seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن


احتمالا اسم هوش مصنوعی ChatGPT چت جی پی تی و OpenAI را این روزها زیاد شنیده‌اید. اول با هم کمی با آن آشنا شویم و سپس در مورد این موضوع که چگونه می‌توانیم  از آن در جهت کارهای درسی خودمان استفاده کنیم کمی یاد بگیریم.

ChatGPT یک «چت‌بات» (Chatbot) براساس هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی را درک کند.

مزایای Chat GPT چیست ؟ برای دیدن این آموزش به ادامه مطلب بروید 

ولی قبل از اون میتونی لینک زیر رو امتحان کنی و با من بیشتر آشنا بشی و ازم وقت مشاوره بگیری

  برای آشنایی بیشتر با مشاور تحصیلی احسان افشارمنش اینجا کلیک کن ...

 مزایای ChatGPT :

درکی عمیق را نه تنها از زبان نوشتاری و زبان‌های برنامه نویسی ارائه می‌دهدو می‌تواند چالش‌ها و مسائل کد نویسی را حل کند و حتی برخی از اثبات‌های ریاضی را هم می‌تواند انجام دهد!

امکان مکالمه با هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای بی‌نقص و طبیعی فراهم می‌کند.

رایگان است و تنها نیاز به ثبت‌نام (با شماره موبایل غیرایرانی) وجود دارد.

 زیرک، تطبیق‌پذیر و چندمنظوره است که می‌توان از آن به عنوان دستیار هوش مصنوعی برای تسهیل فرایند تولید محتوا و حتی به منظور بهبود جریان‌های کاری توسعه نرم‌افزار استفاده کرد.


معایب ChatGPT :

- چت جی پی تی  بیان متقاعدکننده‌ای دارد، حتی وقتی اشتباه می‌کند. در واقع ممکن است ChatGPT پاسخی را تولید کند که درست به نظر می‌رسد، اما در واقعیت چنین نیست. بسته به سطح دانش کاربر، ممکن است تشخیص این مسئله دشوار باشد. تجزیه و تحلیل جواب‌های Chat GPT برای اینکه بفهمیم چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است، امری زمان‌بر خواهد بود.

- اگر زیاد از ChatGPT استفاده کنید، متوجه الگوها و اصطلاحات خاصی خواهید شد که در متن تکرار می‌شوند. این ممکن است به تولید محتوای تکراری بیانجامد یا محتوایی ارائه شود که به لحاظ ساختاری خودش را تکرار می‌کند.

- گاهی اوقات چت جی پی تی از کار باز می‌ایستد یا به اصطلاح قفل می‌کند (فریز می‌شود) و به وضوح نمی‌داند چطور به سوالات شما پاسخ بدهد. اما با تغییر یکی دو کلمه در سوال، در نهایت پاسخی را تولید خواهد کرد.

- به لطف رایگان بودنش، تقاضای بالایی برای استفاده از ChatGPT وجود دارد، این مسئله می‌تواند به از دسترس خارج شدن ChatGPT به دلیل حجم زیاد درخواست منجر شود یا سرعت عمل آن را با اختلال همراه کند (ممکن است پیش از آنکه بتوانیم آن را تست کنیم ناچار شویم تا ۴ ساعت منتظر بمانیم، البته منطقی است که OpenAI نسبت به میزان تقاضا منابع محاسباتی و ظرفیت ChatGPT را افزایش دهد).

- به طور کلی، چت جی پی تی به تازگی ارائه شده است و به هیچ وجه حتی نزدیک به شکل نهایی خودش هم نیست. ممکن است Chat GPT دارای سوگیری‌هایی باشد و جانبدارانه عمل کند، هنوز نمی‌تواند برای شفاف‌سازی پرسش‌های ما سوال بپرسد و همچنین ممکن است خروجی‌های طول و درازی را ارائه دهد.

- در ایران به سادگی قابل دسترس نیست و مانند بسیاری از خدمات خارجی تحت تحریم یا شاید هم فیلترینگ قرار دارد و برای استفاده از آن به ناچار باید از روش‌های مختلف دور زدن محدودیت‌ها استفاده کرد.


حالا بریم سراغ اینکه چطور از چت جی پی تی برای انجام تکالیف و کنکور استفاده کنیم:

برای شروع به استفاده از Chat GPT باید به وب‌سایت OpenAI و صفحه مربوط به ChatGPT [اینجا کلیک کنید] برویم و مانند تصویر زیر روی گزینه «Try ChatGPT» کلیک کنیم.


اگر پیش از این اکانتی در سایت OpenAI نساخته‌اید، باید در این مرحله ثبت‌نام کنید و اگر قبلاً ثبت‌نام کرده‌اید، لازم است پیش از اینکه بتوانید از ChatGPT استفاده کنید، وارد حساب کاربری خود در OpenAI شوید. اگر برای رسیدن به این مرحله ارور دریافت کردید باید از فیلتر شکن استفاده کنید.


برای ورود به حساب باید گزینه «Log in» و برای ثبت‌نام هم لازم است دکمه «Sign Up» را بزنید. پس از ثبت‌نام و/یا ورود به حساب کاربری می‌توانید به راحتی شروع به استفاده از ChatGPT کنید.


برای دسترسی مستقیم به چت جی پی تی می‌توان از نشانی «chat.openai.com» استفاده کرد. با وارد کردن این نشانی در مرورگر، محیط گفتگوی ChatGPT باز می‌شود که تصویر آن در ادامه آمده است.


در پایین صفحه، یک کادر برای وارد کردن متن و گفتگو وجود دارد که در آنجا می‌توانید شروع به نوشتن پیام‌هایتان بکنید. همان‌طور که از تصویر بالا مشخص می‌شود، نتیجه بسیار جالب توجه و قابل توجه است. به تازگی ChatGPT از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند نتایج و پاسخ‌ها را به زبان فارسی ارائه دهد.


خب حالا در قسمت چت می توانید مسائل ریاضی و مشکلات و سوالات خود در مورد کنکور و هر سوال دیگری که ذهنتان را درگیر کرده بپرسید یا حتی تکالیف خودتان را مطرح کنید تا با یک کلیک و کپی و پیست نمره فعالیت خود را از معلم یا استادتان بگیرید.


نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">