seyedrezabazyar>

مشاورین کرمان

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان وبسایت مشاورین :

کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم.

طرح تحول بنیادین که سال های تحصیلی  کنونی آغازی عملی بر تئوری مطرح شدۀ آن به شمار می‌آید ما را برآن داشت تا همسو با این تحول عظیم در عرصۀ تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این مرز و بوم گام برداریم و نشریه‌ای داخلی تهیه و انتشار دهیم و از این طریق هم‌قدم با دیگر همکاران در این راه دشوار حرکتی رو به جلو داشته باشیم. نظام آموزشی جدید که از آن با نام «شش،سه،سه» یاد می‌شود تنها یک نام و تقسیم بندی صرف نیست و از همین ابتدای امر با بحرانی که برای تامین مدرس مقطع ابتدایی و اختلالی که در ساعات تدریس همکاران مقطع راهنمایی ایجاد کرده خود حاکی از نیازمندی ما به برنامه‌ریزی‌های بیشتر در این زمینه می‌باشد.

سال تحصیلی 92-91 برگی مهم در کتاب تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد و آغازی بر این تحول  .نظام آموزشی جدید ظرفیت‌های بالقوۀ زیادی برای پیشرفت و اعتلای سطح کیفی آموزش در ایران را دارا است و این موضوع را می‌توان از مشاهدۀ پیشرفت کشورهای دیگری که مدل آموزشی مشابه ما را تجربه می‌کنند برداشت کرد. پیشتر طرح های جزئی و کلی دیگری را در این زمینه امتحان کرده‌ایم. برای نمونه نظام ترمی واحدی را همگی به خاطر داریم که پس از مدتی بدلیل مشکلات عدیده‌ای که ایجاد کرد به راحتی کنار گذارده شد. در پایان باید خاطرنشان کنم که اگر تمایل داشته باشیم سند تحول بنیادین سند افتخار آموزش و پرورش باشد نیاز به همکاری جمعی در این زمینه خواهد بود و برهیچ‌کس پوشیده نیست که در صورت عدم همکاری جمعی، با نواقص نظام قدیم که طرح جدید از لحاظ تقسیم‌بندی پایه‌ها به آن شباهت دارد برخورد خواهیم کرد. 

                                                                                       

احسان افشارمنش
آخرین نظرات

می خوای بدونی چقدر پرخاشگری؟

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۴ ق.ظ

برای شروع یک کاغذ بردارید و به صورت ستونی از 1 تا 29 زیر هم بنویسید و سپس مانند نمونه امتیاز های هر سوال را جلوی آن درج کنید:

1. 4

2. 5

3. 1

4. 2

5. 3

6. 4

و...

خب اگر یاد گرفتید حالا می توانید شروع کنید و در پایان با جمع امتیازهای خود و توضیحات پایان همین مطلب به میزان پرخاشگری خود پی ببرید:

ردیف

سوالات

کاملا موافق

نسبتا موافق

نه موافق نه مخالف

نسبتا مخالف

کاملا مخالف

1

هر چند وقت یک بار نمی توانم جلو خود را از ضربه زدن به دیگری بگیرم.

5

4

3

2

1

2

وقتی با دوستانم مخالف باشم، نظرم را صریح و بی پرده به آن ها می گویم.

5

4

3

2

1

3

زود از کوره در می روم، اما زود هم بر آن غلبه می کنم.

1

2

3

4

5

4

گاهی حسادت مرا از پا در می آورد.

5

4

3

2

1

5

اگر به قدر کافی تحریک شوم، ممکن است دیگری را کتک بزنم.

5

4

3

2

1

6

معمولا با سایر مردم مخالفت می کنم.

5

4

3

2

1

7

وقتی احساس ناکامی کنم، عصبانیت خود را نشان می دهم.

5

4

3

2

1

8

گاهی احساس می کنم در زندگی با من سخت و غیرمنصفانه رفتار شده است.

5

4

3

2

1

9

اگر کسی مرا بزند،

5

4

3

2

1

10

اگر مردم مرا ناراحت کنند، ممکن است نظرم را درباره آن ها به ایشان بگویم.

5

4

3

2

1

11

گاهی احساس می کنم مانند یک بشکه باروت آماده انفجارم.

5

4

3

2

1

12

به نظر می رسد سایر مردم همیشه در حال استفاده از «وقت تنفس» هستند. (استراحت برای شروع مجدد)

5

4

3

2

1

13

من کمی بیش از یک آدم معمولی دعوا می کنم.

5

4

3

2

1

14

اگر کسی با من مخالفت کند نمی توانم از بحث کردن با او خودداری کنم.

5

4

3

2

1

15

بعضی از دوستانم فکر می کنند من آدم عجول و کم تحملی هستم.

5

4

3

2

1

16

متعجبم که چرا گاهی این قدر از بعضی چیزها عصبانی و برآشفته می شوم.

5

4

3

2

1

17

اگر لازم باشد برای حفظ حقوق خودم دست به خشونت بزنم، این کار را می کنم.

5

4

3

2

1

18

دوستانم می گویند که من دنبال بحث و جدل می گردم.

5

4

3

2

1

19

گاه بدون هیچ دلیل موجهی از کوره در می روم.

5

4

3

2

1

20

می دانم که دوستانم پشت سر من حرف می زنند.

5

4

3

2

1

21

بعضی آدم ها آن قدر به من فشار می آورند تا با آن ها دست به گریبان شوم.

5

4

3

2

1

22

راحت نمی توانم حالات خودم را کنترل کنم.

5

4

3

2

1

23

نسبت به غریبه هایی که «خیلی خوش برخوردند»، مشکوک هستم.

5

4

3

2

1

24

به نظر من هیچ دلیل قانع کننده ای برای کتک زدن دیگری وجود ندارد.

1

2

3

4

5

25

گاهی احساس می کنم که آدم ها پشت سرم به من می خندند.

5

4

3

2

1

26

بعضی از کسانی را که می شناسم، تهدید کرده ام.

5

4

3

2

1

27

اگر کسی خیلی دلنشین و مهربان باشد، شک می کنم که چه می خواهد.

5

4

3

2

1

28

اتفاق افتاده که آن قدر عصبانی شده ام که دست به شکستن اشیا زده ام.

5

4

3

2

1

29

من آدم خونسردی هستم.

1

2

3

4

5


نمره گذاری و تفسیر


عددهایی که دورش خط کشیده اید را با هم جمع کنید. نمره شما باید عددی بین 29 و 145 باشد.

• اگر حاصل جمع نمرات شما عددی بین 116 و 145 شد، شما خیلی پرخاشگرید و حتما باید به روان شناس مراجعه کنید.

 اگر حاصل جمع نمرات شما عددی بین 87 و 116 شد، شما نسبتا پرخاشگرید و بهتر است برای بهبود روابط خودتان با دیگران از کارگاه ها و کتاب های کنترل خشم استفاده کنید. مراجعه به تخصص بهداشت روان مثل روان شناس یا مشاور هم به شما کمک می کند.

 اگر حاصل جمع نمرات شما عدید بین 58 و 87 شد، شما نسبتا آدم آرامی هستید و فقط گاهی پرخاش می کنید.

 اگر حاصل جمع نمرات شما عددی بین 39 و 58 شد، شما خیلی آرامید. تبریک می گوییم. به نظر می رسد شما مهارت کنترل خشم را به خوبی یاد گرفته اید.


  • احسان افشارمنش

شیوه تست زنی

پرخاشگری

نظرات (۱)

  • علیرضا کریمی
  • سلام احسان جان ممنون از زحمات شما ، مطالب مفیدی گذاشتید.
    پاسخ مشاور:
    وظیفس :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">