seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

تاثیر نمرات پیش‌دانشگاهی در کنکور 95 و کنکور 96

دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۳۲ ق.ظ

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در خصوص میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان دوره متوسطه، اظهار داشت: سر جمع میانگین نمرات متوسطه کل کشور در یکی دو سال اخیر نزدیک 12 است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این میانگین نمره خوب یا بد است؟»، خاطرنشان کرد: از نظر ما خوب نیست و انتظار داریم نمرات از 20 همان 20 باشد اما این غیرواقعی است.

وی افزود: مناطق آموزشی کشور از نظر کیفیت نیروی انسانی، مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و مناطق پراکنده روستایی و شهری، تفاوت‌های زیادی دارند و طبیعی است میانگین نمره نمی‌تواند بالاتر باشد.

عمادی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر میانگین نمره دانش‌آموزان متوسطه خیلی تغییر نکرده است، عنوان کرد: اعلام میانگین نمره دانش‌آموزان به واسطه این است که توجه والدین، جامعه، دانش‌آموزان و معلمان را جلب کنیم تا یک گام به جلو حرکت کنیم و شاهد بهبود نتایج در سال‌های آینده باشیم.

وی افزود: در این باره نشست های متعددی هم با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور داشته‌ایم و برنامه‌های متعددی برای بهبود نمرات دانش‌آموزان ارائه شده است و امیدواریم شرایط بهبود یابد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا میانگین نمرات دانش‌آموزان پیش دانشگاهی در این نمره لحاظ شده است؟»، تصریح کرد: بله، این میانگین نمره حدود 12 مربوط به پیش دانشگاهی هم می‌شود؛ در کنار آن پنج درس نهایی مربوط به فنی و حرفه‌ای و 4 درس نهایی مربوط به پیش دانشگاهی است.

وی تأثیر نمرات پیش دانشگاهی در نتایج کنکور را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: از خرداد 95 تأثیر نمرات پیش دانشگاهی در کنکور 5 درصد مثبت است و این تأثیر در خرداد 96 به صورت 5 درصد قطعی خواهد بود.

عمادی تأکید کرد: توجه به امتحانات دوره پیش دانشگاهی باید بیشتر شود.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">