seyedrezabazyar>

مشاورین کرمان

++این مطلب توسط احسان افشارمنش تهیه و نشر گردیده است++
مشترک روزنامه مشاورین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
یادداشت سردبیر

زکات علم، نشر آن است!

دوستان و همراهان وبسایت مشاورین :

کلام آغازین را از مدیریت محترم وبلاگ بیان وام می گیرم; هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است و برای سهیم کردن دیگران در آنچه کسب کرده ایم لحظه‌ای نباید درنگ کنیم.

طرح تحول بنیادین که سال های تحصیلی  کنونی آغازی عملی بر تئوری مطرح شدۀ آن به شمار می‌آید ما را برآن داشت تا همسو با این تحول عظیم در عرصۀ تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این مرز و بوم گام برداریم و نشریه‌ای داخلی تهیه و انتشار دهیم و از این طریق هم‌قدم با دیگر همکاران در این راه دشوار حرکتی رو به جلو داشته باشیم. نظام آموزشی جدید که از آن با نام «شش،سه،سه» یاد می‌شود تنها یک نام و تقسیم بندی صرف نیست و از همین ابتدای امر با بحرانی که برای تامین مدرس مقطع ابتدایی و اختلالی که در ساعات تدریس همکاران مقطع راهنمایی ایجاد کرده خود حاکی از نیازمندی ما به برنامه‌ریزی‌های بیشتر در این زمینه می‌باشد.

سال تحصیلی 92-91 برگی مهم در کتاب تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد و آغازی بر این تحول  .نظام آموزشی جدید ظرفیت‌های بالقوۀ زیادی برای پیشرفت و اعتلای سطح کیفی آموزش در ایران را دارا است و این موضوع را می‌توان از مشاهدۀ پیشرفت کشورهای دیگری که مدل آموزشی مشابه ما را تجربه می‌کنند برداشت کرد. پیشتر طرح های جزئی و کلی دیگری را در این زمینه امتحان کرده‌ایم. برای نمونه نظام ترمی واحدی را همگی به خاطر داریم که پس از مدتی بدلیل مشکلات عدیده‌ای که ایجاد کرد به راحتی کنار گذارده شد. در پایان باید خاطرنشان کنم که اگر تمایل داشته باشیم سند تحول بنیادین سند افتخار آموزش و پرورش باشد نیاز به همکاری جمعی در این زمینه خواهد بود و برهیچ‌کس پوشیده نیست که در صورت عدم همکاری جمعی، با نواقص نظام قدیم که طرح جدید از لحاظ تقسیم‌بندی پایه‌ها به آن شباهت دارد برخورد خواهیم کرد. 

                                                                                       

احسان افشارمنش
آخرین نظرات

آرامش در 15 دقیقه

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ق.ظ


مواقع زیادی را در زندگی سراغ داریم که آرامش خود را از دست داده ایم و بعدا پشیمان از این رویداد آرزو کردیم که ای کاش آرامشم را حفظ کرده بودم و فلان کار را نمی کردم. امروزه نداشتن آرامش و داشتن مشکلات کاری، ورد زبان بیشتر اشخاص شده است.

شاید فکر کنید برای به آرامش رسیدن نیاز به انجام کارهای بسیار و زمان طولانی دارید، اما جالب است بدانید حتی می توانید با انجام برخی از کارهای حتی در عرض 15 دقیقه به آرامش برسید. می خواهید بدانید چگونه؟

«می دونی چیه؟ تمام روزام شده پر از دغدغه کار. اصلا وقت ندارم یه کم به خودم برسم. تازه مهم ترین مساله این است که آرامش هم ندارم. به نظر تو چیکار کنم؟» این روزها این عبارات را زیاد می شنوید. نداشتن آرامش و داشتن مشکلات کاری ورد زبان بیشتر اشخاص شده است. شاید فکر کنید برای به آرامش رسیدن نیاز به انجام کارهای بسیار و زمان طولانی دارید، اما جالب است بدانید حتی می توانید با انجام برخی از کارهای حتی در عرض 15 دقیقه به آرامش برسید.


می خواهید بدانید چگونه؟ 

راهکارهای زیر  پیشنهاد ما به شماست.


مثبت فکر کنید

سعی کنید حتی برای چند ثانیه هم که شده افکار مثبت و شاد در ذهنتان پرورش دهید. حتی برای چند لحظه دغدغه های کاری را کنار بگذارید. چشم هایتان را ببندید و به آینده ای مثبت و شاد بیندیشید.

ماساژ دست را فراموش نکنید

اگر وقت ندارید به ماساژ بروید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید. با ماساژ دادن نقاط کانونی دست می توانید تنش و استرس را از بدن خود دور کنید. کافی است ابتدا زیر انگشتان شست را فشار دهید. سپس کناره های هر یک از انگشتان را با کمک انگشت نشانه و انگشت شست دست دیگرتان از نوک تا بند انگشتان فشار دهید. همین حرکت را می توانید برای کف و پشت دستتان انجام دهید.


شکلات بخورید

آیا می دانید خوردن شکلات خلق و خوی شما را بهبود می بخشد؟ شکلات خوردن همچنین باعث آرامش اعصاب شما و تقویت متابولیسم می شود.


به ستاره ها نگاه کنید

بهتر است بیرون بروید، بنشینید یا اگر ممکن است به پشت دراز بکشید و به ستاره ها خیره شوید به بالا نگاه کردن باعث کاهش فشار خون، تحریک مغز و تنفس و در نهایت آرامش شما می شود.


خنده را فراموش نکنید

مهم نیست که چقدر پرمشغله هستید، خندیدن باعث کاهش فشار خون و کورتیزول و فعال شدن اندورفین می شود که در نهایت خلق و خوی شما را بهبود می دهد و به شما آرامش می بخشد.


کمی عسل هم لازم است

می توانید با خوردن عسل استرس خود را کاهش دهید. عسل نه تنها مرطوب کننده و آنتی بیوتیک طبیعی است بلکه می تواند اضطراب و افسردگی را از بین ببرد.


آدامس بجوید

تفاوتی نمی کند چه طعمی داشته باشد، جویدن آدامس البته نه به مدت طولانی می تواند میزان کورتیزول را کاهش دهد و استرس و اضطراب شما را از بین ببرد.


باغبانی کنید

برگ های سبز و گل های رنگارنگ باعث آرامش شما می شود. نیازی نیست حتما گل بکارید یا شاخه ها را هرس کنید حتی آب دادن به گیاهان و تنفس در هوای آنها هم آرامش بخش است.


از اخبار دوری کنید

وقتی استرس دارید، بدترین چیز برای شما شنیدن اخبار بد و منفی است. بنابراین برای اینکه به آرامش برسید، بهتر است تلویزیون را خاموش کنید.

نظرات (۰)

برای نظر دادن اولین نفر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">