seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

روزهای باقیمانده تا امتحانات

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۹ ق.ظ

 هیچ می دانید موفقیت در درس و مدرسه فوت و فن های خاص خودش را دارد که هر دانش آموزی با تکیه بر مهارت ها و تجربه هایش می تواند به آن دست یابد؟
تا به حال این نکته فکر کرده اید که از فرصت های باقی مانده چه استفاده هایی می توان کرد؟
هیچ به این اندیشیده اید که این روزها روی دور تند است؟ مدرسه می رویم، کتاب می خوانیم، آخر سال می شود ، امتحان می دهیم، نتیجه می گیریم، نتیجه نمی گیریم! تک تک این صحنه ها چندین بار باید تکرار شود تا یاد بگیریم به بهترین شکل از انها استفاده کنیم؟ یا اینکه این سوال ها و تداعی ها تکراری هستند ، واقعیتی را بیان می کنند و آن نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی و جمع بندی نه ماه آموزش و تمرین و یادگیری است...

یک دانش آموز فهیم به خوبی – بهتر از مدیر مدرسه !- می داند که شب امتحان حتی خاک به درد بخوری هم پیدا نمی شود که بر سر بریزد ، چه برسد به آنکه درس ها را در آن شب بخواند و انتظار موفقیت هم داشته باشد. بارها و بارها و به دفعات دیده اید و شنیده اید و احیانا خوانده اید که بهترین زمان یادگیری درس از همان ابتدای سال تحصیلی است. این که تا چه حد به این تجربه با ارزش که رایگان در اختیارتان قرار گرفته، اهمیت داده اید و از آن استفاده کرده اید، بماند! حالا که تقریبا سال تحصیلی رو به پایان است و ایام شیرین نتیجه گیری این چند ماه تلاش و تمرین در راه است، خوب است بدانیم که روزهای باقی مانده را چطور می شود به عنوان سکوی پرتاب روزهای طلایی تابستان صرف کرد.
 این روزها دل دریایی تان را سر و سامانی دهید و اگر جزوه یا نوشته ای را در گوشه ای از گنجه کتاب ها، زیر فرش یا قفسه ابزارآلات گاراژ یا هرجای دیگری برای روز مبادا گذاشته اید، جمع آوری کنید. این جزوه ها بهترین ابزار مرور آموخته های تان است.
 رویاهای دست یافته و دست نیافته تان را در گنجینه اسرارتان، همچنان محفوظ نگه دارید تا ذهن لطیف تان شش دانگ برای دریافت مباحث مهم و نکات آموزنده درسی، فضای کافی داشته باشد. به این می گویند تمرکز حواس!
 هرچه قدر بیشتر به این فکر کنید که حواس تان را روی درس متمرکز کنید، بیشتر پرت می شود (حواس تان را می گویم)وقتی سرگرم مطالعه و مرور هستید به افکار و آدم های حواس پرت کن اهمیت ندهید، برای شروع همین کفایت می کند. بقیه اش کار ذهن است. ذهن مال شما و در اختیار شماست. شما که در اختیار ذهن نیستید، هستید؟
 همیشه به یاد داشته باشید،شغل شما درس خواندن است! پس مسئولیت خواندن درس و کسب نتیجه خوب با خود شماست. چه بخواهید و چه نخواهید در حال حاضر شما دانش آموز هستید و انتظار می رود که با وجود همه مشکلات زندگی، کمبودها و یا حتی بالا رفتن قیمت ها، کارهایی را که بر عهده گرفته اید به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید.
 فراموش نکنید؛ اگر والدین ، معلمان و دوستان از شما می خواهند که سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانید، حتما حتما حتما  توانایی موفق شدن را در شما دیده اند که چنین توقعی دارند و گرنه از دانش آموز ناتوان کسی توقع ندارد.
خودتان چه فکر می کنید؟ روزهای باقی مانده می تواند فرصت خوبی برای شیرجه زدن در موفقیت پایان سال باشد.

لطفا خودتان را دست کم نگیرید!


احسان افشارمنش

  • احسان افشارمنش

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">