seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

شهدای آتش نشان

 پس از حادثه پلاسکو و مشاهده رشادت‌های آتش نشانان تهرانی و پوشش خبری جهانی این حادثه تلخ سوالات متعددی از سوی دانش آموزان مطرح گردید و خواستار راهنمایی در مورد نحوه ورود به این شغل شدند که در مطلب پیش رو تنها راه تحصیلی و آکادمیک که برای این منظور در هنرستان تعبیه گردیده معرفی می گردد و به آزمون‌های استخدامی که از سایر رشته ها می‌توان جذب گردید کاری نداریم!

رشته ایمنی و آتش‌نشانی هنرستان شاخه کاردانش:

کارآموزان محصل در رشته ایمنی و آتش نشانی در صورت کسب دانش‌ها و مهارتهای موردنظر شایستگی آن را خواهند داشت که به عنوان « آتش‌نشان » به استخدام سازمان درآیند.حاصل این آموزشها قابلیت انطباق و انتقال را در هر وضعیتی از طریق کارگاههای آموزشی کوتاه مدت را دارد و در سطوح کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نیز قابل توسعه است. بنابراین مطلوبترین و منطقی ترین راه برای بکارگیری نیروهای آتش‌نشان و ارتقاء شغلی و قبول مسئولیتهای سنگین تر از چنین رهگذری میسر خواهد بود.

 

عنوان رشته: ایمنی و آتش‌نشانی                 شماره رشته مهارتی:  402-101-14-3                                 

هدف کلی رشته: تربیت نیروی انسانی ماهر برای انجام عملیات امداد و اطفای حریق براساس استانداردهای علمی.

ساعات آموزش:

نظری: 660 ساعت                     عملی: 1125 ساعت                      جمع: 1785 ساعت

تعداد واحدهای نظری: 22 واحد       هر واحد نظری 30 ساعت

تعداد واحدهای عملی: 25 واحد                      هر واحد عملی 45 ساعت

جمع کل واحد: 47 واحد


دروس ارائه شده در این رشته:


ادامه تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد:

در اساسنامه دانشگاه جامع علمی - کاربردی سازمان آتش‌نشانی آمده که این دانشگاه برای افرادی است که مشغول فعالیت در حوزه‌های مختلف شغلی هستند و فرصت حضور تمام وقت در کلاس‌های دانشگاه‌ها را ندارند و هدف از آن بالا بردن سطح علمی ایمنی و توانمندی امدادگران در جامعه و با استفاده از علوم تخصصی است. فراخوان برای شرکت در آزمون این دانشگاه همه ساله توسط سازمان سنجش صورت می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند تا مقطع لیسانس در آن مشغول به تحصیل شوند و از سال 1393 نیز برای نخستین بار تعداد 15 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد جذب آن شده‌ پس برای ادامه تحصیل تا کارشناسی ارشد نیز می‌توانید برنامه ریزی کنید.


معرفی مرکز آموزش بین‌المللی آتش نشانی تهران:

مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی تهران در زمینی به متراژ تقریبی 110 هزار مترمربع در اراضی صالح‌آباد شرقی در محدوده منطقه 20 شهرداری در اختیار سازمان آتش‌نشانی تهران قرار گرفته و برای آموزش داوطلبان از شهرهای مختلف کشور و همچنین از کشورهای منطقه کارایی مناسبی دارد و هدف اصلی از تاسیس این مرکز، تربیت و آموزش نیروهای متخصص آتش‌نشان است.

این مرکز شامل کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، اطفای حریق از جمله کارگاه آموزشی دستگاه تنفسی، کارگاه آموزشی فوریت‌های پزشکی، کارگاه شبیه‌ساز عملیاتی آموزشی مسکونی، کارگاه شبیه‌ساز آموزشی عملیاتی اداری تجاری، کارگاه‌ کار در ارتفاع، کارگاه شبیه‌ساز رفتارشناسی حریق، کارگاه شبیه‌ساز بررسی علل حریق، کارگاه شبیه‌ساز زلزله، کارگاه شبیه‌ساز تهویه، کارگاه آموزشی ساختمان‌های آوار، محوطه تمرینی، آبرسانی، امداد و نجات و کانال‌های روباز و ... است.


برای کسب اطلاعات بیشتر  از طریق لینک‌های زیر اقدام فرمایید:

سامانه اینترنتی آتش نشانی تهران

آدرس سامانه‌های شهرستان ها 

نظرات (۴)

سلام, هنرستانی رو میشناسید که این رشته رو داشته باشه!؟
سلام, خسته نباشید! میخواستم ببینم شما هنرستانی رو میشناسید که این رشته رو درس بده و اینکه اصلا این رشته برای دخترا هم هست یا نه!؟ مرسی
پاسخ مشاور:
فقط تهران 
  • علیرضا پیروزی
  • م
  • سعید صادقی
  • ببخشید من از نهم میخواهم برم ایمنی میشه راهنمایی کنید؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">