seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

در ایام باقیمانده تا کنکور چه کنم؟

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰ ب.ظ

 با توجه به اهمیت فرصت باقیمانده تا کنکور1399 اولویت‌بندی  مطالعۀ درس‌ها بسیار حائز اهمیت است از این رو باید در این مقطع برای خودتان اولویت بندی داشته باشید. خب برای راحت تر شدن کار شما  در ادامه این مطلب یک سری اولویت ها را با هم بررسی می کنیم:



1- پیش از هر چیز شما باید سراغ درس‌هایی را بگیرید که یا اصلا نخوانده اید یا مقداری در آن ضعیف هستید:

شما هنوز فرصت دارید درس‌های ضعیف یا مباحث خوانده‌نشده را مطالعه کنید. اما باید توجه داشته باشید که:

الف) اولویت با درس‌های پایه دوازدهم است (به دلایل مختلفی که از حوصله بحث خارج است) یکی از دلایل آن که بخواهیم به آن اشاره کنیم  توزیع تعداد سؤالات مباحث مختلف  است که بیشترین حجم از پایه دوازدهم می باشد. یک نکته اساسی در مطالعه درس‌هایی جدید در این مقطع لقمه اندازه دهانتان برداشتن است آخر چه لزومی دارد که در این مقطع حساس سراغ مباحث سنگین که سوالات زیادی هم در کنکور سراسری ندارند بروید؟ باید حتما به بودجه بندی و نمودار توزیع سوالات براساس تجارب به دست آمده در کنکورهای گذشته رجوع کنید. در مورد توزیع سوالات قبلا مطلب نوشته ام اما سعی دارم مجددا در این مورد مطلبی را طی همین هفته منتشر کنم پس از طریق اپلیکشین تجربه من یا ربات تجربه من ما را همراهی کنید تا اعلان یا نوتیفیکیشن انتشار مطلب جدید به دستتان برسد.


برای دیدن بیشتر به ادامه مطلب بروید...


ب)  تست فراموش نشود! در مورد میزان تست هر درس در واحد زمان قبلا مطلب ارائه کرده ام. نگران درس‌هایی هم که کووید19 یا همان کرونا باعث شد رها شوند نباشید و از کلاس‌های مجازی(مثلا سایت رایگان آلا)، کتاب‌های کمک آموزشی(قبلا در موردش مطالبی ارائه کرده ام) جزوات، درسنامه‌های کتاب‌های تست استفاده کنید.


ج) نگاه خاکستری داشته باشید! یعنی با منطق سفید و سیاه و مطلق‌گرایی به باقیمانده دروس نگاه نکنید. متوجه نشدید؟ منظورم این است که به فکرتان خطور نکند که «همه دروس را باید بخوانم یا هیچ چیز نمی‌خوانم» یا «این همه درس باقیمانده را چه کار کنم؟» به قدر وسع و توانایی و محدودیت‌های زمانی که دارید هرچه می‌توانید برداشت کنید چراکه مثلا آورد درصد 30 در درس زیست قطعا بهتر از 10 و 20 است، نیست؟ :)


2- در مرحله دوم و اولویت ثانی به سراغ دروسی بروید که تست‌شان را نزده اید اما بر دروس اشراف دارید و خوانده اید:

دانش‌آموزانی که از نزدیک من را می‌شناسند می‌دانند که نگاه ویژه ای به تست همراه مطالعه دارم(تست‌های مبحثی و آموزشی) اگر چنین کاری را نکرده‌اید خب بجنبید و سریعا تست‌های آن ها را بزنید و سپس در مرحله پاسخگویی به تست سراغ درسنامه ها و  جزوات بروید. اگ فرصت ندارید و مباحث روی هم انباشته شده اند تست‌های رندمیک بزنید، یک درمیان انتخاب کنید و صفحه به صفحه اعداد زوج و فرد سوالات را مد نظر قرار دهید و یک صفحه زوج بزنید صفحه دیگر فردها و دوباره زوج و ... یا اگر وقت کمتر بود یک مضرب مانند شماره تست‌هایی که مضرب 3 یا 4 یا 5 هستند را انتخاب کنید.


3-مرحله آخر بروید سراغ دروس و مباحثی که هم خواندید و هم تست زده اید( این در صورتیست که دو اولویت بالا یعنی 1و2 نباشند)

ببنید دوستان به نظر من یکی از عوامل بسیار مهم به منظور کسب موفقیت در کنکور سراسری، داشتن تسلط بر مطالب است و این تسلط زمانی به دست می‌آید که شما بارها و بارها تست آن مطلب را زده باشید، به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است.

تکرار در امر آموزش و یادگیری سبب تثبیت مطالب در ذهن و تسلط فرد بر مفاهیم می‌شود و این هر دو برای تست‌های ترکیبی به کار می‌آیند! و در این میان یادمان باشد که:


1- تکرار هر درس را اختصاصی همان درس انجام دهید:

قبلا گفته بودم که دروس تحلیلی، خواندنی و یا ترکیب این دو هستند پس در دروس خواندنی و حفظ کردنی تاکید را برمتن کتاب بگذارید(دینی، زیست، جامعه) ولی تست نیز فراموش نشود!

درس‌های تحلیلی( به زبان عوام حل کردنی)  که دارای قواعد بیشتر هستند را ترجیحا با تست تکرار کنید! و در زمان دیدن جواب تست‌ها می توانید به جزوه و درسنامه و ... بازگردید 


2- از منابع مناسب برای تکرار هر درس استفاده کنید: دوستان توجه داشته باشید که کتاب‌هایی وجود دارند مانند دور دنیا در 4 ساعت برای درس عربی که مناسب این دوران هستند و همچنین همان دفترچه اختصاصی دست نویس خودتان که قبلا در موردش گفته بودم امروز به کارتان می‌آید. یادتان نمی آید؟؟ پس شما آن دفترچه سوال اختصاصی را ندارید! یا نامش را چیز دیگری گذاشته اید. منظورم همان دفترچه‌ای است که شما سوالات را از کتب تستی و آزمون‌های آزمایشی انتخاب می‌کنید و با گزینه‌هایش در دفترچه ای (درس به درس جداگانه) می‌نویسید. 

در مرحله آخر خصوصا هرچه به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم،سوالات کنکورهای سال‌های گذشته فراموش نشوند!!!


 با آرزوی سلامت و موفقیت برای شما داوطلب عزیز لطفا ما را در اپلیکیشن(کلیک کن) و ربات تلگرامی(کلیک کن) نیز کاملا رایگان همراهی کنید...

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">