seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

حدف آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان 97

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۰۷ ب.ظ

مطابق آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با حذف آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان 97، از سوی وزرات آموزش و پرورش و بر اساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری آزمون‌های تستی در دوره ابتدایی، استفاده از کتب کمک آموزشی و ورود موسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی می‌شدند همگی ممنوع اعلام شد. همچنین پس از این آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برگزار نخواهد شد. با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و اهدافی که برای دوره ابتدایی مبنی بر محور بودن جریان تربیت در کلیه فعالیت های آموزش و پرورش مشخص شده، در شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد در دوره ابتدایی این جریان مهم تحت الشعاع هیچ امر دیگری قرار نگیرد و کلیه عواملی که باعث می‌شوند تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی تغییر جهت دهد و به یکسری آزمون های تستی تقلیل یابد و محورهای اساسی یاد شده از جمله مهارت آموزی، شاداب بودن و نشاط داشتن دانش آموزان حفظ گردد و این مسئله ای بسیار مهم و جدی می باشد که از سوی وزرات آموزش و پرورش قابل چشم پوشی نمی باشد. آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم اثرات مخربی روی دوره ابتدایی داشت و به گفته والدین دانش آموزان این موضوع بسیار استرس زا و هزینه بر بوده است و خانواده هایی که از توانایی مالی کافی برخوردار نبودند نمی توانستند شرایط مناسب برای قبولی فرزندانشان در مدارس تیزهوشان را فراهم نمایند و این موضوع فشار و ناراحتی بسیاری برای این دانش آموزان و والدینشان ایجاد نموده بود.


نحوه ورود به مدارس سمپاد یا تیزهوشان در سال 97

طبق جدیدترین اطلاعیه آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با نحوه ورود به مدارس سمپاد یا تیزهوشان 97 با توجه به این‌ که دیگر آزمون تیزهوشان برگزار نخواهد شد؛ از این پس ورودی به پایه هفتم در این مدارس نخواهیم داشت و دانش‌آموزان در آزمون دوره دوم سمپاد شرکت می‌کنند لذا تمرکز برای شناسایی و جذب و دادن فرصت به این دانش‌آموزان منوط به زمانی می‌شود که سنشان بیشتر شده باشد و روی ابزارهای خوب در دوره دوم برای شناسایی استعدادها هم کار شود و دانش آموزان صرفا بر اساس یکسری مهارت های ریاضی برچسب تیزهوش بودن و یا نبودن نخورند.


متقاضیان ورود به مدارس تیزهوشان یا سمپاد برای اطلاع از شرایط دقیق ورود به مدارس تیزهوشان، با توجه به حذف آزمون تیزهوشان هفتم، می توانند با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.


وضعیت تحصیل دانش آموزان کنونی مدارس تیزهوشان

توجه داشته باشید وضعیت تحصیل دانش آموزان کنونی مدارس تیزهوشان که در دوره اول پذیرش شدند به این صورت خواهد بود که درسشان را ادامه می‌دهند و وارد دوره دوم می‌شوند، اما برای سال تحصیلی آینده پذیرش جدید در دوره اول متوسطه وجود نخواهد داشت. با عدم برگزاری آزمون مدارس خاص، به تدریج طی سه سال مدارس سمپاد از متوسطه اول حذف می‌شود و آزمون مدارس خاص از دوره ابتدایی به دوره دوم متوسطه منتقل می شود.


ضرر و زیان آزمون مدارس تیزهوشان

مطابق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان هرساله 250 هزار داوطلب شرکت می‌کنند که فقط 15 هزار دانش‌آموز پذیرش می‌شود یعنی از هر 17 دانش‌آموز شرکت‌کننده فقط یک نفر پذیرش می‌شود و همین موضوع آسیب بسیاری به دانش‌آموز می‌زند. یکی از بزرگترین استرس ها و آسیب های این آزمون این بود که در بدو ورود به مدرسه با دانش‌آموز 6ساله مصاحبه‌ می نمایند و دانش‌آموزانی را که از هرجهت مرفه هستند و می‌توانند شهریه بپردازند جذب می نمودند و در واقع این آزمون راهی برای ورود دانش آموزان مرفه به مدارس مجهز بود. همچنین در مدارس خاص برنامه‌های آموزشی چند سال برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود، وقتی دانش‌آموز مقطع ابتدایی را پشت سر گذاشت برای ورود به پایه بعدی دوباره آزمون برگزار می نمودند و دانش آموزانی که نمرات لازم را به دست نمی‌آورند از مدرسه جدا می شدند و جایگزین آنها را به اسم جذب بین پایه و بین دوره از بین دانش آموزان دیگر می گیرند. برخی دانش‌آموزان افسرده و گوشه گیر می شدند زیرا تصورشان این بود که استعداد لازم را برای ماندن در این مدارس نداشتند و این خلاف اصل پرورش است.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">