،اما این روزا شرایط خوب نیست و انگیزه ای ندارم،سوالم اینه ک برای ورود به هنرستان توی رشته گرافیک کنکور داریم؟کدوم دروس باید قوی تر باشه؟

    سلام من باید امسال تعیین رشته کنم... یه جوری دلم می خواد رشته معارف بردارم... ولی می ترسم نتونم، یا علاقم کاذب باشه... میشه کمک کنین

    سلام من پایه نهم هستم هفتم ریاضیم  ۱۵.۷۵ شد و علومم ۱۹ و پایه ی هشتم علومم ۱۸ ریاضیم ۱۷

    به رشته ی تجربی خیلی خیلی علاقه دارم باید در خرداد ماه چه نمره ای بگیرم که در رشته ی تجربی قبول شم ؟؟

    سلام من پایه نهم هستم هفتم ریاضیم  ۱۵.۷۵ شد و علومم ۱۹ و پایه ی هشتم علومم ۱۸ ریاضیم ۱۷

    به رشته ی تجربی خیلی خیلی علاقه دارم باید در خرداد ماه چه نمره ای بگیرم که در رشته ی تجربی قبول شم ؟؟

    سلام من به ریاضی علاقه دارم اما از آینده شغلی این رشته مخصوصا برای خانم ها زیاد مطمئن نیستم مدرسه نمونه درس می خونم بنظرتون اگه انتخاب رشته ریاضی بزنم و برم مدرسه نمونه اگه خدا بخواد، می تونم کتاب زیست رو جدا مطالعه کنم و در هر دو رشته کنکور بدم؟یا ریاضی هم آینده شغلی داره چون اگه داره حتما براش تلاش می کنم.

    سلام وقتتون بخیر آیا درسته که فارغ التحصیل رشته علوم ومعارف اگه متقاضی پذیرش دانشگاه فرهنگیان باشند بایستی در هنگام ثبت نام کنکور ، پاسخگویی به منابع ادبیات  رو باید داشته باشند؟ 

  • حنانه دشتی
  • سلام ببخشید من پایه هشتم هستم من امسال کل معدلم  تا الان ۱۶ نیم هستش با این معدل میتونم مهانداری قبول شم؟

    سلام من معدل سال هفتمم(۱۹/۰۵)و هشتمم(۱۹/۳۶)و نهمم(۱۹/۹۳)است و امسال باید انتخاب رشته کنم و تصمیم گرفته ام که تجربی بخونم میخاستم بدونم معدلم پایینه برای قبول شدن در رشته تجربی؟

    و من به خاطر این تجربی رو انتخاب کردم چون برای زندگی ما به خارج از کشور(امریکا)میرویم و با تحقیقاتی که من کردم فهمیدم رشته تحربی خیلی پر درامد و عالی است و من به این نتیجه رسیدم البته فعلا ایران هستیم و من میخام بدونم میتونم تجربی بروم با این معدل ها؟

    باسلام و خسته نباشید 

    من سال نهم هستم و علاقه زیادی به دندان پزشکی دارم  و باید وارد رشته تجربی شوم  و

    رشته های دانشگاهی مرتبط و رشته دبیرستان مربوط به شغل دندان پزشکی چیست و از چه رشته هایی در دبیرستان میتوانم وارد رشته دندان پزشکی در دانشگاه شوم؟

    اگر میشود من را راهنمایی کنید خیلی ممنون

    باسلام و خسته نباشید 

    من سال نهم هستم و علاقه زیادی به دندان پزشکی دارم  و باید وارد رشته تجربی شوم  و

    رشته های دانشگاهی مرتبط و رشته دبیرستان مربوط به شغل دندان پزشکی چیست و از چه رشته هایی در دبیرستان میتوانم وارد رشته دندان پزشکی در دانشگاه شوم؟

    اگر میشود من را راهنمایی کنید خیلی ممنون

    باسلام و خسته نباشید 

    من سال نهم هستم و علاقه زیادی به دندان پزشکی دارم  و باید وارد رشته تجربی شوم  و

    رشته های دانشگاهی مرتبط و رشته دبیرستان مربوط به شغل دندان پزشکی چیست و از چه رشته هایی در دبیرستان میتوانم وارد رشته دندان پزشکی در دانشگاه شوم؟

    اگر میشود من را راهنمایی کنید خیلی ممنون

    سلام ببخشید من کلاس نهم هستم و گفتن که باید رشته تحصیلی رو انتخاب کنید 

    من هم فنی حرفه‌ای رو و هم تجربی رو خیلی دوستدارم و نمیدونم کدوم رو برم 😔

     

    سلام ، ببخشید من خیلی استرس دارم . من کلاس نهمم . معدل کلاس هفتمم شد ۱۸.۴۰ ، معدل هشتمم شد ۱۹.۲۰ ولی معدل نوبت اول نهمم رو شدم ۱۷.۵۰ ، مستمر نوبت دوم هم خراب کردم . اگه نمرات ریاضی وعلوم رو در  خرداد هر دو رو  ۲۰بگیرم میتونم تجربی بیارم 

    سلام من معدل سال هفتمم ترم اول و دومم۹۳\۱۸ بود و ترم اول هشتم ۲۰\۱۹ ریاضی هفتم و هشتمم ۵\۱۵ و علوم هفتم ۱۷ و علوم ترم اول هشتم ۱۸ بود برای رشته تجربی باید ترم دوم هشتم معدلم و نمراتم چطور باشه در علوم و ریاضی.و نهم معدل و نمراتم چطور باشه تا برم تجربی

    سلام من امسال نهم رو چون مجازی بود واقعا گند زدم ولی هشتم معدلم ۱۹و نیم بود و الانم سعی میکنم که امتحان کتبی آخر و خوب بدم و امسال هم فکر کنم زیاد سخت نمیگیرند میخواستم بپرسم که من واقعا نمیدونم چه رشته ای برم و از این موضوع خیلی گیج شدم چون تو رشته ای که استعداد دارم علاقه کافی ندارم و تو رشته ای که علاقه دارم استعداد کافی ندارم لطفا راهنماییم کنید !

    سلام ببخشید من نمره میان ترم دوم ریاضی ۱۵ و علوم ۱۴ شدم و بقیه درسام 

    همه رو ۲۰ شدم معدلم هم تا اینجا همه رو ۱۹ به بالا گرفتم اگر برای امتحان ترم نمره

    ریاضی و علومم رو ۲۰ بگیرم آیا میتونم برم رشته تجربی؟؟؟؟

    سلام. من امسال باید انتخاب رشته کنم و شدیدا به کامپیوتر علاقه دارم. برای موفقیت و مهارت بیشتر در این رشته بهتره برم دبیرستان یا هنرستان؟

    آیا هنرستانی که به معنای واقعی برنامه های کامپیوتر رو آموزش بده میتونید به من پیشنهاد بدید؟ 

    سلام. من امسال باید انتخاب رشته کنم و شدیدا به کامپیوتر علاقه دارم. برای موفقیت و مهارت بیشتر در این رشته بهتره برم دبیرستان یا هنرستان؟

    آیا هنرستانی که به معنای واقعی برنامه های کامپیوتر رو آموزش بده میتونید به من پیشنهاد بدید؟ 

    سلام خسته نباشید ببخشید من نهم هستم ومی خواهم انتخاب رشته کنم و بین دروس تجربی وانسانی شک دارم معدل این ۳ سالم هم ۱۹ بوده وبه دروس حفظی تسلط بهترتا دروس ریاضی وفیزیک دارم به نظر شما کدام را برم بهتر هست

    سلام امسال من نهم میخونم دوست دارم دکتر زنان زایمان شم ولی هشتم رو خوب نخواندم اگر پایه نهم رو خیلی خوب بخونم میتونم رشته ایی که میخوام بردارم

    سلام دوستان من میخوام تغییر رشته بدم اما نمیدونم کارم درسته یا نه ، من برای انتخاب رشته به اجبار خانواده رفتم رشته انسانی خوندم اما چون علاقه نداشتم بهش هیچی یاد نگرفتم الان برای کلاس یازدهم میخوام تغییر رشته بدم از انسانی برم فنی به نظرتون درس فنی برای دخترا مناسبه ؟درساش سخته یا آسون؟چیکار کنم به نظرتون ؟لطفا جواب بدید خیلی برام مهمه🙏🙏

     

    البته اینم بگم که ریاضیم ضعیفه 

     

    من خواستم نمایش و سینما برم اما میگن نه بدرد دخترا نمیخوره ؟تروخدا بگید وی برم

    سلام . وقتتون بخیر ، من به رشته‌ی علوم و معارف اسلامی خیلی علاقه دارم و نمرات عربی ، ادبیات فارسی و مطالعاتم ۲۰ هست ولی در زبان یه خورده ضعیف هستم آیا می‌تونم این رشته رو انتخاب کنم ؟ 

    سلام . وقتتون بخیر ، من به رشته‌ی علوم و معارف اسلامی خیلی علاقه دارم و نمرات عربی ، ادبیات فارسی و مطالعاتم ۲۰ هست ولی در زبان یه خورده ضعیف هستم آیا می‌تونم این رشته رو انتخاب کنم ؟ 

    سلام ببخشید یه سوال داشتم من تو رشته نقشه کشی صنعتی رفتم ولی از رشتم راضی نیستم میتونم از سه سال اول یعنی هفتم هشتم نهم و بخونم 

    سلام

    پاسخ مشاور:
    سلام :)

    سلام من. نهمی هستم و علاقه دارم به رشته علوم انسانی . اگر در امتحان خرداد ماه که تا چند روز دیگه شروع میشه بیشتر تلاشم را روی کتابهایی بزارم که شرایط قبولی رشته انسانی به اون کتابها بستگی داره و اصلا کتابی مثل علوم رو که یاد نمی گیرم نخوندم و بقولات تشدید بشم . مشکلی در انتخاب رشته علوم انسانی برام داره یا خیر یعنی اگر در درسهای مربوط به رشته انسانی معدل خوب داشته باشم ولی در درس علوم تشدید بیارم باید در شهریور ماه این کتاب رو امتحان بدم یا خیر ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ مشاور:
    دروس ملاک برای ورود به انسانی مشخص هستند فاسی، اجتماعی و عربی

    باقی دروس فقط باید پاس شوند. منتهی فراموش نکنید با کف نمره و حداقل ها نمی توانید در هیچ رشته ای موفق باشید

    با عرض سلام و خسته نباشید. میخاستم بدونم برای رشته حسابداری از تجربی بریم بهتره یا انسانی اصلا چه تفاوتی داره؟؟

    با عرض سلام و خسته نباشید. میخاستم بدونم برای رشته حسابداری از تجربی بخونیم بهتره یا انسانی؟ اصلا چه تفاوتی داره؟

    پاسخ مشاور:
    برای ورود به رشته شناوری مثل حسابداری از تجربی ورود راحت تری خواهید داشت ولی حسابداری  به مجموعه علوم انسانی بیشتر تعلق دارد تا تجربی

    سلام من کلاس هفتم نمرات علوم ۱۶/۵و ریاضی ۱۹/۵شدم و هشتم هم معدل و هم ریاضی و علوم ۲۰ شدم و الان که نهمم ریاضی و علوم ۱۹ شدم آیا من میتونم رشته تجربی و اولویت الف بیارم لطفا کمک کنیم فکرم خیلی درگیره

    سلام من کلاس هفتم نمرات علوم ۱۶/۵و ریاضی ۱۹/۵شدم و هشتم هم معدل و هم ریاضی و علوم ۲۰ شدم و الان که نهمم ریاضی و علوم ۱۹ شدم آیا من میتونم رشته تجربی و اولویت الف بیارم لطفا کمک کنیم فکرم خیلی درگیره

    سلام من هفتم ریاضی ۱۹/۵ و علومم ۱۶/۵ شدم و هشتم هم ریاضی و هم علوم و هم معدلم ۲۰ شده و الان که نهمم هم ریاضی و هم علومم ۱۹ شدم  آیا من رشته تجربی و اولویت الف میارم؟ لطفا زود پاسخ بدید خیلی فکرم دیگره....😭😭😭

    سلام من نهمم میخوام برم انسانی همه نمراتم خوبه فقط ریاضیو امسال فکر کنم ۷/۵ شدم میتونم از تک ماده استفاده کنم یانه؟؟ بعضی ها میگن فقط برای کساییه که ۹ یا نه و نیم هستن ولی من خوندم که تک ماده برای متوسطه اول اگه معدل بالای ۱۰ یا ۱۲ باشه هم درنظر میگیرن و تک ماده میزنن درسته؟

    پاسخ مشاور:
    برای رفتن به رشته انسانی یا هر رشته ای  به هر ترتیب که می شود باید همه دروس پاس شوند ولی در رشته انسانی درس ریاضی ملاک نیست

    سلام من دانش آموز پایه نهم هستم ...حفظیاتم خوبه و در ریاضی ضعیف هستم 

    به رشته انسانی علاقه دارم و در آینده هم شغل دبیری رو دوست دارم اما من به موسیقی هم علاقه دارم و جدا از این جریان من ساز دف رو از پارسال شروع به یادگیری کردم و کم و بیش بلدم و به این ساز علاقه هم دارم ... اما الان بین دو رشته موسیقی که در هنرستان زیبا است و رشته موسیقی نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم 

     

    سلام من دانش آموز پایه نهم هستم ...حفظیاتم خوبه و در ریاضی ضعیف هستم 

    به رشته انسانی علاقه دارم و در آینده هم شغل دبیری رو دوست دارم اما من به موسیقی هم علاقه دارم و جدا از این جریان من ساز دف رو از پارسال شروع به یادگیری کردم و کم و بیش بلدم و به این ساز علاقه هم دارم ... اما الان بین دو رشته موسیقی که در هنرستان زیبا است و رشته انسانی  نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم 

     

    پاسخ مشاور:
    شما نیاز دارید که توسط مشاور استعدادیابی شوید

    ممنون از پاسخگویی شما ببخشید میخواستم بدونم تک ماده میزنن یا نه؟

     

    پاسخ مشاور:
    ربطی به انتخاب رشته نداره

    سلام میخواستم بدونم کسانی که  یک درس رو تجدید شدن در پایه نهم حق ورود به رشته های نظری رو ندارن مثلا درس ریاضی رو تجدید شده باشه و بخواد بره رشته انسانی

    پاسخ مشاور:
    برای ورود به رشته انسانی دروس اصلی فارسی، مطالعات و عربی هستند و خب ریاضی جزوشون نیست ولی شما باید حتما درس ریاضی رو پاس کنید تا به پایه دهم وارد شوید. و برای رشته ریاضی و تجربی باید در امتحان تعیین رشته مجدد شرکت کنید

    سلام.. 

    اوم من حدود ی ماهی میشه که کلن طرز فکرم عوض شده.. اینکه من قبلا میگفتم باید علاقه داشته باشی به یچی و این مهم ترین ملاکه ولیی الان کلن عوض شده! 

    من الان فقط دنبال اینم که کدوم رشته درآمدش زیاده.. همین و بس

    بعد الان من بین رشته انسانی و تجربی بین دوراهی موندم.. و اینم بگم که خیلیی زبانو دوس دارم و میخوام در کنار رشته اصلیم ادامه بدم از طرفی به هنر(گرافیک و انیمشون سازی) هم خیلی علاقه دارم ولی از طرفی نظرم عوض شد هنر بردارم  بنا به دلایلی! 

    و اینکه استرس اینو دارم که تجربی بردارم و نتونم از پسش بر بیام

    خلاصه خیلیی سردرگمم و وقت کمیم مونده به انتخاب رشته نهایی.. ممنون میشم راهنماییم کنین انسانی بردارم یا تجربی (با توجه به درآمدش) 

     

    سلام،ببخشید من نهمی هستم و امسال معدلم ۲۰ شد.من به رشته تجربی خیلی علاقه دارم،باخوندن درسنامه های شیمی و فیزیک و ریاضی میتونم سوالاشو حل کنم،منظورم اینه ک خیلی خوب مطالب و میفهمم،ولی همه معلما بهم میگن ک تجربی،سخته و نمیتونی موفق شی،بنظرتون کدوم رشته برم بهتر؟

    سلام من معدل سال نهمم ترم دوم ۱۹.۷۹ شده و معدل کل سالم ۱۹.۱۹ ایا میتونم تجربی برم

    سلام من میخاستم برم رشته تجربی

    معدل هفتمم 19.29

    معدل هشتمم 19.40

    و معدل نهمم 19.40 شده نمره خرداد ماه ریاضی 18 و علوم 19 ایا میتونم به رشته تجربی برم. 😞

    سلام من پایه نهم هستم و میخوام برم رشته انسانی معدل پایه نهمم ۱۹/۰۲ شده فارسی تو برگه ۱۷/۵ مستمر ۱۹ عربی تو برگه ۱۸/۵ مستمر ۱۹ مطالعات تو برگه ۱۹ مستمر ۲۰ و زبان تو برگه ۱۹/۵ مستمر ۲۰ شدم به نظرتون هدایت تحصیلیم انسانی اولویت الف میارم؟اصلا میتونم برم رشته انسانی؟

    سلام وقت به خیر برای نیروی انتظامی چه رشته ای باید خواند

    سلام خسته نباشید 

    من نمره علومم ۱۷ و ریاضیم‌۲۰ شد پایانی نهمم معدلمم ۱۹.۸۰ شد

    ایا میتونم برای رشته تجربی الف بیارمممم؟؟؟

    سلام خسته نباشین ،من نهمم و بزودی انتخاب رشتم میاد ولی استرس دارم میشه بگید میتونم برم تجربی یانه؟

    هشتم ریاضی ۱۶هفتم۱۸نهم۱۳/۵

    هشتم علوم۱۶ هفتم ۱۹ نهم ۱۶ 

    البته من این دروس رو ترم اول خیلی بهتر نمره گرفتم امسالم مشکلات فوق العاده زیادی داشتم و نتونستم خوب امتحان بدم من واقعا کافیه کمی تلاش کنم تا تمام این دروس ۲۰ بشن ولی مشکلاتی داشتم که نمیزاشتن 🤕🤕🥺

    سلام، من علوم ۱۹ شدم و ریاضی ۱۵ ، خودم دوست دارم برم رشته تجربی اما توی هدایت تحصیلی جزو اولویت (ب) هستم، میتونم رشته تجربی برم؟

    سلام خسته نباشید 

    من پایه نهم هستم و ریاضی خردادمو ۱۰ و ۲۵ شدم و تو هدایت تحصیلیم رشته ی ریاضیو خیر زده 

    با اینکه میتونم برم رشته ی تجربی و یا انسانی ولی بشدت علاقه به شغل ها و رشته های رشته ی ریاضی دارم 

    اگر معلم خصوصی بگیرم و ریاضیمو بخونم و توی انتخاب رشته ی مجدد شهریور شرکت کنم و برم رشته ی ریاضی به نظرتون بعد ها میتونم توش موفق بشم ؟

    و اینکه کارم  درسته ؟

     توی تست شخصیت شناسی هالند و mbti بیشتر شغل هایی که برام گفته مربوط به زیر شاخه های انسانی میشه و بخشِ مدیریتِ تجربی 

    لطفا زود جواب بدید🙁

    سلام خسته نباشید، من نهم هستم والان که هدایت تحصیلی ها صادر شده با اینکه تمامی دروس رو پاس کردم ومعدل هر سه ساله خوب شده اما جزرشته های کار دانش وفنی وحرفه ای، رشته های نظری را نیاورده ام. 

    از قضا من رشته های نظری را دوست دارم، به مدرسه مراجعه کردم گفتن برای امتحان مجددا حتما باید یک رشته نظری آورده باشم. 

    امکان داره راهنمایی کنید، آیا راه‌حلی هست بنده بتونم وارد رشته دلخواه شوم. 

    سلام خسته نباشید، من نهم هستم والان که هدایت تحصیلی ها صادر شده با اینکه تمامی دروس رو پاس کردم ومعدل هر سه ساله خوب شده اما جزرشته های کار دانش وفنی وحرفه ای، رشته های نظری را نیاورده ام. 

    از قضا من رشته های نظری را دوست دارم، به مدرسه مراجعه کردم گفتن برای امتحان مجددا حتما باید یک رشته نظری آورده باشم. 

    امکان داره راهنمایی کنید، آیا راه‌حلی هست بنده بتونم وارد رشته دلخواه شوم. 

  • نرگس قربان پور
  • سلام ببخشید یه سوال داشتم 

    معدل سال نهمم کم بوده بخاطر کرونا من نتونستم درس بخونم الان دهم کاردانش نقشه کشی صنعتی هستم به این رشته علاقه ای ندارم اگه ممکنه نهمو بخونم تا رشته تجربی بردارم ولی من از دوستم پرسیدم میگه میتونی نهمو بخونی نمی دونم درست است یا نه 

  • نرگس قربان پور
  • سلام ببخشید یه سوال داشتم 

    معدل سال نهمم کم بوده بخاطر کرونا من نتونستم درس بخونم الان دهم کاردانش نقشه کشی صنعتی هستم به این رشته علاقه ای ندارم اگه ممکنه نهمو بخونم تا رشته تجربی بردارم ولی من از دوستم پرسیدم میگه میتونی نهمو بخونی نمی دونم درست است یا نه 

    سلام و وقت بخیر 

    من معدل پایه نهمم ترم اول ۱۹‌.۷۱ شدم  ترم دوم هم ۱۹ و معدل کل پایه نهم ۱۸.۹۹

    اما تجربی نیاوردم آیا راهی داره که بتونم برم تجربی؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">