seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

با هنرستان های هنرهای زیبا آشنا شوید

شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴ ق.ظ

قبل از اینکه شروع کنیم دوست خوبم اینجا کلیک کن و یه سر بیا اینستا رو فالو کن و آموزش های جدید و اخبار و تازه های دنیای هنر و کلی استوری جذاب رو هر روز ببین و تازه می تونی سوالت رو هم رایگان از من بپرسی 😍


هنرستان های هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشینه ای طولانی و سابقه ای درخشان در تربیت هنرمندان نامی سال هاست که مشغول فعالیتند. همه ساله به منظور جذب هنرجویان شایسته و علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های هنری هنرستان های هنرهای زیبا، فراهم ساختن زمینه لازم به منظور تربیت هنرمندان متعهد و ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آموزش رشته های مختلف هنری و نیز فراهم ساختن بسترهای لازم در هنرجویان برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی آزمونی در رشته های گرافیک، نقاشی، صنایع دستی، نمایش، سینما،پویانمایی و موسیقی در این هنرستان ها برگزار می گردد. شهر کرمان دارای 4رشته گرافیک، نمایش، سینما و پویانمایی برای پسران است.


اما اطلاعات مهم در مورد این هنرستان ها:

هنرستان های هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشینه ای طولانی و سابقه ای درخشان در تربیت هنرمندان نامی سال هاست که مشغول فعالیتند. همه ساله به منظور جذب هنرجویان شایسته و علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های هنری هنرستان های هنرهای زیبا، فراهم ساختن زمینه لازم به منظور تربیت هنرمندان متعهد و ارتقای سطح فرهنگ عمومی و آموزش رشته های مختلف هنری و نیز فراهم ساختن بسترهای لازم در هنرجویان برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی آزمونی در رشته های گرافیک، نقاشی، صنایع دستی، نمایش، سینما،پویانمایی و موسیقی در این هنرستان ها برگزار می گردد.


 


علاقمندان به شرکت در ازمون ورودی هنرستان ها و ادامه تحصیل در رشته های هنری در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در این آزمون ثبت نام کنند:


·         سلامت جسمانی در حدی که هنرجو بتواند تمرین ها و امور آموزشی را با توجه به رشته تحصیلی انجام دهد.


·         دارا بودن شرایط تحصیلی در شاخه فنی و حرفه ای


·         دارا بودن مدرک قبولی ششم ابتدایی برای متقاضیان شرکت در آزمون موسیقی


·         دارا بودن مدرک سوم راهنمایی برای متقاضیان شرکت در آزمون ورودی رشته های تجسمی، سینما و پویا نمایی


·         دارندگان مدرک قبولی اول متوسطه به استثنا رشته موسیقی در صورت قبولی در آزمون ورودی (نظری، عملی) از پایه دوم متوسطه ادامه تحصیل خواهد داد.


·         شرکت کنندگان در آزمون ورودی رشته موسیقی می بایست دارای توانایی بالقوه در تشخیص صداها از لحاظ شنوایی و درک ریتم باشد، همچنین این افراد می بایست با تئوری موسیقی، سلفژ آشنا باشند. داوطلبانی که در نواختن یک ساز مصوب عملی برای دوره متوسطه مهارت داشته باشند از امتیاز ویژه ای در پذیرش برخوردار می گردند.


·         شرکت کنندگان در آزمون ورودی رشته نمایش می بایست تا حدودی با حرکت و بیان آشنا باشند، و خلاقیت و توانایی اجرای چند اتود ساده کوتاه در سطح کتاب هنر دوره راهنمایی دارا باشند.


·         شرکت کنندگان در آزمون ورودی رشته سینما  می بایست با بازیگری و درک تصویر تا حدودی آشنا  باشند، و خلاقیت و توانایی روایت پیوسته یک قصه کوتاه را از طریق تصویر در سطح کتاب های هنر دوره راهنمایی دارا باشند.


·         شرکت کنندگان در آزمون ورودی رشته نقاشی و گرافیک می بایست با مفاهیم پایه ای هنر، خلاقیت تصویری، خوشنویسی و طراحی در سطح کتاب هنر دوره راهنمایی آشنا باشند.


·         شرکت کنندگان در رشته پویانمایی (انیمیشن) می بایست با خلاقیت هنری، درک تصویر و طراحی تا حدودی آشنا باشند.


 


 تاریخ برگزاری آزمون

آزمون ورودی هنرستان ها در دو بخش نظری و عملی در تیرماه برگزار می گردد.


 


آشنایی با رشته های موجود در  هنرستان های هنرهای زیبا


رشته گرافیک

تعریف :

گرافیک یا ارتباط تصویری پیامی است که به نیت چاپ و تکثیر انجام می گیرد، که در قالب انواع اعلان های دیواری، پوستر، تابلاو های تبلیغاتی، انواع علائم و نشانه ها، تبلیغات تلویزیونی و ... مشاهده می شود.


دروس تخصصی رشته گرافیک: مبانی هنرهای تجسمی، تاریخ هنر ایران، کارگاه چاپ دستی، خوشنویسی، عکاسی، تاریخ هنر جهان، کارگاه گرافیک، مبانی تصویر سازی، علم مناظر و مرایا، مبانی و کاربرد رایانه، پایه و اصول صفحه آرایی، خط در گرافیک، طراحی

آینده شغلی رشته گرافیک


فعالیت در کلیه مشاغل مرتبط با تبلیغات

تصویرسازی کتاب های درسی کودکان ....

صفحه آرایی کتاب و مجلات

عکاسی

دستیاری استادان رشته ارتباطات تصویری

 

 

رشته نمایش

تعریف :

نمایش هنری است که زندگی آدمیان را روی صحنه بازآفرینی می کند و آنچه را که آزمون و خطایش در زندگی طبیعی گران تمام می شود در صحنه نمایش به آسانی تجربه می شود.

دروس تخصصی رشته نمایش: آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان، تاریخ هنر جهان، طراحی، مبانی هنرهای تجسمی، اصول و مبانی نمایشنامه نویسی، خواندن و تحلیل نمایشنامه، اصول و مبانی بازیگری و کارگردانی، اصول و مبانی نمایش عروسکی، آشنایی با موسیقی، تاریخ هنر ایران، اصول و مبانی ماسک و گریم، اصول و مبانی طراحی صحنه، کارگاه نمایش، تاریخ نمایش


آینده شغلی رشته نمایش


کارگردان تئاتر صحنه ای و تئاتر تلویزیونی

کارشناس نمایش در مراکز فرهنگی هنری

بازیگری تئاتر، سینما، نمایش

دستیار کارگردان تئاتر و سینما

صحنه آرا

نمایشنامه نویسی

 


رشته نقاشی

تعریف :


یکی از رشته های مناسب برای پرورش استعدادها، توانائی ها و خلاقیت های انسانی رشته نقاشی است که فرد می تواند با استفاده از روش ها و مکتب های هنری به خلق آثارارزشمند بپردازد. 

این هنر وسیله مناسبی برای اشاعه فرهنگ و ارتباط ملت ها بوده و مفاهیم زیبایی که درک و توصیف آن با الفاظ امکان پذیر نیست را به کمک این رشته در معرض دید قرار می دهد. 

دروس تخصصی رشته نقاشی: طراحی، مبانی هنرهای تجسمی، تاریخ هنر جهان، کارگاه چاپ دستی، عکاسی، آشنایی با هنرهای تجسمی، مبانی و کاربرد رایانه، تاریخ هنر ایران، آشنایی با مکاتب نقاشی، حجم سازی، کارگاه رنگ در نقاشی، علم مناظر و مرایا


آینده شغلی رشته نقاشی


دستیاری استادان رشته نقاشی 

نقاشی پوسترهای سینمایی 

اجرای کارهای تبلیغاتی 

نقاشی بر روی پارچه ، سفال و ... 

کار در کارگاه صنایع دستی 

فعالیت در زمینه چاپ بر روی اجسام مختلف 

فعالیت هنری و ارائه آثار نقاشی در نمایشگاهها 

فعالیت در زمینه نقاشی دیواری ( رنگ روغن ، نقش برجسته و ...) 

طراحی صحنه های پس زمینه نمایش عروسکی و نمایش صحنه های پس زمینه تئائر 

فعالیت های هنری در زمینه ی آب رنگ ، آب مرکب ، پاستل ، گواش ، رنگ روغن و ... 



رشته  صنایع دستی

تعریف :

از  پیوند فکر و دست بشر صنعتی به نام صنایع دستی پدید آمده و این خلاقیت امروزه در بسیاری از آثار چوبی، فلزی وگلی قابل مشاهده و درک است. 


دروس تخصصی رشته صنایع دستی: آشنایی با صنایع دستی ایران، طراحی، مبانی هنرهای تجسمی، تاریخ هنر ایران، رسم فنی، کارگاه طراحی نقوش سنتی، هندسه نقوش، حجم سازی، خوشنویسی، عکاسی، تارخ هنر جهان، کارگاه نگار گری، کارگاه صنایع دستی


آینده شغلی رشته صنایع دستی


فعالیت در کارگاههای تولیدی صنایع دستی 

راه اندازی کارگاه های تولیدی صنایع دستی 

فعالیت در کارگاه نگارگری 

کارگاه ساخت انواع ظروف سفال و نقش روی آن 

مدیریت نمایشگاهها ، موزه ها و کارگاه های هنری

بافت قالی ها ، زیراندازها و پارچه های منقوش زربفت 

فعالیت در کارگاه های تولید لعاب برای سفال و کاشی 

طراحی نقوش سنتی برای زمینه های مختلف صنایع دستی 

کارگاه ساخت انواع ظروف فلزکاری ، قلمزنی و نقش روی آن 

طراحی ، تولید و کنترل صنایع دستی ( سفال – قلمزنی- فرش


 


رشته سینما

تعریف :

سینما یا همان هنر هفتم هنری است مبتنی بر ضبط تصویر حوادث با ترکیب خاص و عرضه ی توأم با صدا که با طرح مفاهیم بسیار متنوع، تجلی ویژه ای در عرصه هنر داشته و در میان خواص و علائم نقش اثر گذاری را بازی می کند. صنعتی که سینما در دنیا بپا کرده است در هر کشوری متفاوت است. 

رشته سینما با همه جوانی اش تجربه ای موفق و سترگ را در دسترس جویندگان نام و نشانی خود گذاشته است.


 


دروس تخصصی رشته سینما: مبانی هنرهای تجسمی، کارگاه نگارش، طراحی، فن سینما، تاریخ هنر جهان، تاریخ هنر ایران، تحلیل فیلم، مبانی زیبایی شناسی و درک تصویر، آشنایی با موسیقی، عکاسی، تاریخ سینما


آینده شغلی رشته سینما


دستیاری کارگردان


دستیاری فیلم بردار


دستیاری تدوین و نورپردازی


طراحی و نقاشی صحنه ها


کارگردانی سینما


تولید برنامه های سینمایی


طراحی در گریم و ماسک


نویسندگی فیلمنامه و ..


 


رشته پویا نمایی

تعریف :


پویانمایی از ویژگی های صوت و تصویر یک جا بهره می برد و بر گستره وسیعی از هنر سینما، ارتباط تصویری، نقاشی و مجسمه سازی استوار است.


دروس تخصصی رشته پویا نمایی: کامپیوتر انیمیشن، کارگاه انیمیشن، طراحی حرکت، فیلمنامه انیمیشن، ادبیات داستانی، بازیگری و حرکت


آینده شغلی رشته پویانمایی 


سرپرستی و کارگردانی  گروه فیلم انیمیشن

تدریس در مراکز آموزشی

فعالیت در مراکز تبلیغاتی جهت تولید فیلم

 


رشته موسیقی


تعریف :


این رشته به هنر خلق یا اجرای آثار موسیقی در هر یک از شاخه های ایرانی و جهانی می پردازد و هنرجویانی که در این رشته تحصیل می کنند مبانی نظری و عملی نوازندگی ایرانی، جهانی و آهنگسازی را می آموزند. دراین رشته ذوق هنری و جوهره وجودی انسان ها می تواند حرف اول را بزند. این رشته دارای سه گرایش نوازندگی موسیقی ایرانی ، نوازندگی موسیقی جهانی و آهنگسازی  است.


 


دروس تخصصی رشته موسیقی: مبانی فیزیک صوت و آزمایشگاه، مبانی نظری و  ساختار موسیقی ایرانی، تاریخ موسیقی جهان، سرایش و تربیت شنوایی، ساز تخصصی، آواز گروهی، گروه نوازی موسیقی ملی،همراهی ساز با آواز ایرانی، سازشناسی جهانی، هماهنگی عمومی، ساختار موسیقی جهانی، تاریخ موسیقی جهان، آشنایی با شعر، تاریخ موسیقی ایرانی، سازشناسی ایرانی، ساز تخصصی جهانی، ساز دوم، گروه نوازی ارکستر موسیقی جهانی، همنوازی با پیانو


آینده شغلی رشته موسیقی

مربی آموزشی سازهای ایرانی و جهانی 

فعالیت در کارگاه ساز سازی و ارزیاب ساز 

مربی آموزشی پیانو 

فعالیت در استودیو های ضبط موسیقی 

برنامه ریز و اجرا کننده ی موسیقی فیلم

آفرینش سرود ها و آهنگ ها 

آهنگ سازی 

فعالیت در گروه کر به عنوان خواننده آواز گروهی 

اجرای ارکستر موسیقی به عنوان نوازنده یا سرپرست گروه 

برنامه ریز و اجرا کننده ی صحنه های موسیقی  تئاتر و نمایش


رشته های موجود در هنرستان های هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ردیف

استان

تعداد هنرستان

تعداد رشته‌ها

گرافیک

نقاشی

موسیقی

صنایع‌دستی

نمایش

سینما

پویانمایی

١

آذربایجان شرقی

هنرهای زیبای دختران تبریز

-

-

-

-

هنرهای زیبای پسران اقبال­آذر

-

-

-

٢

آذربایجان غربی

هنرهای زیبای پسران ارومیه

-

-

-

-

٣

اردبیل

هنرهای زیبای دختران اردبیل

-

-

-

-

-

-

٤

اصفهان

هنرهای­زیبای پسران اصفهان

-

-

هنرهای­زیبای دختران­اصفهان

-

-

هنرهای­زیبای پسران شهرضا

-

-

-

-

-

-

٥

بوشهر

هنرهای زیبای دختران بوشهر

-

-

-

-

-

٦

تهران

هنرهای زیبای پسران تهران

-

-

-

-

-

هنرهای زیبای دختران تهران

-

-

-

-

-

موسیقی پسران تهران

-

-

-

-

-

-

موسیقی دختران تهران

-

-

-

-

-

-

٧

البرز

هنرهای زیبای پسران کرج

-

-

-

٨

خراسان رضوی

هنرهای زیبای پسران مشهد

-

-

-

-

-

٩

خوزستان

هنرهای زیبای پسران اهواز

-

-

-

-

-

١٠

زنجان

هنرهای‌زیبای پسران زنجان

-

-

-

-

-

-

١١

سمنان

هنرهای زیبای سمنان

-

-

-

-

-

-

١٢

سیستان و بلوچستان

هنرهای زیبای پسران زاهدان

-

-

-

-

-

-

هنرهای­زیبای دختران زاهدان

-

-

-

-

-

-

١٣

فارس

هنرهای زیبای پسران فارس

-

-

-

-

-

١٤

قم

هنرهای زیبای پسران قم

-

-

-

-

-

١٥

کردستان

هنرهای­زیبای دختران سنندج

-

-

-

-

-

-

١٦

کرمان

هنرهای زیبای پسران کرمان

-

-

-

١٧

 

کرمانشاه

هنرهای­زیبای پسران­کرمانشاه

-

-

-

-

-

هنرهای­زیبای­دختران­کرمانشاه

-

-

-

-

 

١٨

کهگیلویه و بویراحمد

هنرهای زیبای پسران یاسوج

-

-

-

-

-

هنرهای زیبای دختران یاسوج

-

-

-

-

-

١٩

گیلان

هنرهای زیبای دختران زینبیه

-

-

-

-

٢٠

لرستان

هنرهای زیبای پسران خرم­آباد

-

-

-

-

 

٢١

مرکزی

هنرهای زیبای پسران اراک

-

-

-

-

-

هنرهای زیبای پسران ساوه

-

-

-

-

-

٢٢

بندر عباس

هنرهای­زیبای­پسران­بندرعباس

-

-

-

-

-

٢٣

همدان

هنرهای زیبای پسران همدان

-

-

-

-

-

٢٤

یزد

هنرهای زیبای پسران یزد

-

-

-

-

هنرهای زیبای دختران یزد

-

-

-

-

هنرهای زیبای پسران میبد

-

-

-

-

-

-

هنرهای زیبای دختران میبد

-

-

-

-

هنرهای­زیبای دختران اردکان

-

-

-

-

  • احسان افشارمنش

هنرستان

کنکور 96

کنکور هنر

نظرات (۵)

yani faghad ml pesaran ast dr kerman
برای خانم‌ها در کرمان نیست؟
پاسخ مشاور:
برای خانم ها در کرمان واقع در خیابان بهمنیار طبقه فوقانی پژوهشسرای رازی

اخه چرا خوزستان اینقد بی امکاناته😭😭😭😭😭

خب یدونه توی اهواز هنرستان دخترانه برا رشته ی سینما و نمایش هم درست کنید😭😭

اخه ماهایی که عشق بازیگری هستیم و میخوایم علم باریگری رو یاد بگیریم باید چیکار کنیم😭

فقط هنرستان با رشته ی سینماو نمایش برا پسران وجود داره😭😑😬

اخه چرا خوزستان اینقد بی امکاناته😭😭😭😭😭

خب یدونه توی اهواز هنرستان دخترانه برا رشته ی سینما و نمایش هم درست کنید😭😭

اخه ماهایی که عشق بازیگری هستیم و میخوایم علم باریگری رو یاد بگیریم باید چیکار کنیم😭

فقط هنرستان با رشته ی سینماو نمایش برا پسران وجود داره😭😑😬

سلام ببخشید برای رشته پویانمایی میتونید مدرسه معرفی کنید در کرمان  . دولتی یا غیر دولتی فرقی نداره ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">