seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

فرق بین رتبه و تراز کنکور

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲ ق.ظ

همانگونه که در نمونه کارنامه بالا که متعلق به کنکور 95 یکی از پذیرفته شدگان رشته پزشکی از استان کرمان است می‌بینید. رتبه ترتیب داوطلبان را نشان می دهد و مثلا اگر 2000 نفر در کنکور شرکت کنند نفر 1 تا هزار را مشخص می کند اما تراز تفاوت بین داوطلبان را نیز نشان می دهد به این معنی که مثلا یک نفر که رتبه 1 شده و یک نفر رتبه 2؛ تراز نشان می دهد که تفاوت علمی این دو چقدر است. مثلا 1 شده 7300 ولی دو شده 7000 مثلا البته . یعنی رتبه 1 تا 2 فاصله 300 درجه ای از نظر توان علمی دارند. این تفاوت چگونه مشخص می شود از طریق مقایسه شما با دیگران. به چه صورت یکی این که مثلاً در درس هایی که اکثر افراد پایین زده اند به عنوان نمونه 40 درصد اگر داوطلبی 90 درصد بزند تفاوت این فرد با بقیه بسیار زیاد خواهد بود به این دلیل که توانسته درصدی بزند که سایرین نتوانسته اند. حتی در سوالات هم این اتفاق می افتد ممکن است دو داوطلب 60 درصد بزنند اما یکی تراز آن از دیگری بیشتر باشد. چه موقع این اتفاق می افتد زمانی که داوطلب برتر به سوالاتی از آن درس پاسخ داده باشد که اکثراً نتوانسته اند پاسخ بدهند و برعکس فرد دوم به سوالاتی پاسخ داده است که همه توانسته اند پاسخ دهند.


همچنین سطح دشواری سوالات نیز بسیار تعیین کننده است. سوالات در سازمان سنجش سطح بندی می شود: ساده، متوسط و دشوار. داوطلبی که بتواند سوالات دشوار را پاسخ دهد قطعاً تراز بالاتری خواهد داشت و همینطور متوسط و سپس ساده. اگر تعداد داوطلبان پاسخ دهنده به یک سوال بسیار کم باشد یعنی آن سوال دشوار است و کسی که به این سوال پاسخ دهد تراز بالاتری تعلق خواهد گرفت.

  • احسان افشارمنش

کنکور

کنکور 96

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">