seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

بالاخره زمان ثبت نام کنکور سراسری هم فرا رسید. ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهم ترین اتفاقات تحصیلی کشورمان می باشد که هر ساله با توجه به اطلاعیه ها و قوانین جدیدی که در این باره تصویب می شود سوالاتی را در ذهن داوطلبان ایجاد می کند و گاها با عث اضطراب آنها میشود.اگر از حالا به فکر ثبت نام کنکور سراسری 96 و نحوه برگزاری آن هستید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده تا از آخرین اطلاعات دراین زمینه آگاه شوید.

همچنین این مطلب به مرور زمان بروز رسانی شده و آخرین مطالب مرتبط با کنکور سراسری 96 به آن اضافه خواهد شد.

***در ضمن سوالات خود را راجع به کنکور سراسری زیرهمین مطلب درج کنید***

توضیحاتی مختصر درباره ثبت نام کنکور سراسری 96

نام نویسی کنکور سراسری هرساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تحت نظر وزارت علوم انجام شده در گروه های آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان و همچنین رشته های فنی و حرفه ای جهت پذیرش داوطلبین در دانشگاه های دولتی و سایر دانشگاه ها برگزار می شود.

آزمون سراسری که ماهیتی چهار گزینه ای دارد برای ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه حداقل 70 درصد موثر است، 30 درصد باقیمانده هم تاثیر معدل در کنکور و نمرات نهایی و پیش دانشگاهی شما تعیین می کند.در سال 95 نیز مانند سال قبل از تاثیری قطعی معدل خبری نیست و و تاثیر معدل به صورت مثبت خواهد بود.اگر در مقطع سوم دبیرستان هستید کاملا هوشیار باشید که نمرات نهایی خود را از دست ندهید.دست کم 25 درصد از کنکور شما را نمرات نهایی و 5 درصد را نمرات پیش دانشگاهی شما تعیین میکند.(توجه:قانون جدید سازمان سنجش تصحیح شد و برای ثبت نام  کنکور سال 96 نیز تاثیر معدل به صورت مثبت خواهد بود)

هرساله با برگزار شدن این آزمون عده ی زیادی از داوطلبین جهت ادامه تحصیل به آن جلب می شود.این آزمون تنها یک مرتبه در سال برای 5 گروه آزمایشی علوم ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، زبان های خارجه و هنر به صورت مجزا انجام می شود.

 

نکته مهم : به خاطر داشته باشید که 2 آزمون هنر و زبان به صورت شناور هستند، یعنی یک داوطلب تجربی، ریاضی و انسانی در عین اینکه در آزمون سراسری رشته خودش شرکت می کند ، می تواند در یکی از آزمون های هنر و زبان و یا هردو نیز شرکت کند.

 

زمان و تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 96

ثبت نام کنکور سراسری 96 از تاریخ 19 بهمن 95 آغاز و تا 28 بهمن می باشد، و این آزمون در تاریخ 15 و 16 تیر ماه سال 96 برگزار خواهد شد.طبق اطلاعیه ای که در سال قبل (94) منتشر شده بود تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 95 از 19 تا 28 بهمن ماه 94 بوده که طبق روال سال های قبل می توان گفت تاریخ ثبت نام امسال در بهمن ماه خواهد بود اما تغییر زمان نیز محتمل است.

 

دانلود دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 96

 


مراحل ثبت نام کنکور سراسری 96

ثبت نام کنکور سراسری امسال هم مانند هر سال بصورت مجازی و از طریق اینترنت صورت می پذیرد.شما داوطلبان برای انجام ثبت نام در وهله اول باید در تاریخ ثبت نام ، وارد سایت سنجش آموزش کشور شوید و کارت اعتباری برای ثبت نام در کنکور سراسری 96 را تهیه کنید.گفتنی است که مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری سال قبل 18 هزار تومان بوده که این مقدار احتمالا در سال جدید بیشتر خواهد شد و همچنین در صورت تمایل در کنکور های هنر و زبان باید برای هرکدام جداگانه این مبلغ را پرداخت کنید.بخاطر داشته باشید شما فقط می توانید در یکی از 3 رشته ی تجربی ، انسانی و ریاضی شرکت کنید.

 

 

شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری

تمامی داوطلبان برای ثبت نام کنکور سراسری 96 باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند.بار ها سوال شده که آیا با داشتن دیپلم میتوانیم در کنکور شرکت کنیم؟ که پاسخ منفی است.

شرکت در کنکور سراسری بدون قید و شرط نیازمند مدرک پیش دانشگاهی می باشد.

نکته ای دیگر که از مشاوران ما مورد پرسش قرار می گیرد و لازم می‌دانم در اینجا توضیح دهم درباره مدرک پیش دانشگاهی مورد نظر برای کنکور است.اگر یک داوطلب در مدرسه رشته انسانی شرکت کرده باشد می تواند کنکور ریاضی یا تجربی هم بدهد… به طور کلی با هر مدرک پیش دانشگاهی که داشته باشید می توانید در هر کنکوری شرکت کنید.

کنکور هنر و کنکور زبان هم که به صورت شناور برگزار می شود، یعنی در کنار یکی از 3 رشته اصلی نظری می توانید در یکی از 2 رشته هنر و یا زبان نیز شرکت کنید.

 

 

تغییرات احتمالی در ثبت نام کنکور 96 چیست

طبق اطلاعیه سازمان سنجش طرح تاثیر معدل در کنکور سال 96 در قبولی شرکت کنندگان به تصویب رسیده.جزئیات این طرح بدین شرح میباشد که جمع نمرات (معدل) سال سوم دبیرستان تاثیر 25 درصدی قطعی بر روی کارنامه قبولی شرکت کنندگان خواهد داشت. همچنین امکان افزایش این درصد از تاثیر معدل در سال 96 رو به افزایش است به گونه ای که تاثیر 40 درصدی را هم میتوان متصور شد.در نتیجه ی افزایش درصد تاثیر معدل، سطح کیفی امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان در راستای این تصمیم افزایش می یابد. بنابراین دانش آموزان پایه سوم دبیرستان که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید نیمی از تلاش جهت قبولی در کنکور را معطوف به بالا بردن معدل در پایه ی سوم دبیرستان نمایند.

بهتر است این موضوع را نیز یادآور بشویم که مانند چند سال اخیر ثبت نام کنکور سراسری و آزاد در 2 تاریخ متفاوت انجام میشود و ثبت نام کنکور آزاد بعد از سراسری است.اما آزمون های ارزشیابی و کنکور آنها یکسان است.

 

زمان اعلام نتایج کنکور پس از ثبت نام کنکور سراسری

طبق روال هرساله اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه میباشد و داوطلبین میتوانند در صورت مجاز شدن اقدام به انتخاب رشته نمایند همچنین نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور داوطلبین حدودا یک ماه پس از انجام انتخاب رشته اعلام خواهد شد.همچنین برای آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته قبول نمی شوند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برقرار میشود که تاریخ آن هم معمولا در اواخر مهر و اوایل آبان ماه می باشد.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">