seyedrezabazyar>

مشاورین کرمان

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان وبسایت مشاورین :

کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم.

طرح تحول بنیادین که سال های تحصیلی  کنونی آغازی عملی بر تئوری مطرح شدۀ آن به شمار می‌آید گروه مشاوره شهرستان فهرج را برآن داشت تا همسو با این تحول عظیم در عرصۀ تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این مرز و بوم گام بردارد و نشریه‌ای داخلی تهیه و انتشار دهد و از این طریق هم‌قدم با دیگر همکاران در این راه دشوار حرکتی رو به جلو داشته باشیم. نظام آموزشی جدید که از آن با نام «شش،سه،سه» یاد می‌شود تنها یک نام و تقسیم بندی صرف نیست و از همین ابتدای امر با بحرانی که برای تامین مدرس مقطع ابتدایی و اختلالی که در ساعات تدریس همکاران مقطع راهنمایی ایجاد کرده خود حاکی از نیازمندی ما به برنامه‌ریزی‌های بیشتر در این زمینه می‌باشد.

سال تحصیلی 92-91 برگی مهم در کتاب تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد و آغازی بر این تحول  .نظام آموزشی جدید ظرفیت‌های بالقوۀ زیادی برای پیشرفت و اعتلای سطح کیفی آموزش در ایران را دارا است و این موضوع را می‌توان از مشاهدۀ پیشرفت کشورهای دیگری که مدل آموزشی مشابه ما را تجربه می‌کنند برداشت کرد. پیشتر طرح های جزئی و کلی دیگری را در این زمینه امتحان کرده‌ایم. برای نمونه نظام ترمی واحدی را همگی به خاطر داریم که پس از مدتی بدلیل مشکلات عدیده‌ای که ایجاد کرد به راحتی کنار گذارده شد. در پایان باید خاطرنشان کنم که اگر تمایل داشته باشیم سند تحول بنیادین سند افتخار آموزش و پرورش باشد نیاز به همکاری جمعی در این زمینه خواهد بود و برهیچ‌کس پوشیده نیست که در صورت عدم همکاری جمعی، با نواقص نظام قدیم که طرح جدید از لحاظ تقسیم‌بندی پایه‌ها به آن شباهت دارد برخورد خواهیم کرد. 

                                                                                       

احسان افشارمنش
آخرین نظرات

برای پیوستن به خبررسان تلگرام روی عکس بالا کلیک کنید


هدف از ارائه دو نمون برگ برای هدایت تحصیلی چیست؟

پاسخ: در واقع نمون برگ شماره 6 به این دلیل ارائه می­شود که دانش­آموز نسبت به عملکرد خود در بررسی­های مشاورای واقف شود و همچنین این نمون برگ توصیه مشاوره­ای برای مناسب ترین انتخاب می­باشد که ضریب موفقیت وی را نشان می­دهد و دلیل ارائه نمون برگ شماره 7 جهت آگاهی از عملکرد تحصیلی وی در طی سه ساله تحصیلی است که کف نمرات دانش­آموز را نشان می­دهد و تراز نمرات کسب شده را به ترتیب اولویت درج کرده است. بنابراین نمون برگ شماره 7، صرفا اولویت بندی ثبت نام می باشد.


چرا دانش­ آموزان علی­رغم کسب اولویت در نمون برگ شماره 6 درنمون برگ شماره 7 اولویت “ب، ج یا د” کسب نموده اند؟

پاسخ: چون صرفا در رشته های شاخه فنی و حرفه ای و رشته علوم تجربی شاخه نظری براساس ظرفیت منطقه هدایت تحصیلی صورت می پذیرد لذا دانش آموزان بر این اساس رتبه بندی می شوند.


ظرفیت شاخه و رشته بر چه اساس تعیین می­شود؟

پاسخ: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و امکانات منطقه


دانش ­آموزان دارای شرایط “الف” در نمون برگ 7 چگونه برای ثبت نام اقدام نمایند؟

پاسخ: کسب شرایط الف یعنی حق اولویت آنها برای ثبت نام در رشته دلخواه خود قطعی استو می تواند ثبت نام خود را در رشته و مدرسه دلخواه در موعد مقررانجام دهد


بهترین شرایط برای انتخاب مناسب­ترین رشته چه می­باشد؟

پاسخ: دانش­ آموز از نتایج آزمون های اخذ شده در تصمیم­گیری خود استفاده نماید و شاخه ها و رشته های تحصیلی موجود را با توجه به علایق و توانایی های خود اولویت بندی نماید. در ضمن دریافت نظرات مشاور مدرسه فراموش نشود.


 دانش‌آموزی قبولی خردادماه می­باشد اما شرایط هیچ رشته­ای را کسب نکرده ، چگونه تعیین تکلیف می­شود؟

پاسخ: براساس بالاترین امتیاز عملکرد تحصیلی ، بررسی های مشاوره ای و ظرفیت منطقه به شاخه موردنظر هدایت گردند


دانش‌آموزانی که رشته آورده­اند اما آن رشته در منطقه وجود ندارد چگونه هدایت می­شوند؟

پاسخ: دانش­ آموزانی که حائز اولویتی شده اند که در منطقه امکان تحصیل آنها نیست، می تواند در صورت علاقه دانش آموز به رشته اخذ شده به مناطقی هدایت شوند که این رشته را دارند ، در غیر این صورت با نظر کمیته هدایت تحصیلی مدرسه به رشته ای هدایت شوند که بالاترین تراز را در بین رشته ها کسب کرده اند


دانش­‌آموزان تجدیدی چگونه هدایت می­شوند؟

پاسخ: هدایت تحصیلی دانش آموزان تجدیدی پس از قبولی در آزمون های شهریورماه طبق نمون برگ 6 و 7 انجام می گردد.


دانش آموزی که شرایط رشته دلخواه خود را کسب نکرده چگونه می تواند هدایت شود؟

پاسخ: در مورد دانش آموزی که اصرار بر ثبت نام در رشته ای دارند که حدنصاب نمره را کسب نکرده اند ، با شرکت در امتحان تعیین رشته و کسب کف نمره در آن رشته موردنظردر صورت وجود ظرفیت، می تواند به رشته دلخواه هدایت شود.


دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس خاص( شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و ...)چگونه باید اقدام نمایند؟

پاسخ: در مدارس خاص شرط اول کسب کف نمرات در نمون شماره 6 و کسب شرایط اختصاصی مدارس مربوطه می باشد.


دانش آموزانی که هدایت تحصیلی آنان به علت عدم ارسال عملکردتحصیلی جامانده است، چگونه عمل نمایند؟

پاسخ: مدیران مدارس بایستی از روز شنیه مورخ 31 تیرماه لغایت 1 مرداد ماه نسبت به ارسال داده های تحصیلی اقدام نموده تا انشاالله نسبت به نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان جامانده اقدام شود.


هدایت تحصیلی دانش آموزان بزرگسال و طرح جامع و از راه دور چگونه می باشد؟

پاسخ: هدایت آنان براساس 35 نمره عملکرد تحصیلی انجام می شود.


 

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">