seyedrezabazyar>

مشاور تحصیلی احسان افشارمنش

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان عزیز:
کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم. 
این وبسایت با دو آدرس: 
در دسترس می‌باشد.                                                                              
احسان افشارمنش
مشاور و روانشناس بالینی

رزرو وقت مشاوره حضوری برای رزرو وقت روی عکس کلیک کن

روز امتحان چه کنیم؟

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ

چند نکته کوتاه که باید در حین آزمون مد نظر قرار دهید:

 ** زودتر از ساعت تعیین شده امتحان، در محل حاضر شوید. اما به هیچ وجه به مطالعه یا بحث در مورد نحوه امتحان و سؤالات امتحانی با دوستان یا افراد دیگر نپردازید. وقتی روی صندلی یا نیمکت محل امتحان نشستید، چند دقیقه پیش از شروع امتحان بدون اینکه جلب توجه کنید، این تمرین ها را انجام دهید:

 ابتدا چند نفس عمیق بکشید. سپس عضلات را سفت کنید و از سر تا پا همه را به یک‌باره منقبض کنید. چند ثانیه صبر کنید. حال عضلات را رها کنید و به آرامشی که از نوک پنجه‌های پا به طرف بالا می‌آید توجه کنید. درست مثل جریان خون در رگ‌ها است. به آن توجه کنید. 

 به تدریج، آرام و آرام‌تر می‌شوید. چند نفس عمیق بکشید و به نفس‌هایتان توجه کنید. آرام آرام و آرام‌تر این واژه‌ها را به خودتان تلقین کنید و بگویید: احساس آرامش می‌کنم. خیلی راحتم. آماده‌ام امتحانم را به خوبی بدهم. من می‌توانم و این کار بسیار ساده‌ای است.

 ** پیش از اینکه به سؤالات پاسخ دهید، خیلی خوب به دستورالعمل‌های داده شده در برگه امتحان و مفهوم سؤالات توجه کنید.

 ** بعد از دریافت برگه سؤالات، آن را روی پاسخنامه گذاشته و تک‌تک سؤالات را به ترتیب خوانده و جواب دهید و بعد از پایان پاسخ به هر سؤال به سؤال بعدی بپردازید.

** زمان امتحان را بین تمام سؤالات تقسیم کنید. ابتدا می‌توانید به سؤالات ساده پاسخ دهید، اگر جواب سؤالی را ندانستید وقت خود را روی آن سؤال تلف نکنید و مطمئن باشید در پایان احتمال بیشتری دارد بتوانید به آن سؤال جواب بدهید.

** اگر در جلسه امتحان دچار آشفتگی و اضطراب شدید، از تکنیک های وقفه آزمون استفاده کنید. برای چند دقیقه امتحان را رها کنید و کارهای زیر را انجام دهید:

•  تحرک جسمانی و کشش عضلانی: پا را کف زمین گذاشته و ستون فقرات خود را کاملاً عمودی و صاف نگه دارید.

•  یک ماده قندی مانند خرما یا شکلات در دهان بگذارید.

•  نفس عمیق بکشید، چند ثانیه نگه دارید و بعد به طور کامل آرام بیرون دهید و تا 3 بار تکرار کنید.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">