seyedrezabazyar>

مشاورین کرمان

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان وبسایت مشاورین :

کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم.

طرح تحول بنیادین که سال های تحصیلی  کنونی آغازی عملی بر تئوری مطرح شدۀ آن به شمار می‌آید ما را برآن داشت تا همسو با این تحول عظیم در عرصۀ تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این مرز و بوم گام برداریم و نشریه‌ای داخلی تهیه و انتشار دهیم و از این طریق هم‌قدم با دیگر همکاران در این راه دشوار حرکتی رو به جلو داشته باشیم. نظام آموزشی جدید که از آن با نام «شش،سه،سه» یاد می‌شود تنها یک نام و تقسیم بندی صرف نیست و از همین ابتدای امر با بحرانی که برای تامین مدرس مقطع ابتدایی و اختلالی که در ساعات تدریس همکاران مقطع راهنمایی ایجاد کرده خود حاکی از نیازمندی ما به برنامه‌ریزی‌های بیشتر در این زمینه می‌باشد.

سال تحصیلی 92-91 برگی مهم در کتاب تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد و آغازی بر این تحول  .نظام آموزشی جدید ظرفیت‌های بالقوۀ زیادی برای پیشرفت و اعتلای سطح کیفی آموزش در ایران را دارا است و این موضوع را می‌توان از مشاهدۀ پیشرفت کشورهای دیگری که مدل آموزشی مشابه ما را تجربه می‌کنند برداشت کرد. پیشتر طرح های جزئی و کلی دیگری را در این زمینه امتحان کرده‌ایم. برای نمونه نظام ترمی واحدی را همگی به خاطر داریم که پس از مدتی بدلیل مشکلات عدیده‌ای که ایجاد کرد به راحتی کنار گذارده شد. در پایان باید خاطرنشان کنم که اگر تمایل داشته باشیم سند تحول بنیادین سند افتخار آموزش و پرورش باشد نیاز به همکاری جمعی در این زمینه خواهد بود و برهیچ‌کس پوشیده نیست که در صورت عدم همکاری جمعی، با نواقص نظام قدیم که طرح جدید از لحاظ تقسیم‌بندی پایه‌ها به آن شباهت دارد برخورد خواهیم کرد. 

                                                                                       

احسان افشارمنش
آخرین نظرات

چند نکته درباره تست زدن

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۳۳ ق.ظ


۱- پس از هر مطالعه، تعداد کمی تست بزنید ( ۱۰ تا ۱۵ عدد).هدف از آن، آشنایی با الگوی تستی مطلب مطالعه شده است.

۲-  هرگز به صورت انبوه تست نزنید. اینگونه تست زنى مضراتی مثل تلف کردن تست و وقت، ایجاد خستگی و … دارد.

۳- تست ها را به صورت گزینشی کار کنید.(Random)با اینکار همه ى مطالب مورد مطالعه را تحت پوشش قرار میدهید.

۴- تست ها را در حجم کم ولی با دفعات زیاد کار کنید تا باعث ماندگاری مطلب در ذهن شود.

۵- از تست های آموزشی بلافاصله پس از اتمام مطالعه استفاده کنید( از بعضی دانش آموزان شنیده ام که تست را با فاصله استفاده می کنند تا حافظه شان را تست کنند که درست نیست. هدف تست های مبحثی فقط آموزش مفاهیم کتاب است)


تلاش داوطلب پاسخ گویی به تست است اما این کار باید با تلفیق دو مقوله ی زمان و تست همراه باشد که ما را به تست زمان دار می رساند. یقیناً تسلط بر مهارت استفاده ى بهتر از وقت، جز با پاسخ گویی به تست زمان دار امکا نپذیر نیست.


فواید تست زمان دار:

۱- بالا بردن سرعت با تکیه بر وقت از یک سو و نیز تعدد دفعات تکرار و تمرین از سوی دیگر

۲- بالا بردن قدرت تنظیم وقت

زمان و تعداد سوالات عمومی در کنکور:

ضریب دروس رشته تجربی و زمان برای هر سوال: 

ضریب دروس رشته ریاضی و زمان برای هر سوال:

 

ضریب دروس رشته ادبیات  و زمان برای هر سوال: 

                      

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">