seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

معرفی رشته کامپیوتر

چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳ ق.ظ
همراهان همیشگی مشاورین، امروز در مورد رشته کامپیوتر که رشته پرطرفداری هم هست صحبت می کنیم. بعضی دانش‌آموزان با تصوری که از کار با کامپیوتر خانه دارند گمان می‌کنند این رشته در حد خاموش و روشن کردن و کارهایی که می‌خواهند بصورت روزانه با کامپیوتر انجام دهند است در حالیکه موضوع فراتر از این حرف‌هاست.
نخست باید بدانید که کامپیوتر یک رشته از شاخه هنرستان فنی و حرفه‌ای می‌باشد. برای ورود باید نمره ریاضی شما بالای 12 باشد و درس کار و فناوری را با نمره 14 گذرانده باشید. معدلتون هم 14 به بالا باشد.
سال اول که وارد این رشته می‌شوی (همان دوم دبیرستان)  وارد یه محیط جدید می شوید چون دیگر محیط محیط دبیرستانی نیست و مقداری فرق دارد اما نگران نباشید چون خیلی زود عادت میکنید .یکی از این تغیرات تعداد زیاد کتاب است چون شما تو هر ترم یعنی 3 ماه یا 4 ماه یه کتاب رو تموم و کتاب بعدی رو شروع میکیند .

شما توی سال اول کتاب هایی مثل مبانی کاپیوتر که تواین کتاب بیشتر به معرفی مباحث اولیه کامپیوتر برخورد میکنید که کتاب ساده است و حجم کمی هم دارد.

کتاب بعدی دو جلد سیستم عامل که همه جلد اول رو بلدند جلد دوم هم زیاد سخت نیست البته اگه کامپیوتر باز باشید.

کتاب مهم بعدی درس مهم برنامه نویسی است که مهمترین درس شما به حساب می آید البته باید سعی کنید به خوبی یاد بگیرید چون سال بعد دو کتاب دیگر هم که ادامه ی همین کتاب هست باید پاس کنید.

تو این کتاب به روش های برنامه نویسی زبان visual basic پرداخته میشه البته ورژن قدیمی و ساده 6 که کاملا منسوخ نشده و کمی کاربرد دارد. 

کتاب دیگر که به نظر دانش آموزان اصلا مهم نیست چون تو کنکور کاردانی نمی‌آید اسمش بسته های نرم افزاری که سال اول نرم افزار های word و photoshop توش درس داده میشه .و سال سوم که کتاب کاربردی تر میشه و مهم تر نرم افزا رهای طراحی صفحات وب و انمیشن flash درس داده می شود . این درس نهایی نیست .

می رسیم به سال سوم که اصلی ترین کار شماست توی این سال درترم اول دو کتاب سخت افزار مواجه می شوید که هردو جلد باید تو 3 ماه ترم اول تمام شوند و همانجور که از اسمش معلوم است کمی سخت می‌باشد، البته جلد دوم.

کتاب ساده البته کاربردی به نام چند رسانه ای که تو کنکور نمی آید و ساده است . و ترم اول پرونده اش بسته می شود.

کتاب مهم دیگر ساختمان داده یا بانک اطلاعاتی که سخت نیست ولی خیلی مهم (برای کنکور )که درطول یک سال باید تمام شود و جای نگرانی ندارد.

و می رسیم به کابوس رشته کامپیوتر با اسم شبکه که یه کتاب 300 صفحه ای که شما از قبل با مطالبش آشنا نیستید و حجم مطالب زیاد هست و به نظر دانش‌آموزان خیلی سخت است البته چون نهایی هم هست سختی دوبرابر می‌شود و خبر دیگر اینکه باید در طول ترم دوم تمام شود و اصلا کتاب تا ترم دوم به دست شما نمی رسد .

سال سوم دو جلد کتاب برنامه نویسی دیگر هم می‌خوانید که مکمل همان جلد اول هستند. البته کتاب سوم توی کنکور مهم نیست راستش با تجربه دانش‌آموزان کنکوری من فقط جلد اولش برای کنکور مهم است. البته کسی که برنامه نویسی را دوست دارد باید هر سه جلد را خوب یاد بگیرد. خاطرنشان می‌کنم که  این درس ها نهایی نیستند و امتحانش بصورت داخلی برگزار می‌شود.

درس زبان تخصصی هم فقط معنی است و گرامر ندارد. درس ریاضی 3 هم  که نهایی است و سعی کنید خوب یاد بگیرید.


درس های نهایی رشته کامپیوتر :

شبکه 

ریاضی 3

بانک اطلاعاتی 

زبان تخصصی 

دینی 3 



منابع دروس تخصصی ازمون کاردانی پیوسته رشته کامپیوتر :

شبکه

ریاضی 3

سخت افزار(هردو جلد)

سیستم عامل (هردو جلد)

برنامه نویسی(vb1,vb2,vb3)

مبانی 

بانک اطلاعاتی 

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">