seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

همه چیز در مورد معماری داخلی

سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵ ب.ظ



معماری داخلی یک هنر-صنعت است درست مانند معماری اما در اینجا شما با پلان‌ها و نقشه های کلی ساختمان کاری ندارید و فضای داخلی یک بنا را طراحی می کنید. فردی که در این رشته تحصیل می کند توانایی طراحی و معماری داخلی نمایشگاه ها، صحنه آرایی فضای برگزاری سمینارها و جشنواره ها، طراحی و آرایش داخلی فروشگاه های بزرگ و کوچک، هتل ها، ادارات و بانکها، مجتمع های تجاری، خانه های مسکونی، سالن های پایانه ها و فرودگاه ها، احیاء و بازسازی بناهای تاریخی و… را کسب می کند. در ادامه مطلب بیشتر بخوانید...

کدوم هنرستان ها این رشته رو دارن؟

خب براساس موقعیت جغرافیایی شما و اینکه کجای ایران هستید موضوع فرق می کند و برای اطلاعات بیشتر باید به کارشناس هنرستان ها یا کارشناس مشاوره مراجعه کنید اما در شهر کرمان که محل کار بنده هست هنرستان های فرهنگیان، حجاب، دین و دانش، باقرالعلوم، فاطمیه(بزرگسالان)، دکترحسابی، شهید دادبین، سیدالشهدا(ع) از میان هنرستان های کاردانش

 و سید محمد سخایی، ره آورد، آفرینش، علم و صنعت، شهید شبستری، شهید مدرس، حاج علی اصغر اسماعیلیان، حجاب، حضرت معصومه(س)، قاضی زاده(ماهان) از هنرستان های فنی و حرفه ای این رشته را دارا هستند. 


کنکور هنر برای بچه های هنرستانی است یا نه؟

کنکور هنر جزو کنکورهای دانشگاه سراسری است و با زمینه هنر هنرستان یکی نیست و همه افرادی که دیپلم نظام جدید 3-3-6 و قدیم از نوع نظری یعنی تجربی، ریاضی، ادبیات یا دیپلم 3-3-6  فنی و کاردانش یا افرادی که فارغ التحصیل نظام قدیم هنرستان های فنی و کاردانش هستند و دارای مدرک کاردانی هستند می توانند با ثبت نام در آن در کنکور سراسری شرکت کرده و یکی از رشته های هنر را براساس رتبه خود انتخاب کنند و البته نقشه کشی معماری و معماری داخلی زیر شاخه  کنکور گروه ریاضی و فیزیک هستند نه کنکور هنر!

دوستانی که زمینه هنر در هنرستان هستند برای ادامه تحصیل دانشکده های فنی و حرفه ای را برای خود دارند و در صورت تمایل می توانند در کنکور ریاضی و فیزیک شرکت کنند. منعی برای این دوستان برای شرکت در کنکور سراسری نیست ولی براساس دروس امتحانی رشته ریاضی و فیزیک پیشنهاد مناسبی به نظر نمی رسد.



نقشه کشی معماری برم یا معماری داخلی:


کدوم دانشگاه میشه رفت؟


توی هنرستان چه درسهایی باید بخونم؟


چه ویژگی هایی باید داشته باشم که توی معماری داخلی موفق بشم؟

تجسم قوی و خلاقیت، اینکه توی ذهنت تصاویر رو شفاف و واضح تجسم کنی، توانمندی در دروس هندسه و ریاضی، مهارت در طراحی



ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در مقطع کارشناسی‌ارشد در یکی از گرایش‮های معماری اسلامی، مهندسی معماری، معماری منظر، انرژی ‏و معماری، معماری داخلی، مطالعات معماری ایران، تکنولوژی معماری، بازسازی پس از سانحه، مدیریت پروژه و ساخت و فناوری ‏معماری ادامه تحصیل دهند.





نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">